خدمات پشتیبانی

گواهی EAC – بررسی سیستم تاییدیه اتحادیه اقتصادی اوراسیا

گواهی EAC معمولا همراه محصولی دیده می‌شود که به روسیه یا دیگر کشورهای CIS (اتحادیه کشورهای مستقل همسود) صادر می‌شود– چه یک دستگاه منفرد تکی باشد یا در یک ماشین نصب شده باشد. اما گواهی EAC دقیقا چیست و چرا شما به آن نیاز دارید؟

در این مطلب، تغییر سیستم تاییدیه در روسیه و دیگر اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا (اعضا در سال ۲۰۱۷: روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان) را بررسی می‌کنیم و اسامی اسناد مورد نیاز برای واردات و بازاریابی یک محصول در این منطقه اقتصادی و در اتحادیه کشورهای مستقل همسود (CIS).

محصولات ابزار دقیق

هماهنگ‌ سازی استانداردها

قبل از آنکه در سال ۲۰۱۰ کشورهای روسیه، بلاروس و قزاقستان به یک اتحادیه مشترک برسند و استانداردهای محصول و فنی تولیدی یکسانی را اتخاذ کنند، این کشورها استانداردهایی برای خودشان داشتند که گاهی استانداردهای فنی متفاوتی بود که باید با تولید کالاها سازگار باشند.

سازمان‌های صدور گواهی و تاییدیه این کشورها، بازرسی‌های تولیدی خود را انجام می‌دادند و استانداردها را با تاییدیه‌ها را سازگار کردند. به این شکل، مبادله‌ی محصولات و کالاها بین کشورها سخت شده بود. صادرکنندگان هم با سختی‌های مختلفی روبرو بودند – اگر می‌خواستید یک محصول یکسان را به این سه کشور صادر کنید، به سه گواهی و تاییدیه مختلف نیاز داشتید.

در سال ۲۰۱۰، روسیه، بلاروس و قزاقستان، سیستم استاندارد هایی یکسان را مطرح کردند و در سال ۲۰۱۴ به استاندارد EAC (علامت مطابقت اوراسیا) تبدیل شد. الان گواهی EAC جایگزین تاییدیه‌های صدور مورد نیاز پیشین GOST-R برای روسیه، GOST-K برای قزاقستان و BelST برای بلاروس شده است.

امروزه، تمام محصولاتی که در این اتحادیه گمرکی به بازار عرضه می‌شوند، تحت مقررات یکسانی برای تولید و آزمایش قرار می‌گیرند و سازگاری آن‌ها با گواهی EAC تایید شده است. این مشابه با استاندارد CE در اتحادیه اروپا است اما گواهی‌های EAC تنها توسط سازمان‌های معتبر آزمون صادر می‌شوند، در حالتی که تطابق با CE ممکن است توسط تولید کننده صادر شود. تنها اگر یک محصول منطبق با استانداردهای EAC اعلام یا گواهی شود، می‌تواند به ناحیه‌ی اقتصادی اوراسیا صادر شود. به علاوه، لوگو باید روی محصول حک شود.

بیشتر بخوانید: تاییدیه FDA چیست؟ (چه تجهیزاتی این تاییدیه را دارند؟)

بیشتر بخوانید: RoHS چیست؟ علامت گذاری و گواهینامه ها

اسناد مرتبط دیگر

علاوه بر گواهی EAC، که به آن گواهی واردات هم گفته می‌شود و تنها در منطقه اقتصادی اوراسیا برای ورود محصولات به بازار در CIS مورد نیاز است، اسناد دیگری نیز مورد نیاز است. در جدول زیر، یک بررسی کلی از اسناد مورد نیاز ارائه شده است.

  آسانسور و آشنایی با سنسور هایش ، تنها در 5 دقیقه!

گواهی واردات منطقه اقتصادی اوراسیا

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x