خدمات پشتیبانی

بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOD

طراحی و ساخت

 ترانسمیتر فشار  هاگلر سری HOD   (ترانسمیتر فشار – فشار بالا (High Pressure) هاگلر سری) از جمله ترانسمیتر های فشار با کیفیت ساخت کشور آلمان می باشد که برای اندازه گیری فشار انواع مایعات و گازهای فشار بالا مناسب می باشد. سری HOD در بسیاری از صنایع و کاربرد های مختلف به ویژه صنعت خودرو، برش با استفاده از واترجت، پاستوریزاسیون فشار بالا، شصت و شوی فشار بالا، هیدرولیک صنعتی، هیدرو فرمینگ، فرم دهی سرد فلزات و فرآیند های تست و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.ترانسمیتر فشار 

بدنه

بدنه ترانسمیتر فشار هاگلر  سری HOD از استیل ۳۰۴ (Stainless steel 304) مستحکم و با کیفیت ساخته شده است که پایداری و استحکام بالایی را برای این سری به ارمغان می آورد.
بر روی بدنه این سری اطلاعاتی همچون پارت نامبر (کد سفارش محصول)، محدوده اندازه گیری فشار (Range)، خروجی (Output)، منبع تغذیه (Supply)، تاییدیه CE و سریال نامبر (SN) انحصاری هر سنسور حک شده است.

بیشتر بخوانید :چگونه بهترین سنسور فشار را انتخاب کنیم ؟

بیشتر بخوانید :بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOM (از طراحی تا ساخت)

بدنه ترانسمیتر فشار هاگلر از استیل 304 (Stainless steel 304) مستحکم و با کیفیت ساخته شده است که پایداری و استحکام بالایی را برای این سری به ارمغان می آورد.سری HOD

کانکشن الکتریکی (Electrical Connection)

در قسمت بالای ترانسمیتر فشار  هاگلر سری HOD، ۴ پایه (PIN) مشاهده می شود. کانکشن الکتریکی این سری از نوع DIN 175301-803 C (DIN 43650) می باشد، این نوع کانکشن استاندارد محافظتی IP65 را به ویژگی های سری HOD اضافه می کند.

 

در قسمت بالای ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOD ، 4 پایه (PIN) مشاهده می شود.

در قسمت بالای ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOD ، 4 پایه (PIN) مشاهده می شود.

در مدل های با خروجی جریانی (HODH) پایه شماره ۱ به )+( منبع تغذیه و پایه شماره ۲ (Output) به ورودی )+( کنترلر یا نمایشگر متصل می شود. همچنین (-) منبع تغذیه به (-) کنترلر یا نمایشگر متصل می شود.

 

  سنسور فشار چیست؟ چگونه سنسور فشار مناسب انتخاب کنیم؟

در ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOD ،با خروجی جریانی (HODH) پایه شماره 1 به )+( منبع تغذیه و پایه شماره 2 (Output) به ورودی )+( کنترلر یا نمایشگر متصل می شود. همچنین (-) منبع تغذیه به (-) کنترلر یا نمایشگر متصل می شود.

کانکشن مکانیکی یا پورت فشار (Process Connection / Pressure Port)

در قسمت پایین سنسور، پورت فشار رزوه ای به منظور اتصال به فرآیند به چشم می خورد. به طور کلی هاگلر برای سری HOD، کانکشن مکانیکی از نوع M18×۱٫۵را در نظر گرفته است. سایر کانکشن های مکانیکی نیز به صورت سفارشی قابل تامین می باشند.

در پورت فشار ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOD ، هاگلر برای سری HOD، کانکشن مکانیکی از نوع M18×1.5را در نظر گرفته است. سایر کانکشن های مکانیکی نیز به صورت سفارشی قابل تامین می باشند.

در این کانکشن به منظور مهر و موم سازی و آب بندی بهتر قسمت متصل شونده به فرآیندهای فشار بالا و محافظت بیشتر از سنسور از یک Sealing cone مطابق شکل زیر استفاده می شود.
کلیه قسمت های در ارتباط با سیال (Wetted Parts) از جنس استیل ۶۳۰ (Stainless Steel 17-4 PH) می باشند.

بیشتر بخوانید :منظور از زمان پاسخ دهی (Respons Time) در سنسور چیست ؟

بیشتر بخوانید :بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOT

طراحی داخلی

فشار مرجع (Reference Pressure)

در ساختار داخلی ترانسمیتر فشار هاگلر  سری HOD از هیچ گونه روغن سیلیکون و واشر های آب بندی داخلی استفاده نشده و مرجع اندازه گیری فشار (پشت دیافراگم)، فشار گیج یا نسبی (Gauge/Relative) در نظر گرفته شده است.
لازم به ذکر است که سری HOD از نوع Sealed Gauge می باشد، این بدین معنی است که فشار هوای اتمسفر (حدود ۱ بار) به عنوان فشار مرجع در هنگام ساخت سنسور، پشت دیافراگم محصور شده است. بنابراین با تغییر شرایط جوی، خروجی سنسور در نقطه صفر (بدون اعمال هیچ گونه فشار) متغیر می باشد.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مقاله مرتبط با آن مراجعه فرمایید.

