خدمات پشتیبانی

مزایای گیج های فشار دیافراگمی : راه حلی برای سیال های خاص

گیج‌های فشار دیافراگمی، ابزارآلاتی واقعا چند کاره هستند. به طور مثال، در اپلیکیشن هایی با سیال های خاص امکاناتی جامع را برای اندازه‌گیری فشار قابل اطمینان با پایداری طولانی‌مدت فراهم می‌کند. مزایای گیج های فشار دیافراگمی برای سیال ها و فرآورده های حساس و خطرناک در زیر آمده است.

محصولات گیج فشار

گیج‌های فشار دیافراگمی برای سیالات خشن و خورنده

فرآیندهایی که با چنین سیالاتی سروکار دارند، نیازمند تجهیزات اندازه‌گیری خاصی هستند که قطعات خیس‌شونده‌ی آن‌ها از متریال و مواد مقاوم در برابر خورندگی ساخته شده باشد. در گیج‌های فشار دیافراگمی، این نیازمندی‌ها عموما به المان فشار مرتبط هستند.

برای مقاومت المان دیافراگم، بازه‌ی گسترده‌ای از متریال‌های خاص قابل استفاده است، همچون PTFE و تانتالوم (tantalum)، هستلوی (Hastelloy)، تیتانیوم و طلا. برای مقایسه: برای لوله بوردون، معمولا تنها از فولاد ضدزنگ و مونل (Monel) استفاده می‌شود.
علاوه بر مقاومت، این متریال ویژه باید نیازمندی‌های سیلینگ (مهر و موم بودن) و کشسانی مورد نیاز برای وظیفه‌ی اندازه‌گیری را نیز محقق کند. دیافراگم گیج فشار دیافراگمی، معمولا با فویلی از متریال انتخاب شده چسب زده می‌شود یا اگر پوشش آن طلا یا پلاتین باشد، گالوانیزه می‌شود. در برخی موارد، المان دیافراگم حتی کاملا از متریال ویژه ساخته می‌شود.
برای کاربردهایی که فرآورده به شدت خشن و خورنده است، فلنج پایینی دیافراگم را می‌تواند با متریال ویژه منطبق کرد. در این حالت از بخش خیس‌شونده‌ی تجهیز اندازه‌گیری کاملا حفاظت می‌شود.

 

فرآورده‌های چسبناک (ویسکوز) و مشابه آن

گیج‌ های فشار دیافراگمی، همچنین مناسب وظایف اندازه‌گیری با سیال های چسبناک، بلورین و آلوده هستند. چنین فرآورده‌ای می‌تواند پورت‌های نازک فشار را در یک اتصال رشته‌ای دچار گرفتگی یا مسدود کند و حتی بخش داخلی لوله در گیج‌ های فشار لوله بوردون را مسدود کند. گیج‌های فشار دیافراگمی، با فلنج با اتصال باز در تطابق با EN 1092-1 یا ASME B 16.5 (عرض اسمی مطلوب DN 25 و ۵۰ یا DN 1” و ۲”) چنین مشکلاتی را حل می‌کند. این حالت اتصال فرآیند، یک محفظه بزرگ فشار ایجاد می‌کند که هیچ سیالی در آن ته‌نشین نمی‌شود.

  اندازه گیری سطح با گیج فشار (نحوه بکارگیری)

سیال چسبناک

مزایای گیج های فشار دیافراگمی در مورد سیال های حساس

گیج‌های فشار دیافراگمی همچنین مناسب فرآورده‌های حساس هستند، همچون صنعت غذا و داروسازی: در طراحی با فلاش دیافراگم. برای یک اتصال بدون فضای مُرده (dead-space-free)، المان فشار مستقیما به اتصال بهداشتی فرآیند جوش داده می‌شود. یک مزیت دیگر، اصل عملیاتی است که از سلول خشک اندازه‌گیری بهره می‌گیرد: فشار بدون سیال انتقال، مخابره می‌شود که در غیر این صورت می‌تواند در صورت خرابی و رخ دادن ایراد، به آلوده شدن فرآورده منجر شود.

سیال بهداشتی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x