خدمات پشتیبانی

تفاوت بین فشار سیلد گیج با ونتد گیج چیست؟

دستگاه‌های اندازه‌گیری فشار مرجع گیج، فشار را نسبت به فشار اتمسفریک می‌خوانند. بدین ترتیب تضمین می‌شود زمانی که فشار از روی تجهیز برداشته شود، فشار خوانده شده توسط تجهیز، صفر نامی خواهد بود.

ونتد گیج

فشار مرجع ونتد گیج، همیشه با فشار اتمسفریک ارتباط دارد.

مزیت اصلی این نوع فشار مرجع گیج این است که با گذر زمان، با تغییر کردن فشار اتمسفریک، خوانش صفر خود جبرانی می‌کند. بنابراین دستگاه هر موقع تحت فشار نباشد، صفر را می‌خواند، فرقی نمی‌کند که فشار اتمسفریک چقدر تغییر کند.

این حالت به خصوص برای بازه‌های فشار پایین مناسب است، چون در غیر اینصورت، تغییرات فشار اتمسفریک تأثیر بسیار زیادی بر مقادیر خوانده شده توسط تجهیز خواهد گذاشت.

سیلد گیج

فشار مرجع سیلد گیج بدین معناست که فشار اتمسفریک در حدود ۱ بار مهر و موم شده است.

همیشه این امکان وجود ندارد که یک منفذ (ونت) ایجاد کرد، مثلا یک سنسور عمق که داخل یک وسیله غوطه‌ور نصب شده است، هیچ لوله ونت (تهویه‌ای) به سطح بالای مایع ندارد اما سنسور باید عمق را نسبت به فشار اتمسفریک موجود در سطح اندازه‌گیری کند.

کاربرد دیگر سیلد گیج برای زمانی است که تولیدکننده می‌خواهد برای ایمنی در برابر فشار بالای ناشی از ترکیدن احتمالی دیافراگم (محفظه اول)، محفظه دومی ایجاد کند.

از زمان معرفی تکنولوژی‌های جمع و جورتر همچون سنسورهای فشار سیلیکونی، رایج‌تر شده است که به جای سیلد کردن فشار اتمسفریک، خلاء را حبس کرده و خروجی را حدود یک بار جا به جا کنند تا بدین ترتیب، کارکرد تجهیز سیلد گیج را تقلید کنند.

  زمینه‌های کاربردی سنسورهای فشار (چه موقع از سنسورهای فشار ابسلوت استفاده کنیم)

اغلب، بازه‌های فشار بالا از مرجع سیلد گیج استفاده می‌کنند، اما می‌توان از آن برای بازه‌های فشار پایین هم استفاده کرد، اما به شرطی که آزمایش فشار در بازه‌های کوتاه زمان تکرار شده، و بدین صورت، تاثیر تغییرات فشار اتمسفریک کمینه شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x