خدمات پشتیبانی

انتخاب پیچ‌گوشتی برقی مناسب

پیچ‌گوشتی برقی یک دستگاه برقی قابل حمل است که با آن می‌توانید به راحتی پیچ‌ها را باز کرده و ببندید. نوک این پیچ‌گوشتی به یک نگهدارنده (هولدر) مجهز است که می‌تواند مغناطیسی باشد یا یک سیستم آزادکننده‌ی سریع (quick release) داشته باشد. این نگهدارنده به شما کمک می‌کند قطعه‌ای که به سر پیچ‌گوشتی می‌خورد را سریع روی آن نصب کنید.

این راهنما تنها برای پیچ‌گوشتی‌های برقی و ابزارهای برقی قابل حملی است که فقط قابلیت بستن و باز کردن پیچ را دارند. پیچ‌گوشتی برقی را با دریل اشتباه نگیرید.

محصولات ابزار دقیق

چگونه یک پیچ‌گوشتی برقی انتخاب کنیم؟

انتخاب پیچ‌گوشتی برقی مناسب به این بستگی دارد که بخواهید برای چه کاری از آن استفاده کنید. برای مثال، آیا از آن به شکل منظم و پیوسته برای کارهای ساخت و ساز استفاده خواهید کرد؟ برای ساختمان‌های جدید یا نوسازی و بازسازی؟ در کارگاهی مکانیکی؟ برای اسباب و وسایل خانگی؟ در خط مونتاژ و تولید؟

بسیار مهم است که میزان استفاده از پیچ‌گوشتی را تعیین کنید. اگر لازم است از آن در تمام طول روز استفاده شود، بهتر است که از یک مدل سیم‌دار استفاده کنید. اگر تنها برای ۲ یا ۳ ساعت در روز از آن استفاده کنید، یک مدل بی‌سیم احتمالا مناسب‌تر است و بهتر است که یک باتری اضافه و یک شارژر در دسترس داشته باشید. بسیار مهم است که به بهره‌وری پیچ‌گوشتی توجه داشته باشید، به خصوص اگر قرار است به شدت و مدتی طولانی از آن استفاده کنید.

گشتاور محکم‌کننده مساله‌ی دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. بالا بودن گشتاور محکم‌کننده، به معنای قدرت بالای پیچ کردن است. هرچقدر گشتاور محکم‌کننده بالاتر باشد، پیچ کردن راحت‌تر می‌شود، حتی در مواد و متریال‌ سفت و سخت.

  RoHS چیست؟ علامت گذاری و گواهینامه ها

گشتاور محکم‌کننده به طور مستقیم به توان پیچ‌گوشتی مرتبط است. برای پیچ‌گوشتی‌های با منبع تغذیه‌ی سیم‌دار، این توان به طور مستقیم به توان موتور بستگی دارد که بین ۴۵۰ تا ۷۰۵ وات است. اگر پیچ‌گوشتی برقی از یک منبع تغذیه خارجی استفاده می‌کند، هر چقدر میزان ولتاژ بیشتر باشد، قدرت پیچ‌گوشتی بیشتر خواهد بود. در پیچ‌گوشتی‌های بی‌سیم، قدرت آن به ولتاژ باتری بستگی دارد که بین ۳٫۶ تا ۱۸ ولت برای باتری‌های قدرتمند است. برای پیچ‌گوشتی‌های بی‌سیم، ولتاژ بالا به معنای طول عمر باتری بیشتر است و نیازی به شارژ کردن زیاد باتری‌ها نیست. برخی از پیچ‌گوشتی‌های برقی، پیچ‌گوشتی برقی ضربه‌ای نام دارند. از این مدل‌ها برای کارهای سنگین بستن و باز کردن پیچ استفاده می‌شود.

سرعت چرخش یک ویژگی مهم است، به خصوص اگر باید از پیچ‌گوشتی برقی خود به شکل منظم استفاده کنید: پیچ‌گوشتی‌های برقی سیم‌دار عموما سرعت چرخش بیشتری از مدل‌های بی‌سیم دارند. معمولا پیچ‌گوشتی‌های برقی فقط یک سرعت چرخش دارند. برای پیچ‌‎گوشتی‌های برقی سیم‌دار، این سرعت بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ rpm (چرخش در دقیقه) و برای پیچ‌گوشتی‌های برقی بی‌سیم بین ۱۸۰ تا ۴۵۰ چرخش بر دقیقه است. برای پیچ‌گوشتی‌های برقی ضربه‌ای، این سرعت بر اساس تعداد در دقیقه محاسبه می‌شود: بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ cps در دقیقه است.

