خدمات پشتیبانی

سنسور القایی چیست؟ (نحوه کارکرد، خروجی ها، انواع مختلف و نکات انتخاب درست)

 

برای اینکه به خوبی با سنسورهای القایی آشنا بشیم باید مرحله به مرحله پیش بریم. اول از همه خیلی خلاصه مفهوم سنسور رو مرور می کنیم. همونطور که میدونید سنسورها ابزاری هستند که یک کمیتی رو حس می‌کنن و عمدتا اون رو به صورت سیگنال هایی که برای ما قابل درک باشن ارسال می کنن.

 

صفحه محصولات سنسور القایی

سنسورهای بدون تماس

 سنسورها انواع بسیار متنوعی دارن که یکی از اون انواع، سنسورهای القایی هستن. قبل از اینکه راجع به این نوع سنسورها صحبت کنیم باید براتون از دسته وسیع تری از سنسورها که سنسورهای بدون تماس هستن بگیم. سنسورهای بدون تماس، با نزدیک شدن یک قطعه وجود اون رو حس میکنن و درصنایع کاربرد بسیار زیادی دارن و میتونن موقعیت اجسام رو در نزدیکی خودشون حس کنن و به ما اطلاع بدن.

مزایای سنسورهای بدون تماس

این سنسورها مزایایی مثل  سرعت زیاد  و همینطور  طول عمر بالا  دارن و همونطور که از اسمشون پیداست (سنسورهای بدون تماس) واضحه که برای اینکه وظیفشون رو انجام بدن نیازی به هیچ گونه نیرو یا فشاری ندارن و جالب اینکه در محیط های مرطوب و کثیف هم به خوبی عمل میکنن. به طور کلی این سنسورها باتوجه به این موارد و همینطور مقاومت بالاشون، کاربردهای زیاد و متنوعی دارن.
در آخر لازم است محدودیت های محیطی و مکانیکی که انکودر برای انتخاب سطح حفاظت با آنها مواجه خواهد بود را شناسایی کنید.

بیشتر بخوانید :چگونه سنسور فشار مناسب انتخاب کنیم ؟
بیشتر بخوانید :چگونه دکل حفاری مناسب انتخاب کنیم ؟

سنسور القایی چیست؟

 حالا بریم سراغ سنسور القایی (proximity sensor)؛ این ابزار که گاهی بهش سنسور الکترومغناطیسی هم گفته میشه درواقع نوعی سنسور بدون تماسه که فقط دربرابر فلزات عمل میکنه و در نهایت سیگنال های مورد نیاز رو ایجاد میکنه و فرمان های لازم رو به سایر قطعات میده.

این سنسورها برای شناسایی غیر تماسی اجسام و اشیای فلزی نزدیک استفاده می‌شوند. آن‌ها بر اساس ابعاد و فاصله از جسم مورد سنسینگ، اندازه بدنه، نوع سیم‌کشی و … متنوع هستند.

سنسورهای القایی با طراحی‌های مختلفی برای اهداف و کاربردهای متنوع در بازار موجود هستند، کاربردهایی همچون بسته‌بندی نوشیدنی و بطری، ماشین‌های دریل اتوماتیک، ماشین‌های پرس لاستیک کفش، لیفتراک، طراحی‌های در، کامیون، خودروی سواری، پارکینگ، سیار و سیلندری.

از این سنسورها در کاربردها و صنایع مختلفی استفاده می‌شود همچون حمل و نقل، رباتیک، خطوط مونتاژ، مخابرات یا ایمنی و امنیت.

این سنسورها دقتی بالا و حساسیتی پایین به شرایط محیطی دارند و همچنین می‌توانند در شرایط سخت محیطی استفاده شوند، مثلا در دمای بالا، رطوبت بالا.

بزرگ‌ترین مزیت سنسورهای القایی استاندارد در کاربردهای صنعتی، مصونیت در برابر روغن، نفت، آب و گرد و غبار است.

بازه معمول اندازه‌گیری سنسورهای القایی، بین ۰٫۱cm و ۵cm است. در این مطلب، نحوه کارکرد و انواع سنسورهای القایی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتری، سنسور مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

این سنسورها از نظر ابعاد بدنه، متنوع هستند.

مهم‌ترین مساله در بدنه، قطر سنسور است که در ابعاد ۸mm و ۱۲mm و ۱۸mm و ۳۰mm موجود هستند.

