خدمات پشتیبانی

نکات مهم در هنگام خرید سنسور فشار هیدرواستاتیک (غوطه ور)

ترانسمیترهای فشار، چه از نوع غوطه ور و چه از نوع دیگر، یکی از همه‌کاره‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای اندازه‌گیری سطح در صنعت هستند.

این ترانسمیترها، ترکیب فوق‌العاده‌ای از دقیق بودن و ارزان بودن هستند و به شدت بادوام هستند و معمولا از جنس مواد و متریال‌هایی ساخته می‌شوند که می‌توانند در کنار مواد شیمیایی مختلف مورد استفاده قرار بگیرند –مثلا جنس آن ها می تواند سرامیک یا فولاد ضد زنگ باشد– همچنین می‌توان آن‌ها را به روش‌های مختلفی نصب کرد؛ مثلا داخل یا خارج از مخزن، در داخل مخزن عموم در پایین آن قرار می گیرند.

با این همه توانایی، چند چیز می‌تواند اندازه‌گیری شما را دچار مشکل کند. این مسائل، مواردی هستند که بهتر است قبل از خرید سنسور فشار هیدرواستاتیک بدانید. بنابراین در ادامه به شما می‌گوییم چه مواردی را باید در نظر بگیرید:

محصولات ابزار دقیق

چگالی ویژه‌ی مایع خود را بدانید

سنسور شما برای انجام یک اندازه‌گیری خوب، نیاز دارد که با ارتفاع مخزن شما کالیبره شود. ساده‌ترین روش برای انجام این کار، این است که محاسبه کنید در حالت پر بودن مخزن، چه مقدار psi خواهد بود. این مورد بسته به چگالی ویژه (SG) مایع شما تغییر می‌کند. به این شکل می توانید آن را محاسبه کنید:

psi = (ارتفاع مخزن به فوت X SG) / 2.31
اینجا، ارتفاع مخزن به واحد فوت است، چگالی ویژه مایع، ارتفاع را تنظیم می‌کند و ۲٫۳۱ عامل تبدیل فوت به psi است.

می‌توانید موقع سفارش سنسور، این را به واحدهای متفاوت اندازه‌گیری تبدیل کنید.

چگالی تاثیر گذار در خرید سنسور فشار هیدرواستاتیک

اگر چگالی ویژه را ندانم، چه می‌شود؟

شما می‌توانید به راحتی با جستجو در موتورهای جستجو، SG مایع خود را پیدا کنید. اگر می‌خواهید آب را اندازه‌گیری کنید که SG آب یک است.
یک مثال ساده از مایعی که می‌تواند برای سنسوری که برای آب کالیبره شده مشکل ایجاد کند، بنزین است که SG آن حدود ۰٫۷ است. سطح مخزن برای این مایع کم‌چگال‌تر، بالاتر است، در نتیجه به حالت سرریز شدن منجر می‌شود که در بهترین حالت برای شما هزینه‌بر خواهد بود و در بدترین حالت، خطرناک است.

  تفاوت بین فشار سیلد گیج با ونتد گیج چیست؟

 

به دما توجه کنید!

با آنکه دما و چگالی ویژه، دو چیز متفاوت هستند اما با هم تغییر می‌کنند. شاید بتوانید حدس بزنید چطور: با بالا رفتن دما، مایعات کم‌چگال‌تر شده چون بیشتر به حالت گازی نزدیک می‌شوند.

باید بدانید که سیال شما در طول یک روز معمولی، چه بازه‌ی دمایی را تجربه می‌کند و تغییرات SG ناشی از آن را محاسبه کنید. برخی مایعات پایداری کمتری نسبت به بقیه دارند و با سرعت بیشتری تغییر می‌کنند. معمولا به همین دلیل دمای این مایعات کنترل می‌شود.

دما و فشار

مساله‌ی دما همچنین ممکن است به این معنی باشد که شاید نیاز باشد سنسورهای دیگری را در نظر بگیرید. اگر SG شما به شکل قابل توجهی در یک روز تغییر می‌کند، یعنی در حدی بالا که دقت سنسور فشار را از بین ببرد، یک سنسور شناور احتمالا بهترین انتخاب است.

آشنایی با: سنسور فشار نوری

 

مثال:

یک مخزن زیرزمینی بنزین، دمایی نسبتا ثابت دارد. برای چنین مخزنی، خرید سنسور فشار غوطه ور مناسب است. برعکس، یک مخزن بنزین که روی زمین قرار دارد، احتمالا نوسان دمای آن گسترده‌تر باشد، که باعث می‌شود SG بنزین تا حد نسبتا زیادی تغییر کند. برای این مخزن روی زمین، بهتر است یک نوع سنسور دیگر استفاده شود.

 

توصیه‌ی کلی

همچون سایر مسائل مرتبط با اندازه‌گیری فشار یا سطح، اگر زمان بگذارید و در مورد کاربرد مورد نظر خود، تحقیق و مطالعه انجام دهید، بسیار مفید خواهد بود. با وجود متغیرهای فراوان در هر کاربرد و صنعت شما می توانید با همکاران ما در واحد فنی و تحقیق و توسعه تماس بگیرید و برای انتخاب سنسور فشار مناسب صحبت کنید.

  تله متری چیست؟ چه کاربردی دارد؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x