خدمات پشتیبانی

پیکربندی‌های گیج فشار برای کاربردهای دمای بالا

هنگام بکارگیری گیج فشار برای کاربردهای دمای بالا ، مهم است که پیکربندی‌های توصیه‌شده را برای جلوگیری از خرابی گیج، حفاظت از تجهیز و حداکثر ساختن عملکرد، دقت و درستی بدانید.

۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰ درجه سلسیوس)، حداکثر دمای توصیه شده سیال محیطی برای گیچ‌های فشار با قطعات خیس‌شونده‌ی برنجی است و ۲۱۲ درجه فارنهایت (۱۰۰ درجه سلسیوس) برای گیج‌هایی با بخش‌های خیس‌شونده فولاد ضدزنگ است.

برای کاربردهایی که در آن‌ها سیال به دمای بالای ۲۱۲ درجه فارنهایت (۱۰۰ درجه سلسیوس) می‌رسد، لوازم جانبی خاصی وجود دارد که با این هدف طراحی شده‌اند که از آسیب رسیدن به گیج جلوگیری کرده و حداکثر عملکرد و درستی را حفظ کنند.

اصولی که در ادامه ذکر شده است، یک مجموعه توصیه کلی است. شرایط بسیاری شاید روی میزان کاهش دما تاثیرگذار باشد؛ از جمله دمای محیطی، نوع سیال و پیکربندی فرآیند.

تا سقف ۱۴۰ درجه فارنهایت: اکثریت گیج‌های فشار در این بازه، عملکرد پیک (اوج) را فراهم می‌کنند.

تا سقف ۲۱۲ درجه فارنهایت: به یک گیج با بخش‌های خیس‌شونده فولاد ضدزنگ مورد نیاز است. از گیج‌هایی با بخش‌های خیس‌شونده برنجی استفاده نکنید.

تا سقف ۲۸۷ درجه فارنهایت: باید از لوازم جانبی برای حفظ عملکرد صحیح و درست گیج استفاده شود.

از بین این موارد می‌توانید انتخاب کنید:

سیفون بخار pigtail در گیج فشار برای کاربردهای دمای بالاسیفون

برای استفاده با گیجی با بخش‌های خیس‌شونده از جنس فولاد ضد زنگ. باید در کاربردهای بخار و سیستم‌هایی از آن استفاده شود که دارای بخار بیش از حد گرم است. این pigtail مانند بافری برای تجهیز عمل می‌کند تا آثار مخرب بخار با دمای بالا به آن وارد نشود، و این کار را با حفظ کردن سیال سیستم در یک سیم‌پیچ برای فراهم آوردن یک «تله بخار» برای سیال انجام می‌دهد تا به میعان و پراکنده کردن حرارت منجر شود. دما را تا ۷۵° F/ft کاهش می‌دهد.

  دقت و درستی اندازه‌گیری گیج‌های فشار مختلف

کپیلاریلوله کاپیلاری زره‌پوش (Armored Capillary Tube)

برای استفاده با گیجی با بخش‌های خیس‌شونده از جنس فولاد ضد زنگ. خط کاپیلاری یک اتصالی بین تجهیز فشار و دیافراگم سیل فراهم می‌کند.
از تجهیز فشار در برابر دماهای بالا یا پایین فرآیند محافظت می‌کند و خوانش از راه دور یا ریموت را فراهم می‌آورد.

کاپیلاری باید تا حد ممکن کوتاه انتخاب شود، چون تغییرات در شرایط دمایی محیطی شاید تاثیر قابل توجهی روی دقت و دستی و زمان پاسخ تجهیز فشار داشته باشد.

کاهش متوسط دما ۷۵° F/ft است. دو فوت (حدود ۶۱ سانتی‌متر) لوله کاپیلاری می‌تواند بازه دمای سیال را تا ۳۶۲ درجه فارنهایت (۱۸۴ درجه سلسیوس) افزایش بدهد. طول استاندارد کپیلاری با اتصالات رزوه‌ای پنج فوت (۱۵۲ سانتی‌متر) است.

گیج فشار باید با یک براکت یا فلنج، از فرآیند جدا شود و طول کاپیلاری اضافه در صورت لزوم، باید پیچیده شده و جمع شود. کپیلای برای استفاده با گاز یا سیال تمیز توصیه می‌شود.

لوله بلند (Long Pipe)

با قطر ½” یا بزرگ‌تر، در پوشش فولاد یا فولاد ضد زنگ برای بخش‌های خیس‌شونده گیج فشار به کار می رود. کاهش متوسط دما برای این اکسسوری ۷۵° F/ft است. برای کاربردهای خاص، لوله‌ها را می‌توان برید و رزوه‌ای کرد.

المان خنک کنندهالمان خنک‌کننده (Cooling Element)

برای استفاده با گیجی با بخش‌های خیس‌شونده از جنس فولاد ضد زنگ. کاربرد آن حفاظت از تجهیز فشار در برابر دمای فرآیند بالا یا پایین است.

جریان هوا روی باله‌های تبادل حرارت، دمای سیال پرکننده سیستم را کاهش یا افزایش می‌دهد تا از تجهیز اندازه‌گیری فشار محافظت شود.

  سنسورهای فشار الکترونیکی یا گیج های فشار مکانیکی

المان خنک‌کننده برای دمای فرآیند بالای ۲۱۲° F توصیه می‌شود. مستقیما بین تجهیز فشار و دیافراگم سیل نصب می‌شود. پر کردن با سیلیکون توصیه می‌شود.

کاهش موثر دما ۲۰۰° F، بسته به شرایط محیطی. جنس فولاد ضد زنگ که به پوشش رویی یا فلنج فولاد ضد زنگ جوشکاری شده است.

کاهش متوسط دمای المان ۷۵° F/ft است. برای کاهش بیشتر دما، از لوازم جانبی دیگر استفاده کنید (لوله بلند، سیفون، دیافراگم سیل).

 

برج خنک‌کننده (Cooling Tower) 

برای استفاده با گیج با بخش‌های خیس‌شونده از جنس فولاد ضد زنگ. استفاده تاییدشده تا سقف دمای ۳۱۲° F (155 درجه سلسیوس).
کاهش متوسط دما تا ۱۰۰° F/8”. برای استفاده با گاز یا سیال تمیز توصیه می‌شود.

تا سقف ۳۰۰ درجه فارنهایت (۱۴۸ درجه سلسیوس)

به یک مایع پرکننده‌ی دما بالای سیستم نیاز است، همچون سیلیکون D.C 550 و یک دیافراگم سیل برای گیج با بخش‌های خیس‌شونده فولاد ضد زنگ توصیه می‌شود.

دیافراگم سیل

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x