یک سنسور القایی چطور کار می‌کند؟

این سنسورها اصولا یک سیم پیچ القایی دارن که میدان مغناطیسی ایجاد می کنه. وقتی که یک فلز  وارد میدان مغناطیسی این سنسور بشه، نظم امواج این میدان به هم میریزه و به تعبیری دچار آشفتگی می شه. این به هم ریختگی روال عادی، سنسور القایی رو متوجه وجود جسم فلزی می کنه و اینطوری بدون هیچ گونه تماسی وظیفه خودش رو البته در محدوده خودش، به خوبی انجام میده .

سنسورهای القایی، اشیای فلزی را تشخیص می‌دهند که در فضای تعیین‌شده‌ی نزدیک به آنان حضور داشته باشد. اصل کارکردیِ این سنسورهای القایی غیرتماسی، بر اساس تعامل بین جسم فلزی به عنوان یک رسانای الکتریکی و میدان متناوب مغناطیسی گسیل‌شده از سنسور است.

با القای جریان گردابی (فوکو)، انرژی از میدان استخراج می‌شود، بنابراین سطح بزرگی نوسان، تحت تاثیر این انرژی قرار می‌گیرد.

 

  پرده نوری ایمنی و محافظت از انگشت در پرس هیدرولیک

این سنسورها از چهار قطعه تشکیل می‌شوند:

سیم‌پیچ‌هایی که روی یک هسته فریت قرار دارند و این امکان را فراهم می‌آورند که میدان مغناطیسی به یک جهت مشخصی، بگریزد.

یک اسیلاتور (نوسان‌ساز) که میدان مغناطیسی فرکانس بالایی را در جلوی سنسور ایجاد می‌کند، که از هسته فریت تابش می‌کند و یک سیم‌پیچ در سمتِ سنسینگ.
وقتی که یک جسم هدف وارد این میدان مغناطیسی شود، جریان‌های گردابی روی سطح فلز القا می‌شوند و انرژی را از اسیلاتور استخراج می‌کنند.

بنابراین سطح سیگنال در اسیلاتور تغییر می‌کند. این تغییر در سطح سیگنال، آمپلی‌فایر خروجی در سنسورهای باینری را از طریق یک تریگر Schmitt، سوییچ می‌کند.
در سنسورهای اندازه‌گیری، این تغییر در سطح سیگنال، بسته به فاصله جسم، روی سیگنال خروجی آنالوگ تاثیر می‌گذارد.

سیم‌کشی سنسور القایی

رایج‌ترین انواع سنسورهای القایی، نوع سه سیمه (۳-wire) هستند. زمانی که یک جسم تشخیص داده شود، از ترانزیستورهای PNP یا NPN برای سوییچ خروجی استفاده می‌کنند.

بسته به انواع خروجی، شیوه اتصال بار به سنسور می‌تواند تعیین شود. لازم به ذکر است که ممکن است از نظر فیزیکی مشابه با یکدیگر باشند، اما اگر آن‌ها را به جای یکدیگر استفاده کنید، ممکن است به آسیب و خرابی منجر شود.

هر سوییچ دو قابلیت دارد: کنتاکت‌های نرمالی واپن (NO) یا نرمالی کلوزد (NC). در زمان دمپینگ با یک جسم، سنسورهایی با قابلیت‌های نرمالی اوپن، اتصالات کنتاکت را برقرار می‌کنند، در حالتی که سنسورهای با قابلیت‌های نرمالی کلوزد، اتصالات را قطع می‌کنند.

در یک پیکربندی سه سیمه، دو سیم منبع تغذیه را پیش می‌برند و سومی بار را سوییچ می‌کند.

اصطلاح بار یا لود، به عنوان توان‌های سنسور شناخته می‌شود.

این بار می‌تواند یک چراغ، شیر پنوماتیک، رله یا آلارم ماشین، ورودی PLC (کنترلر منطقی برنامه‌پذیر) ورودی DC که رایج‌ترین نوع است.

یک خروجی سنسور سه سیمه رایج، درجه‌بندی ۱۰۰mA تا ۲۰۰mA دارد.

وقتی که یک جسم هدف، به میدان سنسینگ نزدیک می‌شود و توسط سنسور تشخیص داده شود، به دلیل القای الکترومغناطیسی که خروجی سنسور روشن کرده است، یک جریان القایی (جریان گردابی) در جسم هدف ایجاد می‌شود.

کدهای رنگی استاندارد برای سوییچ‌های القایی سه سیمه به این شکل است.

قهوه‌ای = مثبت (+)، سیاه = بار، آبی = منفی (-)

اما سنسورهای دو سیمه (۲-wire) می‌توانند یک بار متصل‌شده به شکل سریال (غیرموازی) را پیلوت کنند.

