خدمات پشتیبانی

بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOM

ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOM (ترانسمیتر فشار میلی بار (فشار پایین) هاگلر سری HOM) از جمله ترانسمیتر های فشار با کیفیت ساخت کشور آلمان می باشد که برای اندازه گیری فشار انواع مایعات و گازهای سازگار با استیل ۳۰۴ که دارای فشار کمتر از ۱ bar (در محدوده ۱۰ تا ۵۰۰ میلی بار) می باشند، طراحی شده است. از سری HOM در بسیاری از صنایع و کاربردهای مختلف به ویژه صنعت آب و فاضلاب (بلوئر – دمنده ها)، نظارت بر فشار هوا و انواع گازها، فرآیند های تست و آزمایشگاهی مانند تست نشتی خطوط لوله و اتصالات و اندازه گیری سطح مخازن مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی و ساخت

بدنه

 بدنه سری HOM از استیل ۳۰۴ (Stainless steel 304) مستحکم و با کیفیت ساخته شده است که پایداری و استحکام بالایی را برای این سری به ارمغان می آورد.  بر روی بدنه این سری اطلاعاتی همچون پارت نامبر (کد سفارش محصول)، محدوده اندازه گیری فشار (Range)، خروجی (Output)، منبع تغذیه (Supply)، تاییدیه CE و سریال نامبر (SN) انحصاری هر سنسور حک شده است.

 

ترانسمیتر-فشار-هاگلر-سری-HOM -بدنه سری HOM از استیل 304 (Stainless steel 304) مستحکم و با کیفیت ساخته شده است که پایداری و استحکام بالایی را برای این سری به ارمغان می آورد.

 

بیشتر بخوانید :چگونه بهترین سنسور فشار را انتخاب کنیم ؟

بیشتر بخوانید :بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOT (از طراحی تا ساخت)

کانکشن الکتریکی (Electrical Connection)

در قسمت بالای ترانسمیتر فشار سری HOM، ۴ پایه (PIN) مشاهده می شود.به طور کلی کانکشن الکتریکی این سری از نوع DIN 175301-803 C (DIN 43650 – C) می باشد، این نوع کانکشن استاندارد محافظتی IP65 را به ویژگی های سری HOM اضافه می کند.

 

ترانسمیتر-فشار-هاگلر-سری-HOM -در قسمت بالای ترانسمیتر فشار سری HOM، 4 پایه (PIN) مشاهده می شود.به طور کلی کانکشن الکتریکی این سری از نوع DIN 175301-803 C (DIN 43650 - C) می باشد،

 

ترانسمیتر-فشار-هاگلر-2-سری-HOM -بالای ترانسمیتر فشار سری HOM، 4 پایه (PIN) مشاهده می شود.به طور کلی کانکشن الکتریکی این سری از نوع DIN 175301-803 C (DIN 43650 - C) می باشد

در مدل های با خروجی جریانی (HOMH) پایه شماره ۱ به )+( منبع تغذیه و پایه شماره ۲ (Output) به ورودی )+( کنترلر یا نمایشگر متصل می شود. همچنین (-) منبع تغذیه به (-) کنترلر یا نمایشگر متصل می شود.

  کاربرد ترانسمیتر فشار کلر در فضا

 

ترانسمیتر-فشار-هاگلر سری-HOM- مدل های با خروجی جریانی (HOMH) - پایه شماره 1 به )+( منبع تغذیه و پایه شماره 2 (Output) به ورودی )+( کنترلر یا نمایشگر متصل می شود. همچنین (-) منبع تغذیه به (-) کنترلر یا نمایشگر متصل می شود.

 

کانکشن مکانیکی یا پورت فشار (Process Connection / Pressure Port)

در قسمت پایین سنسور، پورت فشار رزوه ای به منظور اتصال به فرآیند به چشم می خورد.  به طور کلی هاگلر برای سری HOM، کانکشن مکانیکی از نوع G 1/4″ با استاندارد DIN 3852 E را در نظر گرفته است.  سایر کانکشن های مکانیکی نیز به صورت سفارشی قابل تامین می باشند.
در این کانکشن به منظور مهر و موم سازی و آب بندی بهتر قسمت متصل شونده به فرآیند از یک واشر آب بندی (اورینگ) FKM که متناسب با استاندارد DIN 3869-14 طراحی شده و دارای مقاومت شیمیایی و تحمل دمایی بالا می باشد، استفاده شده است.

 

ترانسمیتر-فشار-هاگلر-سری-HOM- هاگلر برای سری HOM، کانکشن مکانیکی از نوع G 1/4" با استاندارد DIN 3852 E را در نظر گرفته است. سایر کانکشن های مکانیکی نیز به صورت سفارشی قابل تامین می باشند.

