خدمات پشتیبانی

گیج های فشار برای فرآیندهای داروسازی (ویژگی های مورد نیاز)

آیا گیج های فشار برای فرآیندهای داروسازی مناسب هستند؟ بله اگر از نوع فلاش دیافراگم باشند. دو مزیت برای اندازه‌گیری فشار مکانیکی با این ابزار وجود دارد: گیج‌های فشار دیافراگمی، به شکل «خشک» اندازه‌گیری می‌کنند و در نتیجه خطر آلایندگی را کاهش می‌دهند. به علاوه، حتی در شرایط سخت، اندازه‌گیری قابل اطمینانی را ارائه می‌کنند، چون با استفاده از المان فلاش دیافراگم خود در برابر فشار مازاد یا اورلود ایمن هستند.

در فرآیندهای داروسازی متعدد، سیستم‌های دیافراگم سیل با ترکیب گیج فشار برای کنترل فشار فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک دیافراگم سیل، ابزار اندازه‌گیری را از فرآیند جدا می‌کند و در نتیجه در برابر تاثیرات آن محافظت می‌کند. دیافراگم حساس آن، به خاطر دقت اندازه‌گیری، برای انتقال فشار از طریق مایع نسبتا باریک و نازک است. در مقایسه با دیافراگم به عنوان المان سنسور فشار یک گیج فشار دیافراگمی، در برابر شرایط غیرمنتظره‌ی فرآیند (جهش ناگهانی فشار و اورلود) و اثرات مکانیکی، آسیب‌پذیرتر است. اگر دیافراگم آسیب دیده باشد، سیال پرکننده سیستم می‌تواند وارد فرآیند شود.

بدون آلایندگی

المان دیافراگم گیج فشار

گیج‌های فشار با المان فلاش دیافراگم، آلایندگی را از بین می‌برد چون بدون مایع عمل می‌کنند. المان محکم دیافراگم، فشار را از طریق یک لینک، مستقیما به حرکت منتقل می‌کند. دو تا پنج برابر ضخیم‌تر از دیافراگم رایج سیل دیافراگم. در نتیجه المان دیافراگم به شکل موثر در برابر آثار فیزیکی غیرمنتظره محافظت می‌شود. به علاوه، می‌تواند فشار مازاد بالاتری را جذب کند. 

علاوه بر این، گیج‌های فشار برای فرآیندهای داروسازی، باید نیازمندی‌های سخت‌گیرانه برای کاربردهای بهداشتی را از هر نظر تامین کنند. برای تجهیزات، المان دیافراگم تنها قطر ۳۵ میلی‌متری ساخته شده است. به خاطر کانتور موج ویژه و ضخامت متریال آن، دیافراگم یک کیفیت اندازه‌گیری برابر با المان دیافراگم یک تجهیز فرآیند معمول دارد – البته این دو برابر ابعاد بازه فشار قابل مقایسه است.

  اقدامات احتیاطی در استفاده از گیج فشار خلاء

قابل تمیز شدن به سادگی

گیج های فشار برای فرآیندهای داروسازی باید با اصول طراحی بهداشتی سازگار باشند، استاندارد بهداشتی ۳-A و گواهی EHEDG داشته باشند. مناسب فرآیندهای CIP/SIP و به شکل اختیاری، کاملا قابل اتوکلاو (autoclavable) باشند.
گیج‌های فشار با اتصال فرآیند شعاعی باعث صرفه‌جویی در فضا و در نتیجه انعطاف‌پذیری در نصب می شوند.

سیستم ایمنی یکپارچه

گیج فشار ویکا، یک سیستم ایمنی یکپارچه دارد که ثبت اختراع آن در راه است. این شامل یک مانع حفاظتی ثانویه و نظارت بر المان دیافراگم می‌شود. اگر پاره شدن غیرمنتظره‌ی دیافراگم رخ بدهد، فرآیند و ابزار اندازه‌گیری به شکل ایمن از یکدیگر جدا می‌مانند. فرآورده نمی‌تواند فرار کند و وارد محیط شود و همینطور هیچ آلاینده‌ای نمی‌تواند وارد فرآیند شود. اگر هر آسیبی وارد شود، فورا متوجه می‌شوید: نظارت بر المان دیافراگم مستقیما از طریق یک علامت قرمز روی عقربه گزارش می‌شود.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x