در این نوع سنسور، اتصالات مجزا برای مدار بار و تغذیه ولتاژ وجود ندارد.

به عنوان یک قطعه فعال (اکتیو)، سنسورهای دو سیمه برای اینکه کار کنند، نیاز به انرژی دارند.

انرژی الکتریکی مورد نیاز برای سنسور، توسط دو سیم متصل تغذیه می‌شود.

در همین زمان، سنسور وضعیت سوییچ خود را از طریق همین دو سیم متصل، نشان می‌دهد. در سطح نظری، سنسور را می‌توان به سادگی با یک سوییچ مکانیکی جایگزین کرد که بسته به وضعیت دمپینگ سنسور، باز یا بسته است.

خروجی سنسور القایی

ولتاژ DC

دو سیمه DC:

این نوع سیستم برای انتقال توان یا برق DC استفاده می‌شود.

بار در مدار، به شکل سری با سنسور استفاده می‌شود. جریان مورد نیاز سنسور، با یک مقاومت یا بار، به آن متصل شده است.

در نتیجه، وقتی که سنسور خاموش است (باز)، یک جریان ضعیف داخل مقاومت در جریان است (برای برق‌رسانی به خود سنسور) و وقتی که سنسور متصل است (بسته)، ولتاژ روی سنسور تولید می‌شود.

در این سنسور، جریان و ولتاژ باید در تمام زمان حضور داشته باشند. بنابراین دیگر حالات مشخص باز و بسته وجود ندارد.

خروجی سنسور القایی نرمالی اوپن NO و نرمالی کلوزد NC است.

سه و چهار سیمه DC:

یک آمپلی‌فایر خروجی در این نوع سنسور وجود دارد.

نوع سه سیمه با قابلیت NO یا NC تغذیه می‌شود، در حالتی که نوع چهار سیمه خروجی‌های مکمل (NO + NC) در این نوع NPN و PNP هستند.

در نسخه استاندارد، محافظت در برابر اتصال کوتاه، پلاریته و پیک‌ها وجود دارد، با تضمین اینکه محافظت از طریق قطعی بارهای القایی محقق می‌شود.

آنالوگ و خطی:

خروجی جریان یا ولتاژ در سنسورهای سه سیمه بر اساس فاصله بین سنسورها و اجسام فلزی تشخیص‌داده شده است.

NAMUR:

این نوع سنسور، یک سنسور دو سیمه است که مقاومت داخلی آن بسته به فاصله جسم از سنسور تغییر می‌کند و اغلب با یک آمپلی‌فایر سوییچینگ جداگانه کار می‌کند.

در برابر فلزات واکنش نشان می‌دهند، این واکنش به عنوان یک ولتاژ یا جریان خطی در خروجی ظاهر می‌شود.

این سنسورها در محیط‌های خطرناک استفاده می‌شوند، جایی که خطر انفجار و احتراق وجود دارد. دلیل این مساله، محدود جریان و ولتاژ آن‌هاست.

ولتاژ AC

دو سیمه AC:

سنسورهای دو سیمه AC، سنسورهایی هستند که به شکل سری (متوالی) با بار کار می‌کنند و به ولتاژهای تغذیه AC وصل هستند و شامل یک آمپلی‌فایر خروجی ترمیستور هستند.

موقتی که سنسور در حالت کارکرد باز (اوپن) است، یک جریان باقی‌مانده در بار جریان دارد و در حالت کارکرد بسته (کلوزد)، افت ولتاژ در سنسور رخ می‌دهد.

این نوع سنسور، خروجی ترانزیستور ندارد، بنابراین فرکانس کاری بسیار پایین‌تری از سنسورهای DC دارند.

سنسورهای القایی AC نسبت به سنسورهای DC، مقاومت بیشتری به نویز الکتریکی دارند. امواج الکترومغناطیسی که پیرامون سنسورهای AC تشکیل می‌شوند،

نسبت به سنسورهای DC، مقاومت بیشتری به نویز شدید دارند، دلیل آن هم منبع تغذیه ورودی است.

در نتیجه، عملکردی پایدارتری در محیط‌های نویز بالا (نویزی) دارند.

تعاریف خروجی

NO (نرمالی اوپن):

اگر سنسور در پیکربندی نرمالی اوپن باشد، وقتی که جسم هدف وارد ناحیه سنسینگ می‌شود، خروجی آن به سیگنال ON تبدیل می‌شود.

