خدمات پشتیبانی

بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOF

 ترانسمتیر فشار هاگلر سری HOF از جمله ترانسمیتر های فشار دیافراگمی با طراحی مستحکم و جمع و جور ساخت کشور آلمان می باشد که طیف وسیعی از کاربرد های مختلف با درستی بالا را تحت پوشش قرار می دهد . دیافراگم این سری از فولاد ضد زنگ (استیل ۳۰۴) ساخته شده و با بسیاری از سیالات استانداردی که در کاربرد های هیدرولیک، پنیوماتیک، مهندسی محیط زیست، تکنولوژی فرآیند، فناوری نیمه هادی و مهندسی خودرو مورد استفاده قرار می گیرند، سازگار است. به طور کلی سری HOF در بسیاری از صنایع و کاربرد های مختلف به ویژه صنایع غذایی و نوشیدنی، اندازه گیری سطح مخازن، اندازه گیری فشار سیالات حاوی ذرات معلق جامد، سیالات خمیری یا چسبناک و دارای ویسکوزیته بالا و سیالات فاسد شدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید :چگونه بهترین سنسور فشار را انتخاب کنیم ؟

بیشتر بخوانید :بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOM (از طراحی تا ساخت)

طراحی و ساخت

بدنه

بدنه ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOF از استیل ۳۰۴ (Stainless steel 304) مستحکم و با کیفیت ساخته شده است که پایداری و استحکام بالایی را برای این سری به ارمغان می آورد.
بر روی بدنه این سری اطلاعاتی همچون پارت نامبر (کد سفارش محصول)، محدوده اندازه گیری فشار (Range)، خروجی (Output)، منبع تغذیه (Supply)، تاییدیه CE و سریال نامبر (SN) انحصاری هر سنسور حک شده است.

 

ترانسمتیر فشار هاگلر سری HOF از جمله ترانسمیتر های فشار دیافراگمی با طراحی مستحکم و جمع و جور ساخت کشور آلمان می باشد که طیف وسیعی از کاربرد های مختلف با درستی بالا را تحت پوشش قرار می دهد.

کانکشن الکتریکی (Electrical Connection)

در قسمت بالای ترانسمیتر فشار  هاگلر سری HOF  سری HOF، ۴ پایه (PIN) مشاهده می شود. کانکشن الکتریکی این سری از نوع DIN 175301-803 C (DIN 43650 – C) می باشد، این نوع کانکشن استاندارد محافظتی IP65 را به ویژگی های سری HOF اضافه می کند.

  کاربرد ترانسمیتر فشار کلر در فضا

 

در قسمت بالای ترانسمیتر فشار سری HOF، 4 پایه (PIN) مشاهده می شود. کانکشن الکتریکی این سری از نوع DIN 175301-803 C (DIN 43650 - C) می باشد، این نوع کانکشن استاندارد محافظتی IP65 را به ویژگی های سری HOF اضافه می کند.

 

در قسمت بالای ترانسمیتر فشار سری HOF، 4 پایه (PIN) مشاهده می شود. کانکشن الکتریکی این سری از نوع DIN 175301-803 C (DIN 43650 - C) می باشد، این نوع کانکشن استاندارد محافظتی IP65 را به ویژگی های سری HOF اضافه می کند.

در مدل های با خروجی جریانی (HOFH) پایه شماره ۱ به )+( منبع تغذیه و پایه شماره ۲ (Output) به ورودی )+( کنترلر یا نمایشگر متصل می شود. همچنین (-) منبع تغذیه به (-) کنترلر یا نمایشگر متصل می شود.

 

در مدل های با خروجی جریانی (HOFH) پایه شماره 1 به )+( منبع تغذیه و پایه شماره 2 (Output) به ورودی )+( کنترلر یا نمایشگر متصل می شود. همچنین (-) منبع تغذیه به (-) کنترلر یا نمایشگر متصل می شود.

