خدمات پشتیبانی

دانفوس در انرژی های بازگشت پذیر

 

در این مقاله به بررسی کاربرد و ویژگی های دانفوس در انرژی های بازگشت پذیر می پردازیم. با صنعت تک همراه باشید.

دانفوس در انرژی های بازگشت پذیر ؛ انتقال انرژی و هیبریدی‌سازی

به شکلی پیوسته و تقریبا سریع، جهان منبع اصلی انرژی خود را متنوع‌سازی می‌کند. تا سال ۲۰۵۰، سهم مصرفی سوخت‌های فسیلی در جهان به عنوان منبع انرژی، از ۸۱ درصد به ۵۲ درصد افت خواهد کرد. از طرفی، تقاضا برای انرژی رو به افزایش خواهد بود، در نتیجه حیاتی است که به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر و پایدارتر برویم. تا سال ۲۰۵۰، تخمین زده می‌شود که بیش از ۸۰ درصد از برق جهان، با منابع تجدیدپذیر تولید شود.

دانفس در خط مقدم توسعه‌ی تکنولوژی‌های پایدار و نوآورانه برای تولید و توزیع انرژی و افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی است.

تمرکززدایی سریع

افزایش تاثیر تجدیدپذیرها، یعنی سیستم انرژی به سرعت به سمت تمرکززدایی پیش می‌رود. پیشرفت انرژی‌های بادی و خورشیدی تاکنون توزیع برق را در بسیاری از بخش‌های جهان، دچار تحولاتی انقلابی کرده است. نیروگاه‌های حرارتی برق به سرعت با نیروگاه‌های تمرکززدایی جایگزین می‌شوند که با استفاده از گاز، زیست‌توده و پسماند (CHP) و در ترکیب با حرارت خورشیدی، پمپ‌های حرارتی و انرژی زمین‌گرمایی کار می‌کنند.

پمپ‌ها، کانوایرها، فن‌ها و کمپرسورها در نیروگاه‌های CHP به شدت وابسته به درایوهای AC هستند تا عملکردی قابل اطمینان و با بهره‌وری انرژی مناسب داشته باشند. و منابع تجدیدپذیر همچون نیروی خورشیدی و بادی به راه حل‌ها و محصولات تبدیل و ذخیره‌سازی برق وابسته هستند.

کاربردهای ذخیره‌سازی انرژی

برای حفظ جریان کارآمد برق، تامین‌کنندگان انرژی روی حفظ تعادل بین عرضه و تقاضا تمرکز می‌کنند. این حوزه، حوزه‌ای است که محصولات و راه حل‌های ذخیره سازی انرژی نقش خود را ایفا می‌کنند.

  راه حل‌های کوچک برای وسایل هیدرولیکی بزرگ

نیروگاه‌های حرارتی و خنک‌کننده، از کاربردهای ذخیره‌سازی انرژی حرارتی بهره می‌برند. درایوهای AC دانفس در تبدیل انرژی مازاد از منابع تجدیدپذیر، به طول مثال قدرت باد، به انرژی حرارتی با استفاده از یک پمپ حرارتی، حیاتی هستند.

سیستم‌های هیدرو کوچک پمپ‌دار خدماتِ ظرفیت ذخیره‌سازی تمرکززدا با هزینه کم را ارائه می‌کند، به خصوص در مناطق کوهستانی. آب به کوهستان‌ها پمپ می‌شود و وقتی که نیروی برق مازاد داشته باشد، به شکل نیروی هیدرو برگشت داده می‌شود. پمپ‌ها و توربین‌ها عموما توسط درایوهای AC کنترل می‌شوند تا کارآمدی چرخشی بهینه‌سازی شود. و درایوهای AC فرانت‌اند فعال (میکرو گرید) انرژی احیاشونده را به شبکه برق‌رسانی برگرداند.

سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی در باتری، تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر را به حداکثر می‌رسانند و میزان بار را در شبکه برق‌رسانی پایدارسازی می‌کنند. این سیستم‌ها همین الان هم در فرآیند تولید برق در سطح محلی مهم هستند و در آینده مهم‌تر هم خواهند شد و همینطور برای مصرف انرژی خانگی، کسب و کارها و مصرف انرژی صنعتی و شارژ کردن اتومبیل‌های برقی.

دانفس نوآوری‌هایی را فراهم می‌کند که می‌تواند توانایی تولید و ذخیره انرژی حرارتی را برای سوپرمارکت‌ها داشته باشد. این راه حل‌ها به سیستم‌های سوپرمارکتی اجازه می‌دهد که از حد معمول بازیافت حرارت پسماند فراتر بروند و خود تبدیل به تولیدکنندگان حرارت تمرکززدا بشوند و حرارت اضافه را به شبکه‌های حرارتی متصل ارسال کنند. سیستم‌های یخچال سوپرمارکت‌ها برای «گرم‌ترین روزها در دورانی ده ساله» طراحی شده‌اند و اکثر سیستم‌های یخچال‌های نرمال، معمولا توانایی مازاد دارند – حدود ۷۰ درصد از این انرژی مازاد را می‌توان برای تکمیل کردن سیستم‌های انرژی خارجی مورد استفاده قرار بگیرد.

  سنسور سطح بی دی سنسور مدل LMP 307- یک سنسور همه کاره

قابل اتکا بودن نیروی بادی

رایج شدن توربین‌های بزرگ بادی در مکان‌های دورافتاده – معمولا خارج از کشور – باعث شده که تقاضا برای تجهیزات توربین‌ها بالا برود و استانداردهای جدیدی برای نگهداری در طول عمر توربین‌ها تعیین کرده است. کنترل فشار و دما در سیستم‌های متفاوت در Nacelle، نیازمند عملکرد عالی در هماهنگی الکترومغناطیسی (EMC) است و همچنین اندازه‌گیری‌های قابل اتکا و دقیق در تمام زمان‌ها.

با این هدف که در زمان استفاده از محصولات، از عمر طولانی و کارکرد بدون نیاز به تعمیر و نگهداری اطمینان حاصل شود، حیاتی است که اجزایی از Nacelle را استفاده کنیم که به طور ویژه برای استفاده در کاربردهای هیدرولیک سنگین طراحی شده‌اند و پوشش آن از جنس استیل ضد زنگ و مقاوم در برابر اسید است تا در محیط‌های نظامی از خوردگی جلوگیری شود.

در نگاه اول، شاید سوییچ‌های فشار و سنسورهای فشار و دما به نظر خیلی کوچک و پیش پا افتاده به نظر برسند، به خصوص در قیاس با ساختارهای بزرگ و خیره‌کننده‌ی توربین‌های بادی. با این وجود، خرابی در حتی کوچک‌ترین سنسورها می‌تواند عملکرد توربین را کاملا متوقف کند و به از کارافتادگی پرهزینه‌ی کل سیستم و هزینه‌های گرانقیمت تعمیر و نگهداری و در نتیجه کاهش درآمد و ضرر منجر شود. بنابراین انتخاب اجزای مهم و مناسب برای کارهای حیاتی در توربین‌های بادی، بسیار مهم است و باید با دقت بسیار انجام شود؛ اجزایی که نیازمندی‌های دقت بالا در عملکرد روزانه و عمر طولانی را با استفاده در شرایط سخت محیطی، محقق کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x