خدمات پشتیبانی

تضمین ایمنی با پرده نوری (یک مثال جالب و کاربردی)

تضمین ایمنی با پرده نوری

در طی حرارت دهی نیمه اتوماتیک مونتاژ لوازم خانگی، تولید کننده از پرده نوری برای حفظ ایمنی متصدی بدون کاهش بازدهی تولید استفاده می کند. دستگاه محافظتی فعال اپتوالکتریک (AOPD) به طور مستقیم در جلوی هر میز حرارت دهی نصب می شود تا سر پرس را از پایین آمدن هنگامی که هرگونه ورودی در حوالی محیط کار انجام شود تشخیص دهد و چرخه کاری را متوقف کند.

مزایا برای مشتری

– محافظت فعال و مقرون به صرفه
– محیط کاری بهبود یافته از نظر ارگونومی
– افزایش تولید بخاطر بارگیری و تخلیه بدون محدودیت
– رابط کاربری استاندارد صنعتی نیازمند حداقل اصلاح در سیستم کنترل است

مزایای خاص محصول

– کنترل خودکار دائم که معمولا در دستگاه های ایمنی نوع ۲ پیدا نمی شود
– کلاس محافظتی IP65-IP67
– اصول کاری بدون برخورد
– درجه بندی ایمنی عالی EN/ISO 13849-1 Cat. 2 PL و IEC 61508 SIL 1
– دستگاه محافظتی اپتوالکتریک با محفظه آلومنیومی و کابل اتصالی M12

بیشتر بخوانید : سنسور نیرو وهرآنچه در مورد نحوه عملکرد آن باید بدانید.

کاربرد برای مشتری

حرارت دهی فرآیندی معمول برای بهم متصل کردن قطعات فلزی به قطعات پلاستیکی است، و معمولا برای تولید لوازم خانگی استفاده می شود. در هر ایستگاه، هر متصدی یک قالب را به همراه یک یا چند قطعه فلزی درون یک اسلاید مونتاژ بار می کند. وقتی قطعات به طور صحیح وارد شدند، متصدی اسلاید را به داخل موقعیت در زیر سر پرس وارد می کند و چرخه حرارت دهی آغاز می شود.
سری پرس گرم شده که ممکن است به درجه دمایی ۳۵۰ درجه سانتیگراد برسد به طرف قطعات از قبل تنظیم شده پایین می آید. سری پرس گرما و فشار را به مناطق از قبل مشخص شده وارد می کند، که باعث تغییر شکل حرارتی کنترل شده می شود که اتصال دائمی بین قطعات فلزی و قالب را ایجاد می کند. بعد از یک دوره توقف، سری به نقطه ابتدایی بر می گردد، و چرخه پایان می یابد؛ متصدی اسلاید را بر می دارد و قطعه مونتاژ شده را از محل خارج می کند.
موانع ایمنی مکانیکی موجود ناراحت کننده و مزاحم هستند؛ بازده بخاطر باز و بسته کردن محافظ در طی چرخه کاهش می یابد. کارخانه به یک محافظ ایمن جایگزین که محافظت تاثیرگذاری برای دست باشد در حالیکه اجازه بارگیری بدون مزاحمت را بدهد نیاز دارد. این محافظ باید ساده، کم حجم و قابل اطمینان در محیط تولید باشد.

بیشتر بخوانید : سنسور نشت و هرآنچه در مورد آن باید بدانید

راه حل برای مشتری

ارزیابی ریسک کارخانه تایید می کند که AOPD نوع دو حفاظت مناسب را برای متصدی دستگاه فراهم می کنند. پرده نوری مدل IEC 61496 نوع دو سیفتینکس برای کاربردهایی که ریسک به عنوان سطح متوسط ارزیابی شده است طراحی شده و در طبقه بندی نوع دو EN/ISO 13849-1 قرار دارند، سطح اجرا PLc و IEC 61508 و تمامیت ایمنی سطح SIL 1 می باشد، و آن ها را برای این کاربرد ایده آل می سازد.
پرس حرارت دهنده در یک محفظه جلو باز قرار دارد که دیواره های مقاوم در برابر برخورد دارند. پرده نوری ایمنی محدوده عملیاتی ۱۲ متری و وضوح ۳۰ میلی متری دارد، و برای محافظت از دست ایده آل است، پرده نوری از جلوی باز ناحیه پرس محافظت می کند، و دسترسی آسان را وقتی نیاز است امکان پذیر می نماید. ارتفاع تشخیص آن ۷۹۵ میلی متر است، که کار کردن را بدون مانع برای متصدی دستگاه در طول بار زدن و تخلیه کردن امکان پذیر می کند.
تولید شده با محفظه آلومینیومی قوی و کلاس محافظتی IP65+IP67، این دستگاه ها برای محیط تولید مناسب و در مقابل لرزش و شک مقاوم هستند. برپاسازی باز در حالت عادی استاندارد صنعتی PNP امکان ارتباط با سیستم کنترل مشتری را از طریق کابل ارتباط دهنده ۵-pin M12 برقرار می کند. این دستگاه ها LED هم تراز یکپارچه و کنترل خودکار دائمی دارند- ویژگی که معمولا در دستگاه های ایمنی نوع ۲ وجود ندارد.
سنسورهای جدید فضای کمتری نسبت به محافظ های مکانیکی که قبل وجود داشت می گیرند که همین باعث شده ارگونومی محیط کار ارتقاء یابد. بار کردن و تخلیه کردن دیگر بدون مانع است و تولید را افزایش می دهد در حالیکه از متصدیان هم محافظت می شود. پرده های نوری نوع ۲ سیفتینکس راه حلی مقرون به صرفه و قابل اطمینان هستند.

بیشتر بخوانید : کنترلر دما چیست؟ چه کاربردی دارد؟(راهنمای جامع و کاربردی)

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور , سنسور فشار ، سنسور آتونیکس , ترانسمیتر فشار, ترانسمیتر فشار ویکا ، سنسور القایی , پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

 

  نظارت با سنسور القایی بر تجهیزات کشاورزی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x