پیچ‌گوشتی برقی Fein

پیچ‌گوشتی برقی Fein

خلاصه‌ی معیارهای انتخاب

٭ پیکربندی اجزایی که باید پیچ شوند.

٭ تداوم و میزان استفاده.

٭ گشتاور محکم‌کننده.

٭ منبع تغذیه.

٭ سرعت چرخش.

باید چه نوع پیچ‌گوشتی برقی انتخاب کنید: بی‌سیم یا سیم‌دار؟

دو نوع پیچ‌گوشتی برقی وجود دارد: سیم‌دار، که معمولا قدرتمندتر هستند و مدل‌های بی‌سیم که با باتری کار می‌کنند. وزن پیچ‌گوشتی برقی، مساله‌ی مهمی است که باید در نظر داشته باشید. در قدرتی برابر، پیچ‌گوشتی‌های برقی سیم‌دار، سبک‌تر از مدل‌های بی‌سیم هستند، به این دلیل که وزن مدل‌های بی‌سیم با باتری‌های مورد نیاز افزایش پیدا می‌کند.

  چگونه می توانید یک پمپ مناسب انتخاب کنید؟

دو نوع پیچ‌گوشتی برقی وجود دارد:

٭ پیچ‌گوشتی‌های برقی سیم‌دار.

٭ پیچ‌گوشتی‌های برقی بی‌سیم.

چرا یک پیچ‌گوشتی برقی سیم‌دار انتخاب کنیم؟

پیچ‌گوشتی برقی سیم‌دار METABOWERKE

پیچ‌گوشتی برقی سیم‌دار METABOWERKE

پیچ‌گوشتی برقی سیم‌دار برای استفاده‌ی شدید و طولانی مناسب است. آن‌ها معمولا گشتاور محکم‌کننده‌ی قابل توجهی دارند. همچنین سبک‌تر هستند زیرا وزن باتری ندارند. اگر در نزدیکی جایی که می‌خواهید از پیچ‌گوشتی برقی استفاده کنید، برق در دسترس است، می‌توانید مدل سیم‌دار را انتخاب کنید. پیچ‌گوشتی برقی سیم‌دار به خصوص برای استفاده در خط مونتاژ صنعتی، کارگاه مکانیکی یا مکان‌های با فضای کم سازگار است. مزیت آن این است که می‌توان از آن به شکل مداوم استفاده کرد. با این حال، سیم متصل به منبع برق ممکن است به خاطر طول آن محدودیت‌هایی را ایجاد کند (از نظر دسترسی به تمام قطعاتی که باید پیچ شوند) یا حتی اگر در محل عبور و مرور باشد، خطر رخ دادن حوادث را افزایش دهد.

پیچ‌گوشتی برقی سیم‌دار قابل حمل، معمولا برای منابع تغذیه برق تک فاز طراحی شده است. پیچ‌گوشتی‌های برقی برای خط مونتاژ، عموما دارای ۳۲ یا ۴۰ ولت جریان مستقیم از جعبه برق هستند

چرا از پیچ‌گوشتی برقی بی‌سیم استفاده کنیم؟

پیچ‌گوشتی برقی بی‌سیم BOSCH

از پیچ‌گوشتی برقی بی‌سیم می‌توان در تمام محیط‌ها استفاده کرد. پیچ‌گوشتی‌های برقی باتری‌دار، به راحتی قابل حمل هستند و می‌توان از آن‌ها در جاهایی استفاده کرد که منبع برق وجود ندارد. محدودیت آن‌ها خودمختاری و قدرت باتری آن‌هاست. پیچ‌گوشتی‌های برقی بی‌سیم به خصوص برای مونتاژ و نصب وسایل خانگی مناسب هستند زیرا می‌توان آن‌ها را بدون مانع در گوشه و کنار قطعات گرفت و استفاده کرد. همچنین به صورت گسترده برای صفحه گچی یا نصب و جدا کردن قطعات خودرو استفاده می‌شوند.

  تاریخچه اندازه‌گیری دبی

قدرت باتری باید به اندازه‌ای باشد که گشتاور لازم برای پیچ کردن را داشته باشد. توصیه می‌شود که همیشه یک باتری اضافه داشته باشید تا به خاطر خودمختاری محدود نشوید.