NC (نرمالی کلوزد):

اگر سنسور در پیکربندی نرمالی کلوزد باشد، وقتی که جسم هدف وارد شود، سنسور یک سیگنال OFF (خاموش) در خروجی ایجاد می‌کند و در خروجی یک ولتاژی خواهد داشت.

خروجی NPN:

به یک خروجی NPN، خروجی سینکینگ گفته می‌شود. وقتی که سنسور یک جسم را حس می‌کند و منبع تغذیه متصل است، ولتاژ از منفی منبع تغذیه به خروجی اعمال می‌شود.

در این نوع سنسور، دو سیم برای منبع تغذیه و یک سیم برای خروجی سنسور استفاده می‌شود.

خروجی PNP:

به یک خروجی PNP، خروجی سورسینگ گفته می‌شود. با اتصال منبع تغذیه و قرارگیری جسم در جلوی سنسور، ولتاژ از مثبت منبع تغذیه به خروجی اعمال می‌شود.

در این نوع سنسور، دو سیم برای منبع تغذیه و یک سیم برای خروجی سنسور استفاده می‌شود.

انواع سنسورهای القایی

سنسورهای القائی هم براساس ویژگی هایی مثل تعداد سیم، ولتاژ تغذیه و نوع خروجی و همینطور کاربردها و شرایط محیط عملشون، انواع و اقسام مختلفی دارن؛ مثلا سنسورهای القایی سرعت، سنسور القائی برای محیط های فشار زیاد، سنسور القائی برای محیط های حرارت زیاد، سنسورهای القایی نامور( سنسوری دوسیه و مناسب برای مکان های با احتمال انفجار) و سنسورهای القایی آنالوگ.

سنسور القایی فشار بالا

سوییچ‌های القایی مقاوم در برابر فشار، نوعی از سنسورها هستند که در موقعیت‌هایی از آن‌ها استفاده می‌شود که فشار بالایی وجود دارد و می‌توانند این فشارها را تحمل کنند.

در تولید سنسور القایی فشار بالا، فولاد ضد زنگ مقاوم و بادوام استفاده می‌شود و پوشش آن به شدت در برابر فشار مقاوم است و کاملا فلزی است.

این سنسور در کاربردهایی با نیازمندی‌های ویژه استفاده می‌شود.

سنسور القایی فشار بالا

سنسور القایی دما بالا

سنسورهای القایی دما بالا، ویژه‌ی کاربردهایی هستند که در آن‌ها، دماهای بسیار بالا وجود دارد.

کوره‌های صنعتی، محفظه‌های احتراق، دستگاه و تجهیزات پردازش متالورژی و صنایع شیشه، سیستم‌هایی وابسته به دما هستند که نیازمند نظارت پیوسته حرارتی هستند تا شرایط کاری بهینه، حفظ شود.

این سنسورها طراحی شده‌اند تا در شرایطی استفاده شوند که دما ممکن است تا ۱۸۰°C بالا برود.

سنسور القایی دما بالا

برخی از تکنیک‌های رایج برای دستیابی به این درجه دما، عبارتند از:

  • ساختار مکانیکی ویژه
  • قطعات الکترونیکی منتخب
  • جایگزین کردن مواد و متریال پوشش استاندارد، PTB، با متریال مقاوم در برابر دما

سنسور القایی مستطیلی

پوشش‌های مستطیل‌ شکل، سنسورهایی با پوشش تخت هستند که جای کمتری می‌گیرد و در کاربردهایی استفاده می‌شوند که محدودیت فضا وجود دارد، کاربردهایی که نمی‌توانند از سیلندری استاندارد استفاده کنند، چون فضای کافی وجود ندارد.

دو نوع سنسور مستطیلی وجود دارد.

یک نوع، سطح سنسینگ، روی دو طرف کوچک‌تر قرار دارد، بنابراین ارتفاع سسنور باید در نظر گرفته شود .

نوع دیگر، سطح سنسینگ در دو طرف برزگ‌تر قرار دارد، بنابراین طول سنسور باید در نظر گرفته شود.

سنسور القایی مستطیلی

سنسور القایی آنالوگ

سنسورهای القایی با خروجی آنالوگ، یک سیگنال جریان یا ولتاژ پیوسته ایجاد می‌کنند که فاصله جسم هدف از دستگاه سنسینگ را اندازه‌گیری می‌کند.

