خدمات پشتیبانی

نصب و استفاده از گیج‌های فشار دقیق

I. توضیح استفاده از گیج فشار دقیق:

گیج‌های فشار دقیق، عموما برای کالیبره کردن گیج‌های فشار صنعتی رایج استفاده می‌شوند و همچنین می‌توانند فشار سیالات غیرخورنده، غیربلورین و غیرانجمادی را روی مس، آلیاژهای مس، ساختارهای آلیاژی و دیگر متریال‌ها در محل فرآیند، با دقت بالا اندازه‌گیری انجام دهند.

این ابزار مجهز به یک رینگ آینه (نوع A و نوع B) زیر خط مقیاس است و مجهز به یک دستگاه تنظیم صفر (نوع B) است، که باعث می‌شود که خوانش آن در زمان استفاده واضح‌تر و دقیق‌تر شود.

اصل ساختاری:

این تجهیز شامل یک سیستم اندازه‌گیری فشار، یک مکانیسم مخابره، یک دستگاه نشانگر و یک پوشش (shell) است.

المان الاستیک اندازه‌گیری فشار با فرآیندی ویژه همراه است که عملکرد آن را پایدارتر و قابل اطمینان‌تر می‌سازد. بعد از سازگار کردن و عیب‌یابی با یک مکانسیم مخابره‌ی به شدت دقیق، دقت نشانگری دقیق آن تضمین می‌شود.

اصل کاری تجهیز عبارت است از:

وقتی که فشار سیالات اندازه‌گیری شده روی المان الاستیکی تاثیر می‌گذارد، باعث تغییرمکان-دفرمه شدن المان الاستیکی می‌شود و مکانسیم مخابره توسط میله سیمکش (pull rod) تقویت می‌شود و فشار اندازه‌گیری شده توسط دستگاه نشانگر، نشان داده می‌شود.

II. نصب و استفاده از گیج فشار دقیق

در زمان حاضر، گیج‌های فشار دقیق، به عنوان ابزاری برای اندازه‌گیری فشار، معمولا شامل ۰٫۴ و ۰٫۲۵ و ۰٫۱۶ و … می‌شوند. از طرفی، به دلیل طراحی خودِ گیج فشار دقیق، این احتمال وجود دارد که دچار عدم بازگشت به صفر شود یا در محل، تست و آزمایش نادقیق انجام دهد، بنابراین برای نشان دادن فشار دقیق در محل نصب می‌شود.

  اقدامات احتیاطی در استفاده از گیج فشار خلاء

وقتی که از این وسیله اندازه گیری استفاده می‌شود، باید به شکلی سختگیرانه همسو با نیازمندی‌های لازم برای جلوگیری از عملیات نامناسب به کار گرفته شود تا از انحرافات در تست گیج فشار دقیق جلوگیری شود.

۱٫ ابتدا، گیج فشار دقیق باید عمودی نصب شود و تلاش شود که موقعیت افقی یکسان با نقطه اندازه‌گیری حفظ شود، در غیر اینصورت باید خطاهای اضافه ایجاد شده به دلیل تفاوت سطح مایع در نظر گرفته شود.

۲٫ گیج فشار دقیق معمولا روی کالیبراتور فشار نصب می‌شود، بنابراین باید از اثر لرزش در نزدیکی کالیبراتور فشار جلوگیری شود (اصلِ برداشتن مقدار نشان‌داده شده بدون تاثیر گذاشتن روی خوانش دقیق)؛

۳٫ فشاری که معمولا توسط گیج‌های فشار دقیق استفاده می‌شود، باید دو-سوم از محدوده‌ی بالایی مقیاس باشد؛ وقتی که به عنوان یک تجهیز استاندارد برای ابزار کالیبراسیون استفاده می‌شود، فشارِ گیج فشار دقیق مجاز است که تا بالای محدوده‌ی مقیاس استفاده شود.

۴٫ در فرآیند استفاده از گیج فشار دقیق: اگر متوجه شدید که دقت کاهش پیدا کرده است، مقدار نشان داده شده ناپایدار است یا عقربه (پوینتر) پرش دارد، باید دلیل آن را پیدا کنید و به شکل مناسب، آن را دوباره کالیبره کنید و تنها بعد از مورد تایید قرار گرفتن، از آن استفاده کنید.

بعد از آنکه از گیج فشار دقیق استفاده شد، باید به شکل مناسب از آن نگهداری شود و از برخورد آن با دیگر اجسام خودداری شود تا روی دقت گیج تاثیرگذار نباشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x