خدمات پشتیبانی

چگونه RFID موقعیت ماشین هندلینگ را تشخیص می دهد ؟

تشخیص موقعیت با RFID :

تشخیص موقعیت با RFID : تولید کننده تجهیزات حمل مواد فله ایی از فناوری شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) برای حس کردن موقعیت نوار نقاله نصب شده بر روی ریل که در محیطی داغ و پر گرد غبار کار می کند استفاده می نماید.

یک جفت ماژول خواندن/نوشتن بر روی ساختار ماشین نصب هستند، یک سری برچسب های RFID را بررسی می کنند، که در فواصل یک متری در کنار ریل نصب شده اند. سیستم کنترل هر برچسب را به صورت جداگانه شناسایی می کند و موقعیت دقیق ماشین را مشخص می کند.

مزایا برای مشتری

– تولید بدون توقف بخاطر شناسایی موقعیت بسیار مطمئن
– نبود خطر شکسته شدن بخاطر اینکه حرکت ساختار ماشین هماهنگ سازی شده است
– حذف تصادم بخاطر فاصله حسی ۴۵ میلی متری

مزایای خاص دستگاه

– ترانسپوندرهای مثبت نیازی به منبع برق ندارند و تعمیر و نگهداری حداقلی می خواهند
– فناوری کاندنت محدوده حسی <45 میلی متری را ارائه می دهد
– ترانسپوندرهای قوی محفظه های نایلونی یا تمام فلزی برای رسیدن به درجه محافظتی IP67 مهرموم شده اند
– دستگاه های نوشتن و خواندن با سیستم کنترلی PROFIBUS DP ارتباط پیدا می کنند

کاربرد برای مشتری

در طی معدن کاری سطح، ماشین های بازسازی متحرک بزرگ برای بازیابی مواد فله ایی استفاده می شود. در هر ماشین، چرخ بیل غول پیکر مواد را جمع می کند و بر روی حمل کننده قرار می دهد.

همچنان که یک منطقه از مواد تخلیه می شود، ماشین به صورت موازی ریلی به منطقه بعدی می رود، و اجازه عملیات بدون توقف برای تغییر موقعیت ماشین را می دهد.

فاصله بین مسافت ریل حدود ۱۰۰ متر و سرعت می تواند به ۲ متر بر ثانیه برسد. اگر حرکت ماشین در کنار ریل ها به دقت کنترل نشود، دو طرف ساختار ممکن است غیر هم تراز شوند، و موجب شکستن ماشین شود.

در صورت این اتفاق، تولید متوقف می شود تا ماشین دوباره هم تراز شود؛ در بدترین حالت خرابی پر هزینه ایی اتفاق می افتد.

یک سیستم حس گر نیاز است تا موقعیت هر طرف از ماشین را تا انتهای ریل به دقت و مطمئن تشخیص دهد، و امکان کنترل سیستم حرکت دهنده را بدهد.

سنسورها باید تا ۱۰ میلی متر حرکت جانبی ماشین را در طول ریل بدهند و محیط داغ و خاکی آب و هوای بیابان را تاب بیاورند.

بیشتر بخوانید : سنسور ژیروسکوپ و هر آنچه در مورد آن باید بدانید

راه حل برای مشتری

ماژول های خواندن و نوشتن RFID فرکانس بالای کنترینکس و برچسب های ترانسپوندر RFID قطر ۳۰ میلی متر برای این کاربرد مناسب هستند.

با درجه حفاظتی IP67، ماژول های خواندن و نوشتن قطر M30 دارای سطح حسی PBTP و محفظه فولاد ضد زنگ V2A هستند که آن ها را برای محیط های سخت ایده آل می سازد.

ترانسپوندرهای انفعالی کنیدنت به منبع برقی داخلی نیازی ندارند، و با محفظه مصنوعی PBTP همان درجه محافظتی IP67 را دارند. ترکیب انتخابی فواصل خواندن و نوشتن تا ۴۵ میلی متر (نزدیک به ۲ اینچ) که برای شرایط عملیاتی مخصوص ایده آل است را فراهم می کند.

برچسب ها به فاصله یک متر بر روی ریل نصب و با یک شماره شناسایی منحصربفرد برنامه ریزی شده اند.
هنگامی که ماشین از برچسب عبور می کند، ماژول خواندن و نوشتن شماره شناسایی را در سرعت بالا می خواند؛ این شماره توسط رابط کاربری PROFIBUS DP به سیستم کنترل مشتری منتقل می شود.

یک میز جستجو ساده موقعیت برچسب و بر همین اساس موقعیت ماشین را تایید می کند، و اجازه می دهد حرکت هر دو طرف ساختار به دور از شکسته شدن هماهنگ باشد. عملیات از مسیر حرکت مستقل است.

دستگاه های RFID کنیدنت کنترینکس حس کنندگی دقیق و مطمئن ماشین را ممکن می سازند و فاصله حسی بالا هرگونه ریسک تصادم را از بین می برد.

مشتری از زمان کاردهی بالا به همراه ارزش عالی در برابر قیمت و نیرومندی بالا که در سیستم های تشخیص موقعیت جایگزین وجود ندارد لذت می برد.

بیشتر بخوانید : سنسور اثر انگشت و بررسی عملکرد آن

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور ,  ، سنسور آتونیکس , ترانسمیتر فشارترانسمیتر فشار ویکا ، سنسور القایی , پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x