برای پیچ‌گوشتی‌های برقی قابل حمل، باید وزن دستگاه با باتری را نیز در نظر بگیرید، که برای پیچ‌گوشتی‌های برقی قدرتمند حدود ۲ کیلوگرم است. به طور کلی، پیچ‌گوشتی‌های بی‌سیم مجهز به باتری‌های یون‌لیتیوم (lithium-ion) هستند. این‌ها باتری‌هایی هستند که بهترین خصوصیات امروزی را دارند: از سایر باتری‌ها سبک‌تر هستند و شارژ را بهتر نگه می‌دارند. هر چقدر ظرفیت باتری بیشتر باشد، خودمختاری بیشتری خواهد داشت. در کل سه نوع باتری برای پیچ‌گوشتی‌های برقی وجود دارد: کمتر از ۱٫۵ Ah (آمپر ساعت)، بین ۱٫۵ و ۲Ah و بیشتر از ۲Ah.

خصوصیات پیچ‌گوشتی برقی بی‌سیم:

  • قدرت آن‌ها بر اساس ولت آمپر (VA) سنجیده می‌شود. هر چقدر یک باتری قوی‌تر باشد، خودمختاری و گشتاور محکم‌کننده‌ی بیشتری خواهد داشت.
  • ولتاژ باتری نشانگر گشتاور محکم‌کننده است: هر چقدر ولتاژ بیشتر باشد، گشتاور نیز بیشتر خواهد بود.
  • ظرفیت باتری نشانگر خودمختاری است: هر چقدر ظرفیت بیشتر باشد، خودمختاری باتری بیشتر خواهد بود.

چه طرحی از پیچ‌گوشتی‌ها را انتخاب کنیم؟

شما می‌توانید بین سه نوع اصلی پیچ‌گوشتی‌های برقی یک مدل را انتخاب کنید:

·        پیچ‌گوشتی‌های برقی صاف (Straight) که بدنه‌ی آن در محور پیچ کردن قرار دارد. این پیچ‌گوشتی‌های برقی برای کارگاه‌هایی مناسب هستند که بتوان آن‌ها را از یک سیستم جمع‌آوری سیم آویزان کرد و همین طور جاهایی که جهت پیچ کردن از بالا به پایین است. برخی از پیچ‌گوشتی‌های برقی به شکلی طراحی شده‌اند که با یک کنترل دیجیتال در کارگاه‌های اتوماتیک کار می‌کنند.

  انتخاب میکسر بتن (بتونیر)

·        پیچ‌گوشتی‌های برقی تفنگی، بدنه‌ای زاویه‌دار دارند که برای در دست گرفتن راحت‌تر هستند.

·        پیچ‌گوشتی‌های برقی با زاویه‌ی راست، به شما اجازه می‌دهند به پیچ‌هایی که در جاهای تنگ و باریک قرار دارند، دسترسی داشته باشید.

طرح‌های پیچ‌گوشتی‌های برقی:

٭ پیچ‌گوشتی‌های برقی صاف.

٭ پیچ‌گوشتی‌های برقی تفنگی.

٭ پیچ‌گوشتی‌های برقی با زاویه‌ی راست.

چه امکانات و آپشن‌هایی وجود دارد؟

برخی از پیچ‌گوشتی‌های برقی به سیستمی برای تنظیم گشتاور مجهز هستند. آن‌ها می‌توانند به محض این که به گشتاوری از پیش تعریف شده رسیدند، به دلیل این که پیچ دادن تمام شده یا چون پیچ گیر کرده است، جدا شوند تا گشتاور به اپراتور منتقل نشود. این سیستم می‌تواند مکانیکی یا برقی باشد.

پیشرفته‌ترین پیچ‌گوشتی‌های برقی دارای تنظیمات برقی هستند که به سیستم‌های خارجی متصل هستند که اجازه‌ی انجام تنظیماتی دقیق را می‌دهند. مقرون به صرفه‌ترین پیچ‌گوشتی‌های برقی، تنها تنظیماتی مکانیکی برای گشتاور محکم‌کننده و سازگاری سرعت دارند. برخی از پیچ‌گوشتی‌های برقی ارزان، هیچ امکانی برای تنظیمات ندارند.

برخی از پیچ‌گوشتی‌های برقی نورهای LED دارند که به کاربر اجازه می‌دهد در جاهای با نور کم، به طور دقیق نوک پیچ‌گوشتی را بر روی پیچ قرار دهد.

سایر امکانات و آپشن‌ها:

٭ تنظیمات گشتاور.

٭ نورپردازی

محصولات ابزار دقیق

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x