خدمات پشتیبانی

بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOT

ترانسمیتر فشار  هاگلر سری HOT از جمله ترانسمیتر های فشار با کیفیت ساخت کشور آلمان است که برای اندازه گیری فشار انواع مایعات و گازهای سازگار با استیل ۳۰۴ مناسب می باشد. سری HOT در بسیاری از صنایع و کاربرد های مختلف به ویژه صنعت آب و فاضلاب و پروژه های تله متری، بوستر پمپ، کمپرسور، چیلر، دستگاه های پرس، ماشین آلات صنعتی و سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی و ساخت

بدنه

بدنه ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOT از استیل ۳۰۴ (Stainless steel 304) مستحکم و با کیفیت ساخته شده است که پایداری و استحکام بالایی را برای این سری به ارمغان می آورد.

بر روی بدنه این سری اطلاعاتی همچون پارت نامبر (کد سفارش محصول)، محدوده اندازه گیری فشار (Range)، خروجی (Output)، منبع تغذیه (Supply)، تاییدیه CE و سریال نامبر (SN) انحصاری هر سنسور حک شده است.

 

ترانسمیتر فشار صنعتی هاگلر سری HOT از جمله ترانسمیتر های فشار با کیفیت ساخت کشور آلمان است

کانکشن الکتریکی (Electrical Connection)

در قسمت بالای ترانسمیتر فشار  هاگلر سری HOT، ۴ پایه (PIN) مشاهده می شود همچنین کانکشن الکتریکی این سری از نوع DIN 175301-803 C

(DIN 43650) می باشد، این نوع کانکشن استاندارد محافظتی IP65 را به ویژگی های سری HOT اضافه می کند. 

 

ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOT، 4 پایه (PIN) مشاهده می شود

 

رانسمیتر فشار سری HOT، 4 پایه (PIN) مشاهده می شود

در مدل های با خروجی جریانی (HOTH) پایه شماره ۱ به )+( منبع تغذیه و پایه شماره ۲ (Output) به ورودی )+( کنترلر یا نمایشگر متصل می شود.
در مدل های با خروجی ولتاژی (HOTJ) پایه شماره ۱ به (+) منبع تغذیه، پایه شماره ۲ به (-) منبع تغذیه و پایه شماره ۳ (Output) به ورودی )+( کنترلر یا نمایشگر متصل می گردد.
در هر دو مدل جریانی و ولتاژی (-) منبع تغذیه به (-) کنترلر یا نمایشگر متصل می شود.

  کاربرد ترانسمیتر فشار کلر در فضا

 

ترانسمیتر-فشار-مدل--با-خروجی-جریانی-(HOTH) ، در مدل های با خروجی جریانی (HOTH) پایه شماره 1 به )+( منبع تغذیه و پایه شماره 2 (Output) به ورودی )+( کنترلر یا نمایشگر متصل می شود.

 

بیشتر بخوانید :درستی یا Accuracy چیست ؟

بیشتر بخوانید : بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOH

کانکشن مکانیکی یا پورت فشار (Process Connection / Pressure Port)

در قسمت پایین سنسور، پورت فشار رزوه ای به منظور اتصال به فرآیند به چشم می خورد.  به طور کلی هاگلر برای سری HOT، دو نوع کانکشن مکانیکی از نوع ۱/۴” NPT و G 1/4″ با استاندارد DIN 3852 E را در نظر گرفته است. سایر کانکشن های مکانیکی نیز به صورت سفارشی قابل تامین می باشند.

 

ترانسمیتر-فشار-کانکشن-مکانیکی ، در قسمت پایین سنسور، پورت فشار رزوه ای به منظور اتصال به فرآیند به چشم می خورد.

کانکشن مکانیکی۱/۴” NPT

 

ترانسمیتر-فشار-هاگلرکانکشن مکانیکی نوع G 1/4"

بیشتر بخوانید :چگونه بهترین سنسور فشار را انتخاب کنیم ؟

بیشتر بخوانید :بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOM (از طراحی تا ساخت)

طراحی داخلی

فشار مرجع (Reference Pressure)

در ساختار داخلی سری HOT از هیچ گونه روغن سیلیکون و واشر های آب بندی داخلی استفاده نشده و مرجع اندازه گیری فشار (پشت دیافراگم)، فشار گیج یا نسبی (Gauge/Relative) در نظر گرفته شده است.
لازم به ذکر است که سری HOT از نوع Sealed Gauge می باشد، این بدین معنی است که فشار هوای اتمسفر (حدود ۱ بار) به عنوان فشار مرجع در هنگام ساخت سنسور، پشت دیافراگم محصور شده است. بنابراین با تغییر شرایط جوی، خروجی سنسور در نقطه صفر (بدون اعمال هیچ گونه فشار) متغیر می باشد.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مقاله مرتبط با آن مراجعه فرمایید.
عنصر حسگر (Sensing Element)
عنصر حسگر پیزومقاومتی (Piezoresistive) سری HOT از آخرین فناوری ASIC بهره می برد که درستی بسیار عالی، پایداری بلند مدت و انواع مختلف سیگنال های خروجی را برای این سری به ارمغان می آورد.