کانکشن مکانیکی یا پورت فشار (Process Connection / Pressure Port)

در قسمت پایین سنسور، پورت فشار رزوه ای فلاش دیافراگمی به منظور اتصال به فرآیند به چشم می خورد. به طور کلی هاگلر برای سری HOF، دو نوع کانکشن مکانیکی از نوع G 1″ و G 1/2″ را در نظر گرفته است. سایر کانکشن های مکانیکی نیز به صورت سفارشی قابل تامین می باشند.

 

در قسمت پایین سنسور، پورت فشار رزوه ای فلاش دیافراگمی به منظور اتصال به فرآیند به چشم می خورد. به طور کلی هاگلر برای سری HOF، دو نوع کانکشن مکانیکی از نوع G 1" و G 1/2" را در نظر گرفته است. سایر کانکشن های مکانیکی نیز به صورت سفارشی قابل تامین می باشند.

کانکشن مکانیکی از نوع G 1/2″

 

در قسمت پایین سنسور، پورت فشار رزوه ای فلاش دیافراگمی به منظور اتصال به فرآیند به چشم می خورد. به طور کلی هاگلر برای سری HOF، دو نوع کانکشن مکانیکی از نوع G 1" و G 1/2" را در نظر گرفته است. سایر کانکشن های مکانیکی نیز به صورت سفارشی قابل تامین می باشند.

کانکشن مکانیکی از نوع G 1″

در هر دو نوع کانکشن مکانیکی به منظور مهر و موم سازی و آب بندی بهتر قسمت متصل شونده به فرآیند از یک واشر آب بندی (اورینگ) FKM که متناسب با استاندارد DIN 3869-33 , DIN 3869-21 طراحی شده و دارای مقاومت شیمیایی و تحمل دمایی بالا می باشد، استفاده شده است.

 

بیشتر بخوانید :درستی یا Accuracy چیست ؟

بیشتر بخوانید : بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOT

 

طراحی داخلی

فشار مرجع (Reference Pressure)

مرجع اندازه گیری فشار در  ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOF فشار گیج یا نسبی (Gauge/Relative) از نوع Vented Gauge می باشد، این بدین معنی است که در طراحی این سری یک درگاه خروجی پشت دیافراگم سنسور به منظور تبادل هوای محیط در نظر گرفته شده است. بنابراین تغییر شرایط جوی (تغییر فشار اتمسفر) بر روی خروجی سنسور در نقطه صفر (بدون اعمال هیچ گونه فشار) هیچ تاثیری نخواهد گذاشت.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مقاله مرتبط با آن مراجعه فرمایید.

  بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOD

عنصر حسگر (Sensing Element)

عنصر حسگر  ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOF از تکنولوژی پیزومقاومتی (Piezoresistive) بهره می برد که درستی بسیار عالی، پایداری بلند مدت را برای این سری به ارمغان می آورد.
جهت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تکنولوژی ساخت سنسور های پیزومقاومتی به مقاله تکنولوژی سنسور های فشار مراجعه فرمایید.

عملکرد

فشار نامی (Nominal Pressure)

ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOF در انواع رنج های مختلف (Pressure Range) از [۰ … ۱۰۰] mbar تا [۰ … ۱۰۰] bar در دسترس می باشد.
این سری قابلیت تحمل در برابر فشار مازاد (Overpressure) تا ۳ برابر فشار نامی (Nominal Pressure) را دارد و همچنین مقاومت آن در برابر فشار انفجار (Burst Pressure) تا ۴ برابر فشار نامی می باشد.

Pressure Range: [0 … ۱۰۰] bar
Overpressure: 3x
Burst Pressure: 4x

خروجی (Output)

 ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOF تنها با خروجی جریانی (۴ – ۲۰ mA) در دسترس می باشد. سایر خروجی های مختلف اعم از ۰ – ۵ VDC, 0 – ۱۰ VDC, 0.5 – ۴٫۵ VDC Ratiometric، I²C و غیره به صورت سفارشی آماده تحویل خواهند بود.

