خدمات پشتیبانی

سنسور نیرو و هر آنچه در مورد نحوه عملکرد آن باید بدانید.

سنسور نیرو چیست ؟

سنسور نیرو RF و مایکروویو در زمینه های مختلف طراحی و توسعه RF ، آزمایش ، تعمیر سرویس و خدمات صحرایی مورد استفاده قرار می گیرند. دراین مقاله با عملکرد و مزایای این سنور آشنا خواهید شد.

سنسورهای نیرو RF در انواع مختلفی از جمله در خط ، جذب و غیره موجود است. بیشتر این نوع دارای سنسور RF هستند که برای اندازه گیری توان RF استفاده می شود. نوع سنسوری که برای اندازه گیری توان استفاده می شود معمولاً به نوع سیگنالی که باید اندازه گیری شود بستگی دارد.
به عنوان مثال ، چند نوع سنسور برای اندازه گیری توان کم مناسب هستند ، در حالی که انواع دیگر برای تکنیک های تعدیل کاربرد دارند.

سنسور نیرو چیست؟
سنسور برق RF چیست؟

سنسوربرق RF ابزاری است که می تواند توان الکتریکی را بیشتر در محدوده ۱۰۰ مگاهرتز تا ۴۰ گیگاهرتز اندازه گیری کند. این متر از یک سنسور قدرت RF تشکیل شده است که از طریق کابل به آن متصل می شود و می تواند میزان قرائت برق را نمایش دهد. همچنین به آن سوارکی گفته می شود که با تعریف حجم حساس  از پارامترهای مربوط به مواد مختلفی که به این حجم حمله می کنند ، عمل می کند. سپس می توان این حجم را توسط آنتن فرکانس رادیویی ، که به الکترونیک سنسور تنظیم می شود ، تعریف کرد.

بیشتر بخوانید : سنسور شیب چیست؟چه کاربردی دارد؟

سنسور برق RF چگونه کار می کند؟

دقیقاً مانند هر ماده RF دیگر ، یک سنسور قدرت دارای پارامتر الکترومغناطیسی الکتریکی و پایداری  است. یک سنسور قدرت با تعریف یک حجم حساس و بررسی مقدار توسط این پارامترهای الکترومغناطیسی کار می کند. سپس ، از یک آنتن فرکانس رادیویی برای تعریف حجم حساس استفاده می شود که با الکترونیک سنسور تنظیم می شود.

انواع سنسورهای نیرو RF

طیف وسیعی از حسگرها وجود دارند که دارای ویژگی های متمایز ، مزایا و معایب خاص خود هستند. استفاده از یک نوع سنسور مستقیماً به نوع سیگنالی که باید اندازه گیری شود بستگی دارد. چند نوع برای قدرت کم قابل استفاده هستند ، در حالی که انواع دیگر برای تکنیک های تعدیل استفاده می شوند. بر اساس این پارامترها ، برخی از انواع معمول سنسورها به شرح زیر است:

سنسورهای RF مبتنی بر ردیاب دیود

این نوع به طور کلی برای کنتورهای برق آنالوگ استفاده می شود. اما از این فناوری می توان برای کنتورهای برق با کارایی بالا نیز استفاده کرد. مزیت اصلی استفاده از این نوع این است که می تواند به اندازه گیری سیگنال های سطح بسیار کم قدرت کمک کند و در مقایسه با انواع دیگر انواع پایه بر پایه واکنش سریع داشته باشد.
عنصر اصلی سنسورهای RF مبتنی بر ردیاب های دیود استفاده از یکسو کننده های دیود به منظور تولید خروجی است. سنسورهای نیرو RF با استفاده از این دیودها باعث می شوند تا توان RF در یک بار تخلیه شود. سپس ردیاب سیگنال ولتاژ را که در سراسر بار ظاهر می شود اصلاح می کند. این در نهایت تعیین سطح نیرو وارد شده به بار را ممکن می سازد. الکترودهای مبتنی بر دیود دو مزیت دارند.