این سنسورها همچنین دارای یک ولتاژ خروجی تقریبا خطی هستند. موقع انتخاب یک سنسور با خروجی آنالوگ، انتخاب شما معمولا محدود به ولتاژ آنالوگ (۰-۱۰V) یا جریان آنالوگ (۴-۲۰mA) است.

سنسور القایی با محافظت بالا

سنسورهای القایی از کلاس محافظت بالا، سنسورهایی هستند که در برابر تمام شرایط سخت محیطی و کاری مقاوم هستند و تقریبا در تمام صنایع استفاده می‌شوند.

در تولید این سنسور، می‌توان از سنسورهای القایی دریایی و سنسورهای القایی wash-down (به معنی شستشو) استفاده کرد.

 

  مدیریت تنش تار لرزنده با کمک سنسور القایی کنترینیکس

سنسورهای دریایی غیرقابل نفوذ هستند و همچنین ضد خوردگی بوده و در آب شور نیز مقاوم هستند.

سنسورهای wash down به طور خاص برای فرآیندهای تمیزکاری و شستشوی سنگین مورد نیاز در کاربردهای غذا و نوشیدنی طراحی شده‌اند.

 

 

سنسور القایی کاملا فلزی

پوشش فولاد ضدزنگ کاملا فلزی، به شدت در برابر ضربه مقاوم است و همینطور در برابر مواد شیمیایی، خوردگی و دفرمه شدن مقاوم است و همچنین در زمان شستشو، در برابر فشار بالا مقاوم هستند.

برای استفاده در صنایعی همچون تولید غذا و نوشیدنی، داروسازی، فلزکاری و شیمیایی ایده‌آل هستند.

سنسور القایی مقاوم در برابر جوشکاری

سنسورهای مقاوم در برابر جوشکاری، در کارهای جوشکاری استفاده می‌شوند و می‌توانند میدان‌های مغناطیسی با شدت بالا و همچنین جرقه‌ها و گدازه‌های جوشکاری را تحمل کنند.

برخی از قابلیت‌های این محصول عبارتند از: قطعات الکترونیکی مقاوم در برابر میدان مغناطیسی، بدنه مقاوم در برابر جرقه‌ها و گدازه‌های جوشکاری، سطح سنسینگ مقاوم در برابر دما.

کاربردهای سنسورهای القایی

سنسورهای القایی کاربردهای بسیار زیادی در زندگی روزمره و همینطور در صنایع مختلف دارن و کارها رو راحت و سریع میکنن. 

مثلا توی ردیاب ‌های فلزی، چراغ راهنمایی و کنترل ترافیک جاده‌ها، کارواش‌ ها، آسانسور، موتورها، لوکوموتیو ها، چرخ دنده ها، پمپ ها، توربین ها و همینطور در صنایعی مثل صنایع دارویی ، صنایع اتومبیل سازی ، کارخانه های سیمان و گچ از اون ها استفاده میشه. ماشینهای بسته بندی، تراش، تزریقی، کارخانه های کابل سازی، عملیات نقل و انتقالات و روبوتیک هم از وجود این سنسورها بهره می برن.

اگه بخوایم جزئی تر توضیح بدیم که این حسگرها در صنایع و کارخانه ها چه کاربردی دارن باید بگیم برای کنترل مستقیم روی رله ها ، موتورهای کوچک و شیرهای برقی، در مولد پالس برای شمارنده های الکتریکی و سیستم های اندازه گیری و برای اندازه گیری و کنترل سرعت و آشکار سازی حرکت های مکانیکی و اندازه گیری فاصله از قطعه، جدا سازی قطعات با ابعاد مختلف و اندازه گیری ضخامت قطعات فلزی از این ابزار دقیق استفاده میشه.

طراحی، انعطاف‌پذیری و عملکرد فوق‌العاده‌ی سنسورهای القایی، باعث شده که انتخابی ایده‌آل برای بازه‌ی گسترده‌ای از کاربردها و صنایع متنوع باشند:

  • در ماشین‌آلات صنعتی استفاده می‌شوند
  • تشخیص موقعیت حرکت و کنترل حرکت (موشن کنترل) و تشخیص حرکت مکانیکی
  • تولید سیم‌پیچ‌ها و ترانسفورماتورها (ترَنسفورمرها)
  • در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، کنترل ترافیک و شناساگرهای فلز
  • کارواش‌های اتوماتیک
  • تشخیص بسته شدن در آسانسور
  • در بخش صنعتی، سنسور القایی برای شمارش قطعات سیستم و جداسازی قطعات با ابعاد مختلف استفاده می‌شود.