عنصر حسگر (Sensing Element)

عنصر حسگر پیزومقاومتی (Piezoresistive) سری HOD از آخرین فناوری ASIC بهره می برد که درستی بسیار عالی، پایداری بلند مدت و انواع مختلف سیگنال های خروجی را برای این سری به ارمغان می آورد.
جهت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تکنولوژی ساخت سنسور های پیزومقاومتی به مقاله تکنولوژی سنسور های فشار مراجعه فرمایید.

بیشتر بخوانید :بررسی تخصصی کولینگ (خنک کننده) هاگلر سری HOH

بیشتر بخوانید :بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOF (از طراحی تا ساخت)

عملکرد

فشار نامی (Nominal Pressure)

سنسور فشار هاگلر سری HOD در سه رنج مختلف (Pressure Range) فشار بالا (High Range) در دسترس می باشد.
اطلاعات مربوط به رنج فشار (Pressure Range)، فشار مازاد(Overpressure) و فشار انفجار (Burst Pressure) سری HOD در جدول زیر مشخص شده است.

 

  بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOF
۵۰۰۰ ۴۰۰۰ ۲۰۰۰ Pressure Range
۶۰۰۰ ۵۰۰۰ ۳۰۰۰ Overpressure
۱۰۰۰۰ ۸۰۰۰ ۴۰۰۰ Burst Pressure

 

خروجی (Output)

سری HOD تنها با خروجی جریانی (۴ – ۲۰ mA) در دسترس می باشد. سایر خروجی های مختلف اعم از ۰ – ۵ VDC, 0 – ۱۰ VDC, 0.5 – ۴٫۵ VDC Ratiometric، I²C و غیره به صورت سفارشی آماده تحویل خواهند بود.

درستی (Accuracy)

میزان درستی در سری HOD برابر با ۱ % FS در شرایط دمای اتاق (RT) می باشد که شامل خطای غیر خطی بودن (Non-linearity)، هیسترزیس (Hysteresis)، تکرارپذیری (Repeatability)، Zero Offset و Final Offset مطابق با استاندارد IEC 61298-2 می باشد.

دما (Temperature)

در سری HOD شرایط دمایی متفاوتی به منظور به کارگیری از سنسور تعریف شده است که عبارتند از:

محدوده دمای مجاز سیال در ارتباط با سنسور Media Temperature: [-40 … +۱۲۵] °C
محدوده دمای محیط محل نصب سنسور Ambient Temperature: [-40 … +۱۰۵] °C
محدوده دمای نگهداری سنسور (در حالت خاموش) Storage Temperature: [-40 … +۱۲۵] °C
محدوده دمای جبران ساز که سنسور در آن بهترین عملکرد خود را دارد Compensated Temperature: [-40 … +۸۵] °C

گارانتی و اصالت کالا

هاگلر برای کلیه سنسورهای فشار خود یک سریال نامبر اختصاصی در نظر گرفته که بر روی بدنه، کارتن و کارت گارانتی سنسور هک شده است. کلیه سنسور ها دارای یک سال گارانتی تعویض کالا مشروط به شرایط ذکر شده در کارت گارانتی می باشند. به منظور بررسی و اطمینان از اصالت کالای خریداری شده می توان از طریق این لینک اقدام نمود.

 

گارانتی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOD ،هاگلر برای کلیه سنسورهای فشار خود یک سریال نامبر اختصاصی در نظر گرفته که بر روی بدنه، کارتن و کارت گارانتی سنسور هک شده است.

نگاه کلی

به طور کلی شرکت هاگلر در طراحی و ساخت  ترانسمیتر فشار سری HOD، قیمت مناسب در کنار عمکرد ایده آل در کاربرد های فشار بالا را در نظر گرفته است. درستی و دقت بالا، زمان پاسخ دهی بسیار پایین، محدوده دمای عملکرد وسیع، مقاومت عالی در برابر شوک و لرزش و سازگاری الکترومغناطیسی بالا، این سری را قادر می سازد تا طیف گسترده ای از نیاز های انداه گیری فشار بالا به صورت دقیق، مطمئن و ایده آل را در صنایع مختلف و محیط های خشن صنعتی برآورده سازد.

 

  نحوه‌ی عملکرد حفاظت در برابر صاعقه در سنسورهای سطح هیدرواستاتیک 

به طور کلی شرکت هاگلر در طراحی و ساخت ، ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOD ، قیمت مناسب در کنار عمکرد ایده آل در کاربرد های فشار بالا را در نظر گرفته است.

محمدرضا هستم علاقه مند به اتوماسیون و تجهیزات اندازه گیری فشار.

خوشحال میشم توی قسمت نظرات برام دیدگاه تون رو بنویسید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x