خدمات پشتیبانی

عوامل موثر بر قیمت گیج فشار

انواع مختلف گیج‌های فشار مکانیکی

گیج‌های فشار مکانیکی برای کاربردهای تجاری یا مسکونی، معمولا پوشش جلویی باز کوچک‌تر و سبک‌تری دارند و ارزان‌تر هستند. قیمت گیج فشار در تجهیزات صنعتی به علت نیاز به دقت بالاتر و استقامت بالاتر گران تر است.

ابعاد عقربه‌ها با نظارت پیوسته بر فرآیند، معمولا بزرگ‌تر هستند. معمولا دقت و ایمنی بالاتری دارند. برخی گیج‌ها کارکردهای بسیار حرفه‌ای دارند و می‌توانند خوانش‌هایی بسیار پایین را با نیازمندی‌های فشار یا فشار هیدرواستاتیک بالا محقق کنند.

محصولات گیج فشار

 

کاربرد تجهیزات تست، بررسی کالیبراسیون دیگر تجهیزات است. برای اینکه با استانداردهای ASME (انجمن مهندسان مکانیک آمریکا) سازگار باشند، دقت تجهیزات تست باید چهار برابر تجهیزات مورد بازرسی باشد.

در نتیجه، تجهیزات تستِ تولیدکنندگان گیج فشار باید به شدت دقیق باشد. معمولا هر چقدر دقت و درستی یک گیج فشار بالاتر باشد، هزینه آن بالاتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: گیج‌های فشار از نظر کاربرد، نصب و محدوده اندازه گیری

دقت و ابعاد عقربه گیج‌های فشار موثر قیمت گیج فشار

بسته به کاربرد، دقت ممکن است خیلی مهم باشد. عموما تلورانس دقت بین ±۰٫۱% تا ±۵% است. هر چقدر گیج‌های فشار دقیق‌تر باشند، گران‌تر هستند.

بازه فشار گیج‌های فشار

بازه گیج‌های فشار معمولا ۰-۳۰ psi تا ۰-۶۰۰ psi است. این بازه‌ها معمولا به هزینه اضافه نمی‌کنند، اما اگر نیازمندی‌هایی برای یک بازه خلاء و بازه بار دارید (خوانش فشار خلاء و فشار مثبت)، قیمت گیج فشار افزایش پیدا می‌کند.

انتخاب گیج‌های فشار

این کاربردها و کارکردهای مختلف هستند که انواع مختلف گیج‌های فشار را تعیین می‌کنند. برخی برای ایمنی طراحی شده‌اند تا از گیج فشار و اپراتور محافظت کنند. برخی طراحی شده‌اند تا خوانایی را بهبود بخشند یا عمر خدماتی گیج‌های فشار را افزایش دهند. آن نوع از تجهیزات که باید در کنار مواد شیمیایی خطرناک استفاده شوند، معمولا قیمت گیج فشار گران تر هستند. در بسیاری از موارد، هر چقدر کاربرد مهم‌تر باشد، تجهیزات هم گران‌تر می‌شوند.

  گیج‌های فشار از نظر کاربرد، نصب و محدوده اندازه گیری

شما می توانید نکات فنی قبل از خرید را در مقاله نکات انتخاب و استفاده از گیج‌های فشار مطالعه فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x