خدمات پشتیبانی

تجهیزات اندازه گیری فشار در تولید واکسن کرونا

ممکن است تبدیل باکتری، ویروس‌ها یا کِشت سلول‌ها به واکسن، مدتی طولانی، حتی تا سه سال طول بکشد. از آنجایی که واکسن‌ها مستقیما به بدن تزریق می‌شوند، ایمنی و خلوص، بالاترین اولویت را در تولید دارند. تقاضا برای تجهیزات فشار در این زمینه نیز به همین میزان بالاست.

تجهیزات بهداشتی با المان‌های دیافراگم فلاش، جوشکاری‌شده مناسب نظارت بر فشار در تمام بخش‌های تولید واکسن به کار می روند. این تجهیزات نه تنها در ایستگاه‌های upstream و downstream فیلتراسیون استفاده می شوند، بلکه در فرآیندهای قسمت های دیگر نیز به کار می روند.

محصولات گیج فشار

تشخیص وضعیت خطرناک در یک نگاه

هر چقدر تولید واکسن بیشتر طول بکشد، محصول ارزشمندتر می‌شود. در زمان فرایندهای فیلتراسیون downstream، ماده موثر برای فرآیندهای بعدی، با وسواس بالا خالص و تصفیه می‌شود. در این مرحله، نظارت بر فشار، اطلاعاتی را ارائه می‌کند، مبتنی بر اینکه آیا فیلترها هنوز درست کار می‌کنند یا اینکه گرفته‌اند و نیاز است که تعویض شوند. به طور مثال، گیج های فشار دیافراگمی با اعلام مقدار محدوده قرمز، این امکان را فراهم می‌کند که یک وضعیت خطرناک با یک نگاه شناسایی شود.

دستگاه فیلتراسیون

در کارخانه فیلتراسیون، از نظارت بر فشار برای چک کردن وضعیت فیلترها استفاده می شود تا گرفتگی در زمان کوتاهی تشخیص داده شود.

نصب راحت و بدون دردسر

جمع و جور بودن تجهیزات مهم است و به عنوان مثال توسط یک تولید کننده واکسن در چین در سیستم فیلتراسیون استفاده شده: در این مورد، یک پمپ پریستالتیک، ماده فعال را از طریق یک شلنگ، به فیلتر کپسول منتقل می‌کند. چالش فضای بسیار تنگ و محدود به این معنا است که به یک وسیله اندازه‌گیری کوچک نیاز دارند، مانند گیج فشار دیافراگمی ویکا مدل PG43SA-C.

  انواع مختلف گیج‌های فشار در صنعت اندازه‌گیری

این ابزار اندازه‌گیری به راحتی قابل اتصال به شلنگ است.

این گیج فشار دیافراگمی به اپراتور نشان می‌دهد که آیا پمپ و فیلتر، به شکل نرمال کار می‌کنند یا خیر.

یکی از مراحل دیگر ساخت واکسن جابجایی محصولات میانی (که هنوز نهایی نشده‌اند) و همچنین واکسن نهایی است. این محصولات در مخازن سیار از بیوراکتور از طریق کروماتوگراف و سیستم‌های فیلتراسیون جابجا و در نهایت به آمپول ها می رسند.

جابجایی واکسن در مخازن سیار، یک گام حساس در فرآیند به حساب می‌آید. گیج‌های فشار دیافراگمی مخصوص فرآیندهای بهداشتی تمام اطلاعات فشار ضروری را در هر زمان، مستقل از توان الکتریکی، فراهم می‌آورند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع و کاربردی گیج فشار (پرشر گیج)

فعالیت‌های مختلف در یک کاربرد

موقع نظارت بر فشار در مخازن، تجهیزات فشار فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند:

۱- در هنگام جابجایی، مهم است که چک و بررسی کنید ببینید که فشار ثابت می‌ماند یا خیر.

۲-تست نشتی: یک فشار رو به افت شاید به دلیل شیر دارای نشتی یا یک سیل (مهر و موم) آسیب دیده باشد.

۳-بعد از خالی کردن مخزن در نقطه انتقال، با یک نگاه به نمایشگر می‌توان تعیین کرد که آیا هنوز فشاری در مخزن وجود دارد یا نه و اینکه آیا می‌توان آن را به شکل بی‌خطر باز کرد یا خیر.

۴-نظارت فشار در هنگام تمیزکاری مخزن و تست فشار قبل از پر شدن.

در کاربردهای مخزن، علاوه بر کیفیت اندازه‌گیری توصیف شده، دیگر مزیت گیج‌های فشار دیافراگمی مورد نظر قرار می‌گیرد: تجهیزات با یک سلول اندازه‌گیری «خشک» کار می‌کنند. این کار خطر آلوده شدن محصول توسط یک سیستم پرکننده مایع، از بین می‌برد، که در مورد سیستم‌های دیافراگم سیل متداول چنین است. به این شکل، جلوی آسیب احتمالی گرفته می‌شود که ممکن است بسیار هنگفت باشد.

  گیج فشار دیافراگمی بهداشتی ویکا، با تاییدیه ATEX
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x