خدمات پشتیبانی

فناوری اندازه گیری و کمپرسورها

استفاده از فناوری اندازه گیری در کمپرسورها هر روز در حال افزایش و بیشتر شدن است. این افزایش دلیل خوبی هم دارد: تعادل بین افزایش تقاضای هوای فشرده و کاهش مصرف انرژی نیز تا حدود زیادی به استفاده ی هوشمندانه از ابزار اندازه گیری بستگی دارد. داده های به دست آمده از این طریق، هم برای افزایش کارایی دستگاه و هم جهت برنامه ریزی برای تامین و نگهداری استفاده می شود. بنابراین از خرابی طولانی و هزینه های متعاقب آن جلوگیری می شود.

اصول عملکرد کمپرسورها

کمپرسورها ماشین هایی هستند که فشار گاز را با کاهش حجم آن افزایش می دهند. کمپرسورها هوا را از اطراف جذب می کنند. سپس آن را با استفاده از پیستون (کمپرسور پیستونی) یا پیچ های بهم پیوسته (کمپرسور اسکرو) فشرده می کنند. از هوای فشرده در موارد مختلفی استفاده می شود: برای رانندگی در موتورها، ماشین آلات و ابزارها، برای تمیز کردن قطعات، برای باد کردن لاستیک ها، در سیستم های پنوماتیک یا به عنوان هوای تنفسی برای نیروهای آتش نشانی و غواصان. هرچه هوا بیشتر به درون ظرف (گیرنده یا مخزن هوای کمپرسور) رانده شود، فشار موجود در آن افزایش می یابد. با افزایش فشار هوا، دمای کمپرسور نیز افزایش می یابد. در کمپرسورهای خنک شونده به وسیله ی روغن، روغن کمپرسور نیز گرم می شود.

نمای داخلی کمپرسور اسکرو

نمای داخلی کمپرسور اسکرو

فناوری اندازه گیری برای عملکرد بهینه ی کمپرسورها

فناوری اندازه گیری، جزیی جدایی ناپذیر از کمپرسورهای مدرن است. از فشارسنج ساده که سطح فشار وارد شده را به کاربر نشان می دهد تا سنسورهای فشار الکترونیکی و سوییچ فشار. دماسنج های مکانیکی و الکتریکی یا کلیدهای دما به استفاده ی بهینه از کمپرسور، بدون گرم شدن بیش از حد آن کمک می کنند. از طرف دیگر، سنسورهای سطح، اطمینان حاصل می کنند که میعانات به طور خودکار تخلیه شوند.

  فناوری اندازه گیری با کارایی بالا در صنعت آب و فاضلاب

نقات اندازه گیری در کمپرسور نقاط اندازه گیری شونده در کمپرسور

  1. ورودی هوا – فشار
  2. ورودی هوا – دما
  3. خروجی کمپرسور – فشار
  4. خروجی کمپرسور – دما
  5. مخزن هوای فشرده – فشار
  6. مخزن هوای فشرده – سطح
  7. خروجی هوای فشرده – فشار
  8. خروجی هوای فشرده – دما

همه ی تجهیزات از یک منبع

با افزایش استفاده ی بیشتر فناوری اندازه گیری و تنوع فناوری در کمپرسورها، تعداد تامین کنندگان احتمالی نیز به طور پیوسته افزایش می یابد. کاهش منابع تامین به چند تولید کننده با طیف گسترده ای از محصولات می تواند به ایجاد یک نمای کلی و کاهش هزینه ها کمک کند.

ویکا تمام ابزار اندازه گیری مربوطه را از یک منبع به مشتریان خود ارائه می دهد: از گیج های فشار و سوویچ های فشار برای کمپرسورهای پیستونی، از طریق کلیدهای دما با تایید UL تا راه حل های الکترونیکی برای کنترل فشار، دما و سطح کمپرسورهای اسکرو. بسیاری از ابزارهای اندازه گیری WIKA دارای تاییدیه ی UL هستند. حتی اگر این مورد برای همه ی ابزارها لازم نباشد، راه اندازی سایت را آسان می کند. همچنین ممیزی های منظم توسط UL کیفیت محصول و کیفیت را تثبیت می کند.

بیشتر بخوانید: ترانسمیتر فشار مخصوص هیدروژن و گازهای صنعتی

بیشتر بخوانید: BD SENSORS و دستگاه های اندازه گیری فشار با رابط کاربری دیجیتال

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x