خدمات پشتیبانی

تشخیص موقعیت بالا برنده حامل جرثقیل با سنسور القایی

سنسور القائی موقعیت بالابرنده حامل را بر روی جرثقیل تشخیص می دهد

جرثقیل های حمل کننده کانتینر در یک بندر شلوغ به طور مداوم در حال کار هستند. سنسور ها بر روی هر بالابرنده حامل، موقعیت آن را نسبت به جرثقیل تشخیص می دهد و از اینکه به خارج از محدوده تنظیم شده برود جلوگیری می کند. حرکت مکانیکی دستگاه در بالابرنده حامل اجازه مقدار کمی حرکت جانبی را وقتی کنار جرثقیل حرکت می کند می دهد بنابراین فاصله سنس مناسب برای جلوگیری از تصادف با جرثقیل الزامی است.

 

سنسور القائی

مزایا برای مشتری

  • تشخیص مطمئن موقعیت حمل کننده در بندر کانتینری شلوغ
  •  کاهش قابل توجه در زمان از کارافتادگی جرثقیل
  •  کاهش هزینه های تعویض سنسور

ویژگی مورد نیاز برای انتخاب کالا

 فاصله سنس تا ۲۰ میلی متر در بدنه ای مکعبی شکل ۴۰*۴۰
سنسور القایی پیشنهادی برای این کاربرد : DW-AS-62A-C44

کاربرد برای مشتری

بار کردن و خالی کردن کانتینرها در یک بندر شلوغ ، یک فعالیت ۲۴ ساعتی در تمام سال است همچنین استفاده بهینه از فضای انبار برای بدست آوردن بهره وری عملیاتی ضروری است. جرثقیل های حمل کننده ، در بالای منطقه انبار فعالیت می کنند و کانتینرها را قبل از پایین آوردن در موقعیت قرار می دهند.

بالابرنده حامل در طول بدنه جرثقیل حرکت می کند، عرض منطقه انبار را می پیماید تا مکانی مناسب در فضای انبار بدست بیاورد. سنسورالقایی هایی که بر روی بالابرنده حامل نصب شده اند، انتهای بدنه را تشخیص می دهند، برق موتورهای حرکت دهنده را قطع می کنند و از حرکت حمل کننده به دور از حدود مشخص شده جلوگیری می کند.

  اندازه گیری سرعت چرخش تیغه توربین با سنسور القایی

حرکت مکانیکی توسط سیستم درایو منجر به حرکت جانبی در طول بدنه جرثقیل می شود.گاهی اوقات سنسورها با ساختار جرثقیل برخورد می کنند و باعث آسیب و متوقف شدن عملیات می شوند. سنسورهای جایگزینی با فاصله سنس طولانی نیاز است تا از برخورد جلوگیری کنند.

راه حل برای مشتری

سنسورهای القایی استاندارد کنترینکس بسیار برای این کاربرد مناسب هستند. این دستگاه ها که در بدنه های فایبرگلاس پلیامید ۴۰*۴۰ نصب شده اند، از تکنولوژی کلاسیک ساخته شده اند که فاصله سنس ۲۰ میلی متری دارند و ریسک برخورد را کاملاً از بین می برند. این دستگاه ها با درجه حفاظتی IP68 – IP69K برای محیط های کاری بیرونی بندر مناسب هستند. همچنین بدنه این دسته از سنسور ها تغییرات خاصی در نحوه نصب ایجاد نمی کنند.

ارتباطات با سیستم کنترل جرثقیل از طریق یک رابط کاربری چهارسیمه با خروجیPNP انجام می شود و جایگزین سنسور های دو سیمی موجود می گردد؛ یک کابل PUR انعطاف پذیر اتصال الکتریکی را فراهم می کند. سنسور یک اتصال دهنده کانکتوری به قطر S12 را ارائه می کند که منجر به سهولت در برداشتن و جابجایی را برای تعمیرات می دهد.

 

سنسور القائی 2

یک گام پیشرفت در عملیات اجرایی به محض اینکه سنسور القایی های جدید نصب شدند مشخص شد. سنسورهای جدید موقعیت بالابرنده را به صورت مطمئن بدون برخورد از تاریخ نصب تا کنون ارائه می دهند. خوشبختانه متصدیان بندر ،کاهش زمان از کارافتادگی جرثقیل را به همراه کاهش هزینه های تعویض سنسور گزارش داده اند.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x