خدمات پشتیبانی

گیج‌های فشار تفاضلی ناظر بر دبی (فلو)

گیج‌های فشار تفاضلی نه تنها برای کاربردهای رایج همچون نظارت و کنترل فیلترها یا پمپ‌ها مناسب هستند، بلکه می‌توانند مثلا در مراکز انتقال گرما روغن، بر دبی نظارت کنند. در نتیجه دبی حجمی فرآورده را کنترل می‌کنند.

نحوه کارکرد گیج‌های فشار تفاضلی ناظر بر دبی در این کاربردمرکز انتقال گرما روغن

اگر اصل اندازه‌گیری آن را بررسی کنیم، واضح است که چرا گیج فشار تفاضلی مناسب کنترل دبی است: فشار را از دو نقطه مختلف در فرآیند جمع‌آوری می‌کند و مقدار اندازه‌گیری شده فشار تفاضلی را نمایش می‌دهد.

این اطلاعات خصیصه‌های دبی خاص فرآورده را مشخص می‌کند: هر چقدر مقدار بالاتر باشد، دبی قدرتمندتر است.

از طرفی در وظیفه‌ی نظارت بر دبی در مراکز انتقال گرما، تنها گیج‌های فشار تفاضلی در یک طراحی مکاترونیک با کنتاکت‌های سوییچ مورد نظر است. مراکزی با روغن حرارتی، برای تعدیل فرآیندها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر دبی روغن آهسته شود، فشار تفاضلی در خط بین دو نقطه اندازه‌گیری افت می‌کند.

تجهیز این مساله را نشان می‌دهد و اگر خطری وجود داشته باشد به شکل اتوماتیک واکنش نشان می‌دهد: وقتی که مقدار اندازه‌گیری شده به اندازه خاصی برسد، سوئیچ فشار آن، یک هشداری را ثبت می‌کند و هیتر (دستگاه گرمایش) را خاموش کرده یا فرآیند را متوقف می‌کند. در نتیجه از تجمع مقدار زیادی فرآورده‌ی داغ تا سقف ۴۰۰ درجه سلسیوس و در نتیجه، فوق گرمایش مرکز در یک نقطه، جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:‌ راهنمای جامع و کاربردی گیج فشار (پرشر گیج)

تا سقف دو کنتاکت سوییچگیج فشار تفاضلی

برای نیازمندی‌های نظارت بر دبی فشار تفاضلی در مراکز انتقال گرما روغن، تجهیزاتی همچون DPGS40TA از برند ویکا از خانواده محصولات DELTA به شکل سفارشی تولید می‌شوند. گواهینامه VdTÜV تایید می‌کند که فشار تفاضلی و کارکرد سوییچ به شکل قابل اطمینان عمل می‌کند. با توجه به خطر احتمالی موجود در فرآیند، اپراتورهای مرکز نیازمند تست کردن قطعه سازگار با VdTÜV (کد قانونی Flow 100) برای چنین تجهیزاتی هستند. مدل DPGS40TA همچنین با تاییدیه‌ی GL نیز وجود دارد که برای استفاده در مناطق خارجی است و همچنین با تاییدیه‌ی SIL برای کاربردهای ایمنی. تا سقف دو کنتاکت سوییچ دارد و یک نشانگر فشار کار داخلی.

  گیج فشار دیافراگمی بهداشتی ویکا، با تاییدیه ATEX

 

محصولات گیج فشار

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x