خدمات پشتیبانی

داون‌ رنجینگ سنسور فشار چیست؟

داون‌ رنجینگ کردن (پایین آوردن بازه‌ی) یک ترانسمیتر فشار یا گیج دیجیتال فشار ، یعنی یک سنسور با بازه فشار بالاتر انتخاب می‌شود و تولیدکننده خروجی را کالیبره می‌کند تا با بازه فشار کاربرد مورد نظر، منطبق شود.

هشدار: این کار باعث می‌شود که رزولوشن سنسور کاهش پیدا کند و اگر رزولوشن بیش از حد کم شود، روی دقت و درستی عملکرد سنسور تاثیرگذار خواهد بود. البته ما با مشتریان خود در این مورد با احتیاط گفتگو می‌کنیم تا مطمئن شویم که در داخل بازه قابل قبول باقی بماند.

اینکه تا چه حدی بازه‌ی یک سنسور را کاهش دهیم (داون رنجینگ)، کاملا در هر مورد متفاوت است.

از طرفی، عموماً بازه فشار در کاربرد حدود ۷۵ درصد از بازه فول‌اسکیل سنسور است. پیروی از این قاعده‌ی ساده، باعث می‌شود که به مشکل برنخورید.

 

محصولات ابزار دقیق

چه زمانی باید سنسور را داون‌ رنجینگ کنم؟

در چندین حالت، داون‌رنجینگ فکر خوبی است:

اول از همه، در حالتی که اسپایک یا بالا رفتن ناگهانی فشار ممکن است به شکل منظم از بازه فشار سنسور در کاربرد مورد نظر بالاتر برود، در این حالت داون‌ رنجینگ سنسور سودمند است. در عموم سنسورهای کمتر از ۱۰K psi حفاظت فشار مازاد ۲X دارند و درجه‌بندی انفجار ۵X یا ۲۰K psi – هر یک که کمتر باشد.


تصور کنیم که بازه عملیاتی شما ۵۰۰ psi است اما گاهی اوقات جهش‌هایی ناگهانی ممکن است تا ۶۰۰ psi هم بالا برود. با اینکه این جهش‌ها در بازه حفاظتی فشار مازاد ۲X قرار می‌گیرد، اما استفاده از یک سنسور ۱۰۰۰ psi که روی ۵۰۰ psi داون‌رنج شده است، حفاظت مورد نیاز را تامین می‌کند،

  سنسور فشار ملت ZHYQ در ماشین اکسترودر

بدون اینکه نیاز باشد سنسور وارد حالت فشار مازاد شود. به این شکل کالیبراسیون سنسور پایدار خواهد ماند و عمر سنسور به خاطر فشار مازاد پیوسته، کم نخواهد شد.

به همین دلیل، اگر فشار در اکثر مواقع، نزدیک یا در حداکثر حالت ممکن باشد، داون‌ رنجینگ فکر خوبی است.

دوم، اگر یک سنسور نیازمند کالیبراسیون سفارشی باشد که خارج از کالیبراسیون ارائه شده توسط تولیدکننده باشد، احتمالا این سنسور داون‌رنج می‌شود. همانطور که گفته شد، اگر احتیاط نکنید، این مساله ممکن است روی عملکرد تاثیرگذار باشد. حتما در مورد این مسئله با تولیدکننده مشورت و صحبت کنید تا جزییات بیشتری کسب کنید.

به طور مثال، سنسورهای فشار عموما در بازه‌های استاندارد ارائه می‌شوند. گاهی اوقات لازم است یک سنسور با بازه فول‌اسکیل غیر استاندارد تولید شود. در یک مورد، یک مشتری نیاز به یک سنسوری با خروجی فول‌اسکیل ۸۰۰ psi داشت. باید یک سنسور ۱۰۰۰ psi را داون‌ رنجینگ کرد تا پاسخگوی نیاز این مشتری باشد. به این شکل در زمان و پول مشتری صرفه‌جویی شد و بسیار سریع، سنسوری قابل اطمینان را به مشتری ارائه کردیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x