خدمات پشتیبانی

سنسورهای فشار در چه سطوحی پیکربندی می شوند؟

سطوح پیکربندی موجود برای سنسورهای فشار کدامند؟

سطوح پیکربندی مختلفی برای محصولات و راه حل‌های اندازه‌گیری فشار در هیچ استانداردی به شکل مفهومی تعریف نشده است. در کارخانه WIKA تعاریف زیر برای پیکربندی سنسور فشار برگزیده شده‌اند:

سنسور فشار (ترانسمیتر فشار)

یک سنسور فشار (و همچنین ترانسمیتر فشار) دارای محفظه، اتصالات فرآیندی (فشار) و اتصالات الکتریکی رایج بوده و یک سیگنال استاندارد و پردازش شده ارائه می‌کند. عموما می‌توان آن را به شکل یک محصول آماده سفارش داد و در نتیجه راه حلی بدون نیاز به نصب پیچیده و به اصطلاح plug-and-play برای مشتری است.
از طرف دیگر، نسخه‌های سفارشی با یک «مورد خاص کسب و کاری» ارائه می‌شوند.

سنسور فشار یا ترانسمیتر فشار

ماژول سنسور فشار

یک ماژول سنسور فشار برای کاربردهای OEM (تولید کننده اصلی تجهیزات) طراحی شده است (اوئی‌ام یا OEM اصطلاحا شرکتی است که یک قطعه را به عنوان محصول اصلی شرکت تولید می‌کند و این محصول به عنوان مواد اولیه برای تولید یک محصول دیگر در شرکتی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد).

این ماژول یک سیگنال استاندارد و کالیبره شده ارائه می‌کند اما می‌توان آن را از نظر اتصالات و ابعاد سفارشی‌سازی کرد. اقدامات محافظتی در برابر امواج الکترومغناطیسی (EMC) باید در درخواست مشتری ترتیب داده شود.

ماژول سنسور فشار

 

عنصرهای حسگر و اسمبلی آن‌ها

عنصرهای حسگر و اسمبلی آن‌ها، یک سیگنال کالیبره نشده بر حسب mV/V ارائه می‌کند و می‌تواند با اصلاحات متناسب اتصالات فشاری یا افزودن محفظه و غیره، برای پاسخگویی به نیاز مشتری طراحی شود. در این حالت، وظیفه‌ی کالیبراسیون و در نتیجه درستی محقق شده بر عهده‌ی مشتری است.

  افزایش ناگهانی فشار و خرابی ترانسمیتر فشار در سیستم هیدرولیک (توصیه ها)

قطعات سنسور
در جدول زیر، خلاصه‌ای از مقایسه حالات مختلف برای سنسورهای فشار را مشاهده می‌کنید:

 

 
  سنسور یا ترانسمیتر فشار ماژول سنسور فشار قطعات و اسمبلی سنسور فشار
ارایه سیگنال پردازش شده و کالیبره شده بله بله خیر
محافظت EMC بله خیر خیر
میزان نیاز به ادغام پایین متوسط زیاد
مقدار معقول سالیانه از ۱ عدد بیش از ۲۵۰ قطعه بیش از ۱۰۰۰ قطعه

 

همانطور که در جدول بالا می‌بینید، ماژول‌های سنسور ویژه و اسمبل‌ها با عناصر حسگر، نیازمند هماهنگی قابل توجهی بین مشتری و تامین‌کننده‌ی سنسور هستند. برای یافتن بهترین راه حل ممکن، یک «کارگاه نوآوری ارزشِ» مشترک می‌تواند راه حلی مناسب باشد.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x