خدمات پشتیبانی

پنج کاربرد برای سنسورهای القایی کاهشی ضریب ۱

بسیاری از صنایع نیاز دارند تا از چندین فلز در هنگام تولید و پردازش استفاده کنند. از طرفی، زمانی که از چندین نوع فلز مختلف با سنسورهای مجاورت القایی استاندارد استفاده شود، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. مثلا اگر یک فلز، کمتر آهنی باشد (کمتر مغناطیسی باشد)، یک سنسور مجاورت بزرگ استفاده می شود یا شاید لازم باشد در هنگام تشخیص، سنسور به شی نزدیک‌تر شود. در این موارد تولید باید متوقف شود تا سنسور مجاورت تغییر کند و یا حرکت کند، که این کار زمان ارزشمند تولید را هدر می‌دهد. سنسورهای القایی کاهشی با ضریب ۱ این مشکل را از بین می‌برند و بهره‌وری را افزایش می‌دهند. اینجا پنج کاربرد برای سنسورهای القایی را معرفی کرده‌ایم:

سنسورهای القایی استاندارد تنها زمانی می توانند اهداف فلزی مختلف را تشخیص دهند که فاصله سوئیچینگ کاهش یابد. این به دلیل ضریب کاهشی است که از فلزی به فلز دیگر متفاوت است. سنسورهای کاهشی ضریب ۱ این مسئله را دور زده و فاصله سوئیچینگ را برای انواع فلزات یکپارچه می کند.

صفحه محصولات سنسور مجاورتی

 

سنسور القایی در جوشکاری:

سنسورهای مصون به جوشکاری با محافظت IP68 می‌تواند در هنگام عملیات جوشکاری الکتریکی اعمال شوند. این سنسورها در برابر میدان‌های الکترومغناطیسی که در هنگام فرآیند جوشکاری ایجاد می‌شود، مصون هستند تا اطمینان حاصل شود که هیچ تداخلی بین میدان جوشکاری و سنسور رخ نمی‌دهد.

کاربرد سنسور القایی در مونتاژ خودروسازی:

چندین فلز در ساخت و ساز خودرو استفاده می‌شود. با سنسورهای القایی، فواصل عملیاتی و فرکانس‌های سوییچینگ برای تمام فلزات یکسان خواهد ماند. این یعنی مونتاژ می‌تواند به شکل پیوسته ادامه پیدا کند و موقعیت درب‌های ماشین یا غلتک‌ها (skids) می‌توانند به شکل قابل اطمینان تشخیص داده شوند.

  تشخیص موقعیت بالا برنده حامل جرثقیل با سنسور القایی

صنایع غذا و نوشیدنی:

تمام شرکت‌های غذا و نوشیدنی ملزم هستند تا هر روز تمیز کاری شدید و جدی انجام دهند. سنسورهای مجاورت القایی با پوشش فولاد ضد زنگ V4A ساخته شده از پلاستیک LCP مورد تایید FDA (سازمان غذا و دارو) می‌توانند مواد تمیزکننده خشن، فشار بالا و دمای بالا در مکان‌های شستشو را تحمل کنند تا تشخیص و شناسایی قابل اطمینانی فراهم شود.

سیستم‌های کانوایر (نوار نقاله):

از آنجایی که سنسورهای در ابعاد مختلفی موجود هستند، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد تا در جاهایی زیر یا در کنار سیستم‌های کانوایر (نوار نقاله) قرار بگیرند. قابلیت توسعه پالس خروجی سنسور، تضمین می‌کند که اهدافی که با سرعت در حرکت هستند توسط سیستم کنترل شناسایی شوند، در نتیجه انتخابی مطلوب برای تشخیص قطعاتی است که روی سیستم کانوایر در حال حرکت و جابجایی هستند.

سنسور القایی در نوار نقاله

خطاگیری و شناسایی قطعه:

در کاربردهای تمام اتوماتیک، چرخه‌های دقیق توالی ماشین، یک الزام است. این مورد الزامی است تا از downtime و پایان غیر تایید شده فرآیند جلوگیری شود. سنسورهای القایی می‌توانند انتقال به موقع داده فرآیند سنسور را از طریق شبکه IO-Link فراهم کنند که کمک می‌کند عملکرد کلی تجهیزات تضمین شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x