خدمات پشتیبانی

اندازه گیری فشار دیفرانسیل برای نظارت بر ارتفاع سطح

اندازه گیری فشار دیفرانسیل به طور گسترده ای به عنوان یک روش برای نظارت بر ارتفاع سطح مخازن در بسته، استفاده می شود. در بسیاری از موارد، اپراتورها از تجهیزات با سیگنال خروجی یا تجهیزات دارای نمایشگر استفاده می کنند. در مقابل، یک راه حل دقیق تر و ایمن در مقابل خطا وجود دارد. این روش اندازه گیری توسط WIKA ارایه شده است و با استفاده از دو ترانسمیتر که در یک رابطه مستر – اسلیو هستند، انجام می شود.

کاربرد نظارت بر ارتفاع سطح با استفاده از اندازه گیری فشار دیفرانسیل بر اساس اصل زیر است:

ارتفاع سطح سیال موجود در ظرف، با اندازه گیری فشار تفاضلی بین فشار مایع و فشار فاز گازی مشخص می شود. علاوه بر این، فشار هیدرواستاتیک، چگالی مخصوص آن سیال، هندسه و شکل مخزن در محاسبه گنجانده می شود. تجهیزات اندازه گیری دارای دو اتصال فرآیند برای فشارهای P1 و P2 هستند. برای اندازه گیری ارتفاع سطح، یک کپیلاری باید فاصله ی مشخص بین دو نقطه اندازه گیری را پر کند.

 اتصال از طریق کابل سیگنال

هنگام نظارت بر سطح با استفاده از اندازه گیری فشار دیفرانسیل الکترونیکی، هر دو نقطه اندازه گیری هر کدام یک ترانسمیتر دارند. به عنوان مثال، مدل های CPT-2x و IPT-2x ویکا برای این کار مناسب هستند. این دو ترانسمیتر به صورت مستر و اسلیو تنظیم شده اند. آن ها از طریق کابل سیگنال کاملا الکتریکی به هم متصل می شوند و در نتیجه به اختلالات حساس نیستند. مستر، الکتریسیته ی اسلیو را تامین می کند. اسلیو از طریق یک رابط سریالی یا از طریق نمایشگر روی صفحه ی اصلی پارامتربندی می شود. سرانجام، ارتباط از طریق یک باس داخلی انجام می شود.

دیفرانسیل الکترونیکی

اندازه گیری با دو ترانسمیتر به عنوان مستر و اسلیو. با این روش اندازه گیری می توان ارتفاع سطح مایع را در مخازن اندازه گرفت.

  افق های جدید در اندازه گیری سطح

 

نظارت بر سطح در یک مخزن در بسته

نظارت بر سطح در یک مخزن در بسته

 نمونه کاربرد

شکل رو به رو یک نمونه کاربرد معمولی را برای نظارت بر سطح با اندازه گیری فشار دیفرانسیل الکترونیکی در یک مخزن مایع نشان می دهد. اسلیو، فشار نقطه ( P1) که در این حالت گاز است را اندازه گیری می کند و آن را به مستر منتقل می کند. نقطه ی P2، در این جا فشار ستون مایع در پایین مخزن را تشخیص می دهد. مستر، فشار تفاضلی P1 و P2 را محاسبه می کند. با استفاده از مقدار اندازه گیری شده و در نظر گرفتن سایر پارامترهای ذکر شده، حجم مخزن به عنوان نشانه ای از ارتفاع سطح تعیین می شود. این مقدار به دست آمده می تواند به صورت سیگنال آنالوگ یا دیجیتال به اتاق کنترل یا به نمایشگر دستگاه مستر منتقل شود.

مزایای اندازه گیری با دو ترانسمیتر فرآیند

روش نظارت بر سطح که در این جا شرح داده شده است، در مقایسه با یک روش معمول، به عنوان مثال، با یک ترانسمیتر فشار دیفرانسیل، مزایای مختلفی دارد:

٭ دقت بالاتر

ترانسمیترهای فرآیند نسبت به ترانسمیترهای عادی، درستی (دقت) بالاتری را ارائه می دهند. در مورد مدل های WIKA، این ترانسمیترها تا ۰٫۰۵٪ اسپن را در بر می گیرند.

٭ تاثیر دما به حداقل می رسد.

انتقال از طریق کابل سیگنال با اندازه گیری فشار دیفرانسیل الکترونیکی، اثر دما را به حداقل می رساند. در مقابل، کپیلاری مورد استفاده در روش اندازه گیری مرسوم در این جا بسیار حساس تر هستند.

  ترانسمیتر فشار کلر در خودرو سازی

٭ راه اندازی سریع

تجهیزات اندازه گیری الکترونیکی را می توان سریع تر راه اندازی کرد. بر خلاف راه حل هایی که با کپیلاری انجام می شوند، به هیچ آزمایشی نیاز ندارد.

٭ تامین و نگهداری کاهش می یابد.

در صورت بروز خطا، فقط ترانسمیتر مربوطه باید تعویض شود. در مقابل، اندازه گیری فشار دیفرانسیل با کپیلاری ها، باید کل سیستم اندازه گیری عوض شود.

توجه داشته باشید

اطلاعات بیشتر در مورد ترانسمیترهای فرآیند مدل CPT-2x و IPT-2x، که برای اندازه گیری فشار دیفرانسیل الکترونیکی برای نظارت بر سطح مناسب هستند، در صفحه ی برند WIKA موجود است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x