خدمات پشتیبانی

سنسور حرارتی و چگونگی عملکرد آن (نقد و بررسی کامل)

سنسورهای حرارتی چگونه کار می کنند؟

هدف از سنسور های حرارتی این است که میزان گرم یا سرد بودن چیزی را توصیف کنند ، اما این توصیف خوبی برای نحوه کار آنها نیست. آنچه سنسورها در واقع اندازه گیری می کنند میزان فعالیت اتمی درون یک جسم است. این همان چیزی است که ما به عنوان دمای یک جسم در نظر می گیریم.

هدف از حسگرهای حرارتی این است که میزان گرم یا سرد بودن چیزی را توصیف کنند ، اما این توصیف خوبی برای نحوه کار آنها نیست. آنچه سنسورها در واقع اندازه گیری می کنند میزان فعالیت اتمی درون یک جسم است. این همان چیزی است که ما به عنوان دمای یک جسم در نظر می گیریم.

ذرات و گرما
اندازه گیری معروف به “صفر مطلق” حالتی از ماده را توصیف می کند که در آن هیچ حرکتی حتی در سطح زیر اتمی وجود نداشته باشد. این سردترین حالت ماده است. به محض گرم شدن یک جسم ، ذرات داخل آن شروع به حرکت می کنند. سنسورهای گرما می توانند این حرکت را تحمل کرده و اندازه بگیرند ، که می تواند به دما تبدیل شود.

سنسور حرارتی
انواع سنسورهای حرارتی

دو نوع اصلی سنسورهای حرارتی سنسورهای سنتی و سنسورهای مدرن تر مبتنی بر سیلیکون هستند. سنسورهای قدیمی اغلب از دستگاههایی تشکیل می شوند که به ترموکوپل معروف هستند. یک ترموکوپل از دو فلز ساخته شده است که با هم جوش داده می شوند. به هر قسمت جوش خورده شده اتصال می گویند. سپس یک اتصال از دو فلز غیر مشابه در دمای مرجع مانند صفر درجه سانتیگراد قرار می گیرد. محل اتصال دیگر فلزات در دمایی است که می خواهید اندازه بگیرید. تفاوت بین میزان هیجان ذرات در هر فلز باعث ایجاد جریان الکتریکی می شود. سپس می توانید میدان الکتریکی را اندازه گیری کنید تا دما را تعیین کند زیرا ولتاژ وابسته به دما خواهد بود. این اثر Seebeck نامیده می شود.

مزایای سنسورهای حرارتی سیلیکون

سنسورهای دمای سیلیکون مدارهای مجتمع هستند. سنسورهای قدیمی برای کار کردن اغلب به جبران خسارت یا بافر احتیاج دارند. سنسورهای سیلیکون می توانند سیگنال ها را در یک واحد ادغام شده با سنسور پردازش کنند. برق از طریق سیلیکون ارسال می شود و برهم کنش بین الکتریسیته و ذرات فلز نشان دهنده درجه حرارت است. این بدان معنی است که آنها می توانند در طیف دمایی بسیار گسترده تر از سنسورهای سنتی که به جبران کننده نیاز دارند ، از ۱۵۵ تا -۵۵ درجه سانتیگراد  کار کنند.

کاربرد  سنسورهای حرارتی

از آنجا که این سنسورها گرمای ساطع شده از یک جسم را اندازه گیری می کنند ، که به عنوان امضای مادون قرمز آن نیز شناخته می شود ، مزایای آنها نسبت به سایر ابزارهای تشخیص است. این به این دلیل است که همه اشیا امضای گرما می دهند. این بدان معناست که برای تشخیص آن لازم نیست نور از جسم منعکس شود. در نتیجه ، از سنسورهای مادون قرمز در عینک دید در شب برای کمک به شما در دیدن تاریکی استفاده می شود.

امیدواریم این مقاله مفید واقع شده باشد لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید : انکودر چیست و چه کاری انجام میدهد؟

بیشتر بخوانید : فلو سوئیچ چیست؟ چه کاربردی دارد؟

بیشتر بخوانید : آسانسور (بررسی تخصصی)

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور , سنسور اکسیژنسنسور فشار ، سنسور آتونیکس , ترانسمیتر فشارترانسمیتر فشار ویکا ، سنسور القایی , پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x