خدمات پشتیبانی

گستره‌ی کاربردی انواع مختلف گیج‌های فشار

در حوزه تولید، گیج‌های فشار معمولا برای اندازه‌گیری فشار استفاده می‌شوند. در شرایط کاری مختلف، نیازمندی‌های کاربرد و نیازمندی‌های عملکرد برای گیج‌های فشار متفاوت هستند، بنابراین ضروری است که گستره‌ی بکارگیری انواع مختلف گیج‌های فشار را بدانیم. در بین این موارد یکی این است که گیج‌های فشار معمولی را می‌توان برای اندازه‌گیری فشار مایع، گاز یا بخاری استفاده کرد که غیر انفجاری، غیر بلورین، غیر جامد شدنی و غیر خورنده در برابر مس و آلیاژهای مس است.

محصولات گیج فشار

گیج فشار ضد شک

گیج فشار مقاوم در برابر ضربه و شوک با درجه خاصی از مقاومت در برابر شوک را می‌توان در مکان‌هایی استفاده کرد که لرزش شدیدی در محیط کاری وجود دارد و می‌توانند ضربان (پالس)، ضربه و تخلیه شدن ناگهانی سیال را تحمل کنند و نشانگر تمیز و پایدار است.

این نوع گیج به شکل گسترده در صنایع ماشین‌کاری، نفت خام، شیمی، متالورژی، معدن و استخراج، برق و دیگر حوزه‌ها برای اندازه‌گیری سیال غیر خورنده با مس و آلیاژهای مس استفاده می‌شود.

عمر خدماتی طولانی دارد و جایگزینی برای تجهیزات فشار معمولی است.

گیج فشار فولادی

گیج‌های فشار فولاد ضد زنگ، همگی از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند که می‌توانتد در محیط‌های کاری با گازهای خورنده استفاده شوند و فشار سیال خورنده‌تر را تشخیص بدهند و به شکل گسترده در صنایع نفت خام، شیمی، متالورژی و دیگر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع و کاربردی گیج فشار (پرشر گیج)

گیج میتر فشار فولادی ضد شک

گیج میتر فشار از جنس فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر شوک هم کاملا از جنس فولاد ضد زنگ است که نه تنها قابل استفاده در محیط‌های گاز خورنده است، بلکه می‌تواند فشار سیالاتی خورنده‌تر را هم تشخیص بدهد و به شکل گسترده در صنایع نفت خام، شیمی، متالورژی و دیگر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  تجهیزات اندازه گیری فشار در تولید واکسن کرونا

به علاوه، می‌تواند با محیطی که لرزش شدید در آن وجود دارد سازگار شود، فشار ضربان‌دار و بار ضربه را تحمل کند و بازه‌ی استفاده گسترده‌تری دارد. بازه دمای عملیاتی این تجهیز -۲۵°C تا +۷۰°C است.

گیج فشار دیافراگمی

علاوه بر این گیج‌های فشار پراستفاده، یک تجهیز دیگر هم وجود دارد که به شکل گسترده امروز استفاده می‌شود و نام آن گیج فشار دیافراگمی است. این نوع تجهیز یک ساختار اندازه‌گیری غیرمستقیم دارد که مناسب اندازه‌گیری فشار سیالات خاص همچون مایعات، گازها و ذرات گرانول (دانه درشت) با چسبندگی و ویسکوزیته بالا، بلورینگی سادگی، خورندگی بالا و دمای بالاست. همچنین این ویژگی باعث می شود فشار بالا نیز برای آن ها قابل تحمل باشد که در مقاله مزیت گیج‌های فشار دیافراگمی (حفاظت بالا در برابر فشار مازاد) به آن پرداخته ایم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x