خدمات پشتیبانی

سنسور پدال گاز و علائم خرابی آن

سنسور پدال گاز چگونه کار میکند؟

وسایل نقلیه مدرن به تعداد فزاینده ای از قطعات الکترونیکی مجهز شده اند. ، به عنوان مثال مقررات مربوط به کاهش انتشار و مصرف سوخت. از قطعات الکترونیکی نیز به طور فزاینده ای برای افزایش ایمنی فعال و منفعل و همچنین راحتی رانندگی استفاده می شود. یکی از مهمترین قطعات سنسور پدال گاز است.

وقتی صحبت از کاربردهای خودرو می شود ، به طور فزاینده ای از یک سنسور غیر تماسی بر اساس یک اصل استقرایی استفاده می شود. این سنسور شامل یک استاتور (که شامل سیم پیچ تحریک ، سیم پیچ گیرنده و واحد ارزیابی الکترونیکی) و روتور (تشکیل شده از یک یا چند حلقه رسانای بسته با هندسه خاص) می باشد.

اعمال ولتاژ متناوب به سیم پیچ انتقال ، یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند که ولتاژهایی را در سیم پیچ های گیرنده ایجاد می کند. همچنین یک جریان در حلقه های رسانای روتور القا می شود که به نوبه خود ، بر میدان مغناطیسی سیم پیچ های گیرنده تأثیر می گذارد.

دامنه ولتاژ بسته به موقعیت روتور نسبت به سیم پیچ های گیرنده در استاتور تولید می شود. اینها در یک واحد ارزیابی الکترونیکی پردازش می شوند و سپس به صورت ولتاژ جریان مستقیم به واحد کنترل منتقل می شوند.

این سیگنال را ارزیابی می کند و روی پالس مربوطه به جلو هدایت می شود ، مثلاً به محرک سوپاپ گاز. مشخصات سیگنال ولتاژ به نحوه فشار دادن پدال گاز بستگی دارد.

بیشتر بخوانید : سنسور ضربه چطور عمل میکند؟

علائم خرابی سنسور پدال گاز

اتومبیل ها ، کامیون ها و SUV های مدرن امروزی همگی مجهز به سیستم الکترونیکی کنترل گاز هستند که شامل سنسور موقعیت پدال گاز (APP) است . وظیفه اصلی این سنسور نظارت بر موقعیت پدال گاز و ارسال سیگنال الکترونیکی برای باز کردن بدنه دریچه گاز هنگام فشار دادن پدال گاز است. اگرچه این دستگاه غالباً کل طول عمر وسیله نقلیه شما را دوام می آورد ، اما مواردی وجود دارد که خراب ، فرسوده یا نیاز به تعویض دارد.

سنسور پدال گاز

سنسور APP  اساساً هنگام فشار دادن پدال گاز به موتور شما می گوید که چه سرعت یا کندیی، دارد. هنگامی که گاز را فشار داده یا پایین می آورید ، این سنسور، سیگنال الکتریکی را به ECU یا ECM خودرو ارسال می کند همانطور که به آن اشاره شده است ،  سپس آن سیگنال را به سیستم سوخت منتقل می کند. دلیل اصلی خرابی این قطعه به دلیل قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد است.

متأسفانه ، این قطعه قابل تعمیر نیست ، بنابراین وقتی یک مکانیک معتبر تشخیص می دهد که مشکلی در این دستگاه وجود دارد ، باید سنسور موقعیت پدال گاز را تعویض کنید.مانند اکثر اجزای موجود در خودرو ، یک حسگر APP نامناسب یا خراب چند علائم هشدار دهنده از جمله ایجاد کد خطا ، چراغ های هشدار دهنده و چند علامت فیزیکی را نشان می دهد که باید راننده را از وجود مشکلی آگاه کند. در زیر چند مورد از این علائم هشدار دهنده ذکر شده است:

۱٫ دریچه گاز موتور متناقض است
وقتی پدال گاز را فشار می دهید ، موتور شما باید مستقیم و فوری پاسخ دهد. با این حال ، هنگامی که مشکلی در سنسور APP وجود داشته باشد ، توانایی وسیله نقلیه در افزایش شتاب یا کاهش سرعت طبق دستور راننده کاهش می یابد.

این امر می تواند باعث ایجاد وضعیت جدی ایمنی شود زیرا اساساً راننده، کنترل وسیله نقلیه را بر عهده ندارد. وقتی این اتفاق می افتد ، باید وسیله نقلیه خود را به مکانی امن از جاده بکشید و در اسرع وقت با یک مکانیک تماس بگیرید تا دلیل عدم سازگاری کنترل گاز را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید : سنسور دریچه گاز چگونه عمل می کند؟

۲٫ موتور به طور موثر کار نمی کند

وقتی سنسور APP به درستی کار نکند ، در بهره وری سوخت نیز با مشکل روبرو خواهد شد . علاوه بر نظارت و اعمال فشار گاز بر روی بدنه گاز ، به ثبات کنترل گاز نیز کمک می کند. برای دریافت ورودی از راننده طراحی شده است ، اما به طور مداوم فشار سوخت را فشار می دهد زیرا اطلاعات را از ECU به بدنه دریچه گاز خودرو منتقل می کند.

اگر سنسور به دلیل فرسودگی سیم یا فرسودگی کامل سیم قادر به انتقال صحیح این اطلاعات به ECU نباشد ، متوجه تفاوت فاحش در مصرف سوخت خواهید شد .

۳٫ بررسی کنید که چراغ موتور روشن است

از آنجایی که حسگر APP توسط ECU کنترل می شود ، یکی از آن اجزایی است که با کشف یک مسئله کد خطا را در ECU ایجاد می کند. با این کار چراغ موتور را می توانید در داشبورد روشن کنید.

هر زمان این چراغ روشن است ، باید آن را جدی بگیرید زیرا چندین مولفه وجود دارد که این چراغ هشدار دهنده را روشن می کند. در صورت روشن شدن چراغ Check Engine با مکانیک مجاز  تماس بگیرید تا آنها بتوانند به درستی مشکل را تشخیص داده و به سرعت آن را برطرف کنند.

برای کارکرد صحیح ، تمام سنسورهای داخل ماشین شما باید با کارایی ۱۰۰ درصدی کار کنند.
در صورت خرابی ، می تواند بر عملکرد کل خودرو تأثیر بگذارد. در هر زمان که متوجه هر یک از علائم یا علائم هشدار دهنده شدید ، باید از طریق YourMechanic با یک مکانیک متخصص تماس بگیرید.

تکنسین های حرفه ای و باتجربه اتومبیل ما می توانند برای تکمیل بازرسی های تشخیصی و تعمیرات تقریباً در مورد هرگونه مشکل مکانیکی یا الکتریکی با وسیله نقلیه خود از جمله تعویض سنسور APP ، به خانه یا محل کار شما سفر کنند .

امیدواریم این مقاله مفید واقع شود لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید : سنسور دور موتور چیست؟(بررسی نحوه عملکرد)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x