درستی (Accuracy)

میزان درستی در  ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOF برابر با ۰٫۳۵ % FS BFSL در شرایط دمای اتاق (RT) می باشد که شامل خطای غیر خطی بودن (Non-linearity)، هیسترزیس (Hysteresis)، تکرارپذیری (Repeatability)، Zero Offset و Final Offset می باشد.

دما (Temperature)

در سری HOF شرایط دمایی متفاوتی به منظور به کارگیری از سنسور تعریف شده است که عبارتند از:

 

محدوده دمای مجاز سیال در ارتباط با سنسور Media Temperature: [-20 … +۱۰۰] °C
محدوده دمای محیط محل نصب سنسور Ambient Temperature: [-20 … +۸۰] °C
محدوده دمای نگهداری سنسور (در حالت خاموش) Storage Temperature: [-20 … +۱۰۰] °C
محدوده دمای جبران ساز که سنسور در آن بهترین عملکرد خود را دارد Compensated Temperature: [-20 … +۸۰] °C
  بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOM

 

گارانتی و اصالت کالا

هاگلر برای کلیه سنسورهای فشار خود یک سریال نامبر اختصاصی در نظر گرفته که بر روی بدنه، کارتن و کارت گارانتی سنسور هک شده است. کلیه سنسور ها دارای یک سال گارانتی تعویض کالا مشروط به شرایط ذکر شده در کارت گارانتی می باشند. به منظور بررسی و اطمینان از اصالت کالای خریداری شده می توان از طریق این لینک اقدام نمود.

 

هاگلر برای کلیه سنسورهای فشار خود یک سریال نامبر اختصاصی در نظر گرفته که بر روی بدنه، کارتن و کارت گارانتی سنسور هک شده است. کلیه سنسور ها دارای یک سال گارانتی تعویض کالا مشروط به شرایط ذکر شده در کارت گارانتی می باشند. به منظور بررسی و اطمینان از اصالت کالای خریداری شده می توان از طریق این لینک اقدام نمود.

بیشتر بخوانید :انواع پورت های اتصال در سنسورها

بیشتر بخوانید : بررسی تخصصی ترانسمیتر فشار هاگلر سری HOD

 

نگاه کلی

به طور کلی شرکت هاگلر در طراحی و ساخت  ترانسمیتر فشار سری HOF، قیمت مناسب در کنار عمکرد ایده آل را در نظر گرفته است. کلیه ترانسمیتر های فشار سری HOF در پروسه تولید به طور جداگانه از نظر دما و فشار مطابق با DIN EN ISO 9001:2008 مورد آزمایش قرار می گیرند. به دلیل جبران سازی و تنظیم به صورت الکترونیکی این ترانسمیتر های فشار با یک خطای کل بسیار پایین و پایداری طولانی مدت بسیار عالی مشخص شده و داده های اندازه گیری شده با دقت ضبط و پردازش می شوند. درستی و دقت بالا، زمان پاسخ دهی بسیار پایین، محدوده دمای عملکرد وسیع، مقاومت عالی در برابر شوک و لرزش و سازگاری الکترومغناطیسی بالا، این سری را قادر می سازد تا طیف گسترده ای از نیاز های اندازه گیری فشار به صورت دقیق، مطمئن و ایده آل را در صنایع مختلف و محیط های خشن صنعتی برآورده سازد.

 

به طور کلی شرکت هاگلر در طراحی و ساخت سری HOF، قیمت مناسب در کنار عمکرد ایده آل را در نظر گرفته است. کلیه ترانسمیتر های فشار سری HOF در پروسه تولید به طور جداگانه از نظر دما و فشار مطابق با DIN EN ISO 9001:2008 مورد آزمایش قرار می گیرند.

محمدرضا هستم علاقه مند به اتوماسیون و تجهیزات اندازه گیری فشار.

خوشحال میشم توی قسمت نظرات برام دیدگاه تون رو بنویسید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x