بیشتر بخوانید :انواع پورت های اتصال در سنسورها

بیشتر بخوانید : بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOD

طراحی داخلی

فشار مرجع (Reference Pressure)

در ساختار داخلی سری HOM از هیچ گونه روغن سیلیکون و واشر های آب بندی داخلی استفاده نشده و مرجع اندازه گیری فشار (پشت دیافراگم)، فشار گیج یا نسبی (Gauge/Relative) در نظر گرفته شده است.
 لازم به ذکر است که سری HOM از نوع Sealed Gauge می باشد، این بدین معنی است که فشار هوای اتمسفر (حدود ۱ بار) به عنوان فشار مرجع در هنگام ساخت سنسور، پشت دیافراگم محصور شده است.  بنابراین با تغییر شرایط جوی، خروجی سنسور در نقطه صفر (بدون اعمال هیچ گونه فشار) متغیر می باشد.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مقاله مرتبط با آن مراجعه فرمایید.

عنصر حسگر (Sensing Element)

تکنولوژی سنجش مبتنی بر سیلیکون این سری درستی بسیار عالی، پایداری بلند مدت و انواع مختلف سیگنال های خروجی را برای این سری به ارمغان می آورد.
جهت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص به مقاله تکنولوژی سنسور های فشار مراجعه فرمایید.

  سنسورهای فشار در چه سطوحی پیکربندی می شوند؟

عملکرد

فشار نامی (Nominal Pressure)

سری HOM در انواع رنج های مختلف (Pressure Range) فشار پایین (در محدوده ۱۰ تا ۵۰۰ میلی بار) در دسترس می باشد.
این سری قابلیت تحمل در برابر فشار مازاد (Overpressure) تا دو برابر فشار نامی (Nominal Pressure) را دارد و همچنین مقاومت آن در برابر فشار انفجار (Burst Pressure) تا ۳ برابر فشار نامی می باشد.

Pressure Range: [0 … ۵۰۰] mbar
Overpressure: 2x
Burst Pressure: 3x

خروجی (Output)

سری HOM تنها با خروجی جریانی (۴ – ۲۰ mA) در دسترس می باشد. سایر خروجی های مختلف اعم از ۰ – ۵ VDC, 0 – ۱۰ VDC, 0.5 – ۴٫۵ VDC Ratiometric، I²C و غیره به صورت سفارشی آماده تحویل خواهند بود.

خطای کل (Total Error)

میزان درستی کل در سری HOM برابر با ۱ % FS در شرایط دمای اتاق (RT) می باشد که شامل خطای غیر خطی بودن (Non-linearity)، هیسترزیس (Hysteresis)، تکرارپذیری (Repeatability)، Zero Offset و Final Offset می باشد.

دما (Temperature)

در سری HOM شرایط دمایی متفاوتی به منظور به کارگیری از سنسور تعریف شده است که عبارتند از:

 

محدوده دمای مجاز سیال در ارتباط با سنسور Media Temperature: [-40 … +۸۵] °C
محدوده دمای محیط محل نصب سنسور Ambient Temperature: [-40 … +۸۵] °C
محدوده دمای نگهداری سنسور (در حالت خاموش) Storage Temperature: [-40 … +۱۲۵] °C

گارانتی و اصالت کالا

هاگلر برای کلیه سنسورهای فشار خود یک سریال نامبر اختصاصی در نظر گرفته که بر روی بدنه، کارتن و کارت گارانتی سنسور هک شده است. کلیه سنسور ها دارای یک سال گارانتی تعویض کالا مشروط به شرایط ذکر شده در کارت گارانتی می باشند. به منظور بررسی و اطمینان از اصالت کالای خریداری شده می توان از طریق این لینک اقدام نمود.

  ترانسمیتر فشار آب شور و فولاد مناسب آن

 

ترانسمیتر-فشار-هاگلر -سری-HOM -

بیشتر بخوانید :درستی یا Accuracy چیست ؟

بیشتر بخوانید : بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOH

 

نگاه کلی

به طور کلی شرکت هاگلر در طراحی و ساخت ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOM ، قیمت مناسب در کنار عمکرد ایده آل را در نظر گرفته است. درستی و دقت بالا، زمان پاسخ دهی بسیار پایین، محدوده دمای عملکرد وسیع، مقاومت عالی در برابر شوک و لرزش و سازگاری الکترومغناطیسی بالا، این سری را قادر می سازد تا طیف گسترده ای از نیاز های انداه گیری فشارهای پایین (از رنج ۱۰ میلی بار تا ۵۰۰ میلی بار) به صورت دقیق، مطمئن و ایده آل را در صنایع مختلف و محیط های خشن صنعتی برآورده سازد.

 

ترانسمیتر-فشار-هاگلر-سری-HOM -شرکت هاگلر در طراحی و ساخت سری HOM، قیمت مناسب در کنار عمکرد ایده آل را در نظر گرفته است. درستی و دقت بالا، زمان پاسخ دهی بسیار پایین، محدوده دمای عملکرد وسیع، مقاومت عالی در برابر شوک و لرزش و سازگاری الکترومغناطیسی بالا

 

محمدرضا هستم علاقه مند به اتوماسیون و تجهیزات اندازه گیری فشار.

خوشحال میشم توی قسمت نظرات برام دیدگاه تون رو بنویسید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x