مزایای سنسورهای القایی

  • شناسایی و تشخیص بدون تماس
  • کارکرد قابل اطمینان در شرایط سخت محیطی
  • عمر کاری طولانی چون هیچ قطعه متحرکی ندارد
  • ساختار ساده و قیمت ارزان
  • دقت اندازه‌گیری بالا
  • نرخ سنسینگ بالا

معایب سنسورهای القایی

  • رِنج یا بُرد تشخیص محدود
  • تنها اشیای فلزی را سنس می‌کند (تشخیص می‌دهد)
  • دماهای بالا، سیالات بُرنده یا مواد شیمیایی می‌توانند روی کارکرد سنسور تاثیر بگذارند

بیشتر بخوانید :چگونه انکودر مناسب انتخاب کنیم ؟

بیشتر بخوانید :چگونه سنسور پروکسیمیتی انتخاب کنیم ؟

چگونه یک سنسور القایی مناسب انتخاب کنیم ؟ ( ۴ نکته مهم)

تا به اینجا دونستیم که سنسورهای القایی تا چه حد برای تجهیزات مختلف، مهم و حیاتی هستن؛ اما اگر یک سنسور القایی خوب و متناسب انتخاب نشه نمیتونیم اونطور که باید و شاید از وجود این ابزار دقیق بهره ببریم.

پس باید برای انتخاب یک سنسور القایی اطلاعات همه جانبه نسبت به عملیات و همینطور ویژگی های سنسور داشته باشیم.

برای انتخاب یک سنسور القایی باید بررسی کنیم که گزینه های مدنظرمون   از چه فاصله ای میتونن حضور اجسام فلزی رو تشحیص بدن و بعد براساس عملیات مورد انتظارمون دست به انتخاب یک سنسور القایی متناسب بزنیم.

مورد مهم دیگه اینه که باید مشخص کنیم که  میخوایم سنسورمون چه نوع فلزی رو حس کنه و حضورش رو تشخیص بده

 همه سنسور های القایی یکسری ویژگی های اساسی دارن که در انتخاب ما بسیار تاثیر گذارن. از این ویژگی ها میتونیم به نحوه نصب، سرعت سوئیچینگ، وجود یا عدم وجود نمایش دهنده وضعیت خروجی، نحوه اتصال،  نوع خروجی، تغذیه و همینطور محدوده دمایی که میتونه در اون فعالیت کنه اشاره کنیم.

علاوه بر تمام این ها، ابعاد، شکل هندسی و جنس سنسور و البته شی فلزی که قراره حس بشه هم اهمیت داره.

 باید توجه کنیم که اینکه سنسور قطر بالایی داشته باشه لزوما یک مزیت به حساب نمیاد. چیزی که باید بهش توجه کنیم  تناسب سنسور با شرایط و محیط و فضای کاری مد نظر ما ست. هرچه که قطر سنسور بالاتر بره محدوده وسیعتری رو میتونه تحت کنترل داشته باشه؛ اما آیا این موضوع همیشه خوبه؟

خیر؛ دلیلش هم اینه شاید این افزایش محدوده در کار ما اختلال ایجاد کنه و باعث واکنش های اشتباه بشه؛ یعنی باعث بشه سنسور مواردی رو حس کنه که اصلا ما بهش احتیاج نداریم. علاوه بر این شاید ما فضای کمی داشته باشیم و در این صورت باید به ابعاد خیلی توجه کنیم.

 کیفیت و نوع بدنه سنسورها هم مسئله ای هست که باید موقع انتخاب بهش دقت کنیم. مثلا بعضی از سنسورها بدنه های شیلد دار دارن و بعضی ها ساده هستند. واضحه که این موضوع روی فاصله ای که سنسور میتونه متوجه حضور فلزات بشه تاثیر بذاره.

خرید انلاین سنسور القایی

 

  تشخیص موقعیت اشیا در صنعت حمل و نقل با کنترینکس

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور فشار ، ترانسمیتر فشار ، پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمدی
احمدی
1 سال قبل

سلام
ممنونم از مقالتون. خیلی کامل هست. در مورد خروجی ها مخصوصا سوالم برطرف شد.

moradi
moradi
1 سال قبل

salam mamonon az maghaleye khob va mofidi bod
lotfan az in maghalat bishtar bezarid

رحیمی
رحیمی
1 سال قبل

سلام ممنون که مقاله تون قسمت انواع سنسور القایی خیلی به کار اومد

شیوا
شیوا
1 سال قبل

مقاله ی کامل و خوبی بود .

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x