خدمات پشتیبانی

اتصالات گیج‌های فشار: کاهش اثرات چرخه بار داینامیک

در چندین نوع فرآیند است که گیج‌های فشار به شکل موقت بارهای سنگینی را متحمل می‌شوند.

چرخه‌های بار داینامیک (dynamic load cycles)، به طور مثال می‌توانند آسیبی دائمی به تجهیز اندازه‌گیری وارد کنند. با نصب و استفاده از اتصالات مناسب، می‌توان از این مساله جلوگیری کرد.

چرخه‌های بار داینامیک معمولا از جهش ناگهانی فشار از یک پمپ ناشی می‌شوند و روی گیج‌های فشار به شکل نوسان پوینتر قابل مشاهده هستند.

نتیجه چنین چرخه باری، فقط محدودیت خوانش نمایشگر نیست: المان فشار الاستیکی و تمام اجزای مکانیکی تنش شدیدی را تجربه می‌کنند. بار افزوده سرانجام به کاهش عمر گیج فشار منجر خواهد شد.

واضح است که با استفاده از اتصال های بیشتر، در قالب یک اسنابر (snubber)، می‌توان اثرات چرخه‌های بار را کاهش داد.

در واقع، می‌توان در هنگام تولید گیج فشار، یک محدودکننده (restrictor) را مستقیما به عنوان یک مانع ثابت در پورت فشار ایجاد کرد.

از طرفی مزیت عالی اتصالات محدودکننده‌ی خارجی، تنظیم متغیر دبی حجم فرآورده است. با استفاده از محدودکنندگی مقطعی قابل تنظیم با پیچ تنظیم، می‌توان چرخه‌های بار را به شکل مطلوب تعدیل کرد. همچنین هر تغییری در گران‌روی (ویسکوزیته) فرآورده می‌تواند با استفاده از این ساز و کار «جبران» شود.

سیفون

بسته به فرآیند، گیج‌های فشار را می‌توان برای دیگر آثار (به جز چرخه بار) نیز تنظیم کرد، مثلا برای دمای بالا. در چنین مواردی، مطلوب است که مجموعه‌ای با یک سیفون یا سیفون جمع و جور (compact) را در نظر بگیرید. به خصوص در زمانی که فرآورده داغ است (همچون بخار) و با چرخه‌های بار همزمان است، چنین روشی محافظت خوبی را به ارمغان می‌آورد.

  گیج‌های فشار تفاضلی ناظر بر دبی (فلو)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x