خدمات پشتیبانی

سنسورهای فشار الکترونیکی یا گیج های فشار مکانیکی

چندین سال است که اتوماتیک و خودکارسازی فرآیندهای تولید ممکن شده و رواج بیشتری پیدا کرده است و با انجام این کار، در برخی موارد به شکل قابل توجهی از هزینه‌ها کاسته شده است.

محصولات گیج فشار

از این رو، این سوال مطرح می‌شود: آیا هنوز هم استفاده از ابزار اندازه‌گیری الکترونیکی فشار معقول است؟

پاسخ این سوال ساده و بدیهی است: بله. سنسورهای الکترونیکی فشار و گیج‌های مکانیکی فشار هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند و باید برای هر کاربرد، باید این دو را با هم مقایسه کرد. در جدول زیر، مزایای هر یک به شکل خلاصه مطرح شده است. بزرگ‌ترین مزیت گیج‌های مکانیکی فشار، نصب ساده و امکان خوانش خوب مقدار اندازه‌گیری شده است.

مقایسه سنسور فشار و گیج فشار
می‌توان یک صفحه نمایش در محل روی ترانسمیتر الکترونیکی فشار نصب کرد که باعث می‌شود خواندن آن در تاریکی راحت و ساده شود اما گیج فشار به دلیل داشتن عقربه‌ی بزرگ‌تر، برای خواندن در روز و همچنین خواندن از فاصله‌ی دورتر مناسب‌تر است. گیج‌های مکانیکی فشار، از نظر مکانیکی بسیار محکم و قدرتمند هستند در نتیجه برای کاربردهایی خاص، ضروری هستند (همچون مخازن آب داغ). یک گیج فشار، معمولا با یک سنسور الکترونیکی فشار مجزا ترکیب می‌شود.
به این شکل مزایای هر دو سیستم با هم ادغام می‌شود: اندازه‌گیری فشار با نمایشگر محلی بدون منبع تغذیه و امکان ارائه مقدار اندازه‌گیری شده در PLC. برای کاربرانی که تنها یک اتصال فشار دارند، گیج‌های فشار با سنسورهای الکترونیکی داخلی هم وجود دارد.

محصولات سنسور فشار

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x