  تغییرات سریع دما چه تاثیری بر ترانسمیتر فشار می‌گذارد؟

جهت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تکنولوژی ساخت سنسور های پیزومقاومتی به مقاله تکنولوژی سنسور های فشار مراجعه فرمایید.

عملکرد

فشار نامی (Nominal Pressure)

سری HOT در انواع رنج های مختلف (Pressure Range) اعم از میلی بار (Low Range)، وکیوم (خلاء)، خلاء ترکیبی (Compound) و فشار بالا (High Range) در دسترس می باشد.
این سری قابلیت تحمل در برابر فشار مازاد (Overpressure) تا دو برابر فشار نامی (Nominal Pressure) را دارد و همچنین مقاومت آن در برابر فشار انفجار (Burst Pressure) تا ۵ برابر فشار نامی می باشد.

Pressure Range: [-1 … ۱۰۰۰] bar
Overpressure: 2x
Burst Pressure: 5x

خروجی (Output)

سری HOT با خروجی جریانی (۴ – ۲۰ mA) و ولتاژی (۰ – ۱۰ VDC) و (۰ – ۵ VDC) در دسترس می باشد. سایر خروجی های مختلف اعم از ۰٫۵ – ۴٫۵ VDC Ratiometric، I²C و غیره به صورت سفارشی آماده تحویل خواهند بود.

درستی (Accuracy)

میزان درستی در سری HOT برابر با ۰٫۵ % FS در شرایط دمای اتاق (RT) می باشد که شامل خطای غیر خطی بودن (Non-linearity)، هیسترزیس (Hysteresis)، تکرارپذیری (Repeatability)، Zero Offset و Final Offset مطابق با استاندارد IEC 61298-2 می باشد.

دما (Temperature)

در سری HOT شرایط دمایی متفاوتی به منظور به کارگیری از سنسور تعریف شده است که عبارتند از:

محدوده دمای مجاز سیال در ارتباط با سنسور Media Temperature: [-40 … +۱۲۵] °C
محدوده دمای محیط محل نصب سنسور Ambient Temperature: [-40 … +۱۰۵] °C
محدوده دمای نگهداری سنسور (در حالت خاموش) Storage Temperature: [-40 … +۱۲۵] °C
محدوده دمای جبران ساز که سنسور در آن بهترین عملکرد خود را دارد Compensated Temperature: [-40 … +۸۵] °C
  بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOD

 

گارانتی و اصالت کالا

هاگلر برای کلیه سنسورهای فشار خود یک سریال نامبر اختصاصی در نظر گرفته که بر روی بدنه، کارتن و کارت گارانتی سنسور هک شده است. کلیه سنسور ها دارای یک سال گارانتی تعویض کالا مشروط به شرایط ذکر شده در کارت گارانتی می باشند. به منظور بررسی و اطمینان از اصالت کالای خریداری شده می توان از طریق این لینک اقدام نمود.

 

ترانسمیتر-فشار-هاگلر-هاگلر برای کلیه سنسورهای فشار خود یک سریال نامبر اختصاصی در نظر گرفته که بر روی بدنه، کارتن و کارت گارانتی سنسور هک شده است.

بیشتر بخوانید :بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOF

بیشتر بخوانید : بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOD

نگاه کلی

به طور کلی شرکت هاگلر در طراحی و ساخت  ترانسمیتر فشار  سری HOT، قیمت مناسب در کنار عمکرد ایده آل را در نظر گرفته است. درستی و دقت بالا، زمان پاسخ دهی بسیار پایین، محدوده دمای عملکرد وسیع، مقاومت عالی در برابر شوک و لرزش و سازگاری الکترومغناطیسی بالا، این سری را قادر می سازد تا طیف گسترده ای از نیاز های انداه گیری فشار به صورت دقیق، مطمئن و ایده آل را در صنایع مختلف و محیط های خشن صنعتی برآورده سازد.

 

ترانسمیتر-فشار-هاگلر- به طور کلی شرکت هاگلر در طراحی و ساخت سری HOT، قیمت مناسب در کنار عمکرد ایده آل را در نظر گرفته است. درستی و دقت بالا، زمان پاسخ دهی بسیار پایین، محدوده دمای عملکرد وسیع، مقاومت عالی در برابر شوک و لرزش

 

محمدرضا هستم علاقه مند به اتوماسیون و تجهیزات اندازه گیری فشار.

خوشحال میشم توی قسمت نظرات برام دیدگاه تون رو بنویسید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x