خدمات پشتیبانی

مدیریت تنش تار لرزنده با کمک سنسور القایی کنترینیکس

چگونه سنسور القائی فیدبک را برای مدیریت تنش تار از تار لرزنده فراهم می کند ؟  

یک تولیدکننده سیستم های تار لرزنده برای کنترل تنش تارها از یک سنسور القائی آنالوگ سری ۵۰۹ برای ثبت تغییرات کوچک و مداوم در تنش تار و فرستندن آن ها به سیستم کنترل تنش استفاده می کند، که در مقابل فیدبک مداوم به یک درایو سرعت متغیر فراهم می کند.

مزایا برای مشتری

– عمر خدماتی طولانی
– ارتباط مستقیم به یک کنترلر (۰-۱۰ VDC یا ۴-۲۰ mA)
– نصب آسان
– راه حل بدون برخورد است

مزایای خاص دستگاه

– ایمن در مقابل محیط های کثیف
– فاصله حسی بالا در مقابل نمونه های استاندارد موجود در بازار
– دقت تکرار بالا

کاربرد برای مشتری

همچنان که یک تار باز می شود و مواد را به داخل پروسه می خوراند، سیستم کنترل باید برای تغییرات کوچک در تنش تلافی نماید. این ها ممکن است نه فقط بخاطر خواص مواد باشد، بلکه بخاطر تغییر شکل جزئی رل باز شده، یاتاقان های کهنه، مشکلات هم ترازی، رمپ های کاهش یا افزایش سرعت و کارکرد های شروع/توقف باشد.

سیستم کنترل تنش تار این تغییرات تنش را از طریق یک رل رقصنده ثبت می کند که به طور مداوم در اندازه های کوچک بالا و پایین می رود. در گذشته، یک پوتنسیومتر فیدبک یا انکودر توسط مشتری برای فراهم کردن یک سیگنال برای ماشین کنترلر استفاده می شده که سرعت و ترمز را برهمین اساس تنظیم می کند.

با این حال، هر دو جایگزین ها شامل شفت محرک جفت شده به بازو رقصنده سیستم می شود. هر دو در معرض کهنه شدن و پاره شدن بر روی سطوح یاتاقان های ظریف هستند. برای جلوگیری از این مشکل در سیستم های ارائه شده، مشتری به دنبال راه حلی بدون برخورد است.

راه حل برای مشتری

سنسورهای القائی از خانواده فاصله زیاد، محدوده خروجی آنالوگ ( سنسور القائی آنالوگ سری ۵۰۹ ) برای این کاربرد ایده آل هستند. این سنسورها موجود در محدوده محفظه استاندارد، فناوری نوسانگر کاندیست فواصل اجرائی بلندتری از استاندارد را تضمین می کنند (تا ۴۰ میلی متر). خروجی آنالوگ سنسورها راه حلی در محدوده میکرومتر با دمای ثبات عالی و دقت تکرار بالا فراهم می کند. خروجی بدون توقف، غیر دیجیتالی این سنسورها کاملا برای ضبط دقیق حرکت مداوم رل رقصنده مناسب هستند.
روش استفاده از یک سنسور القائی آنالوگ سری ۵۰۹ که نیازی به برخورد مکانیکی ندارد اما صرفا یک هدف فلزی بیضوی یا دید مستقیمی از بازو محرک رقصنده است. این موضوع پس امکان دارد تا خروجی سنسور مستقیما به کنترولر مرتبط شود، با چندین نقطه سوویچ که در یک دستگاه قرار داده شده است. این موضوع تا حد زیادی نصب را آسان می کند، در حالیکه مشکلات کهنگی و پاره شدن همراه با برخورد مکانیکی هم از بین رفته است.

بیشتر بخوانید : سنسور دور موتور چیست؟(بررسی نحوه عملکرد)

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور ,  ، سنسور آتونیکس , ترانسمیتر فشار, ترانسمیتر فشار ویکا ، سنسور القایی , پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

 

  تشخیص انواع فلز با سنسور القایی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x