• مورد اول شامل توانایی آنها در اندازه گیری توان کم است. برخی از این سنسورهای RF مبتنی بر دیود می توانند سطح توان را تا ۷۰- dBm کمتر اندازه بگیرند. این مقدار در مقایسه با اندازه گیری های انجام شده با استفاده از سنسورهای مبتنی بر حرارت کاملاً کمتر است
• دومین مزیت این سنسورها ی نیرو شامل توانایی آنها در پاسخ سریع به سیگنال ها در مقایسه با حسگرهای مبتنی بر گرما است.

بیشتر بخوانید : تشخیص قسمت های کامل نشده حین تولید با پرده نوری

سنسورهای RF مبتنی بر گرما

این نوع به طور کلی برای اتلاف انرژی از یک منبع در یک بار و سپس اندازه گیری افزایش دما حاصل می شود. از مزایای این سنسورها این است که آنها میانگین متوسط توان حرارتی را که به صورت ورودی انتگرال قدرت با گذشت زمان از بین می رود ، اندازه گیری می کنند. این سنسور قدرت بدون در نظر گرفتن شکل موج ، حد توان RF سیگنال را اندازه گیری می کند. به طور عمده دو نوع حسگر مبتنی بر گرما وجود دارد:
• سنسورهای نیرو RF Thermistor : اینها می توانند برق DC را جایگزین کنند تا سیستم بتواند به درستی کالیبره شود. سنسورهای قدرت ترمیستور از این اصل استفاده می کنند که افزایش دما می تواند به دلیل گرمای ناشی از عبور فرکانس های رادیویی از محیط مورد استفاده رخ دهد.

• سنسورهای نیرو RF ترموکوپل :سنسورهای قدرت ترموکوپل ویژگی قانون مربع را در نظر می گیرند. این نشان دهنده متناسب بودن توان RF ورودی با ولتاژ خروجی DC از سنسور ترموکوپل است.

مزایای سنسور نیروRF

• به اجزای اضافی مانند آهن ربا ، سیم پیچ و غیره نیازی ندارید.
• نسبت سیگنال به نویز بالایی داشته باشید که با بهینه سازی طراحی سنسور برای یک کاربرد خاص می توانید آن را به حداکثر برسانید.
• خروجی برخلاف سنسورهای القایی به سرعت بستگی دارد (مواد AZO ، سنسورهای پروکسیمیت RF – مشخصات ، عملکرد و کاربرد در بازیافت مواد ، و غیره)

کاربردهای صنعتی سنسورهای نیرو

سنسورهای نیرو معمولاً برای سیستمهای مبتنی بر مایکروویو استفاده می شوند. اما ، آنها به این صنعت محدود نمی شوند. چه در ارتباطات راه دور ، هوا فضا و دفاع ، انرژی و تاسیسات ، خودرو و موارد مشابه، از فن آوری های حسگر می توان در همه این موارد استفاده کرد. کاربردها و عملکردهای این سنسورها متفاوت است و از صنعتی به صنعت دیگر تغییر می کند. شرکت ها از حوزه های مختلف قبل از سرمایه گذاری در یک حسگر برای اطمینان از حداکثر بازگشت سرمایه باید به مشخصات سنسورها بسیار توجه کنند.
عملکرد و مزایای انواع سنسورهای نیرو متفاوت است و به شرکت های جداگانه بستگی دارد که چگونه و چه زمانی می خواهند در یک حسگر سرمایه گذاری کنند. انتخاب نوع مناسب سنسور RF و استفاده از آن برای کاربرد مناسب می تواند به شما در گرفتن نتایج دلخواه کمک کند.

امیدواریم این مقاله مفید واقع شود لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید : تحمل دمای بالا حین نقاشی قطعات خودرو با RFID

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور فشار ، ترانسمیتر فشار ، پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x