خدمات پشتیبانی

سنسور التراسونیک IFM برای هوای بهتر

شرکت Green City Solutions با هدف بهبود کیفیت هوا در شهرها تلاش می کند. در نتیجه، آن ها اولین فیلتر هوای بیوتکنولوژی را با نام CityTree تولید کرده اند که در آن سنسور التراسونیک مدل UGT505 آی اف ام به کار برده شده است.

دستگاه CityTree  از سیستم یک نوع گیاه خزه خاص برای فیلتر کردن مواد مضر مانند غبارهای ریز و اکسیدهای نیتروژن از هوا استفاده می کند. بنابراین یک تصفیه کننده ی هوای طبیعی و پایدار است.

آیا می دانید؟

در شهرهایی که تصفیه ی هوا یک چالش بزرگ است، خزه ها به دلیل نیاز به آب و سایه به سختی زنده می مانند. با این حال Green City Solutions یک راه حل پیدا کرده است:

ترکیب یک نوع خزه ی خاص با تامین آب و مواد مغذی آن ها به صورت کاملا خودکار به کمک فناوری منحصر به فرد IoT.

عملکرد کمی فیلترهای هوای موجود در دستگاه ثبت شده و نیازهای زیستی گیاهان هر لحظه اندازه گیری می شود.

دستگاهCityTree  چه توانایی هایی دارد و چگونه کار می کند؟ دستگاه CityTree و تصفیه هوا

انواع مختلف خزه هایی که در دیواره های مستطیل CityTree رشد می کنند سموم محیطی مانند غبارهای ریز و اکسیدهای نیتروژن را جذب کرده و آن ها را به زیست توده ی طبیعی تبدیل می کنند. یک فناوری تهویه ی قابل کنترل داخل دستگاه امکان افزایش جریان هوا را فراهم می کند و با این فناوری عملکرد فیلتر را در صورت لزوم افزایش می دهد.

فناوری IoT یکپارچه، اطلاعات جامعی در مورد عملکرد و وضعیت دستگاه و همچنین داده های محیطی اطراف CityTree  را در لحظه فراهم می کند.

  سنسور حرارتی و چگونگی عملکرد آن (نقد و بررسی کامل)

آب لازم برای بقای گیاهان خزه، یا به صورت خودکار تامین می شود یا از طریق سیستم آبیاری کاملا خودکار تامین می شود.

منبع تغذیه، با اتصال مستقیم شبکه، تضمین می شود.

یک اثر جانبی جالب و مثبت:

خزه ها مقدار زیادی رطوبت را ذخیره می کنند و به دلیل افزایش قابل توجه فضای تبخیر، یک اثر خنک کننده بسیار بالا ایجاد می شود.

آی اف ام و  CityTree

یکی از محصولات IFM که در CityTree به کار برده شده، سنسور التراسونیک انعکاسی انتشاری UGT505 است. این سنسور سطح مخزن آب را اندازه گیری می کند که مشتری می تواند به صورت اختیاری در صورت عدم اتصال آب ثابت برای تامین آب CityTree ، آن را سفارش دهد.

مخزن آب، که سنسور UGT505 به آن متصل است، در یک سکوی شش ضلعی در زیر CityTree  قرار دارد. این بدان معنی است که IFM نیز بخشی از این راه حل ابتکاری برای هوای بهتر در شهرها است.

شرکت آی اف ام در زمینه سنسورهای فشار نیز فعال است که در مقاله سنسورهای IFM چگونه دقت تولید شما را بالا میبرند؟ نمونه از آن را می توانید بخوانید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x