خدمات پشتیبانی

شمارش کارتن با سنسور نوری

شمارش کارتن با سنسور نوری :

شمارش کارتن با سنسور نوری ، طی بسته بندی در حجم بالا، نوار نقاله کارتن های رو هم سوار شده را به ایستگاه بسته بندی تحویل می دهد. در هر ایستگاه، یک دستگاه بسته بندی ، یک دسته کارتن محصور را سلفون پیچ و سپس توسط حرارت ناشی از تابش مادون قرمز، برای شکل دادن بسته بندی مهر و موم شده کارتن ها استفاده می¬کند. یک سنسور نوری دوطرفه (فوتوالکتریک) با فاصله سنس طولانی که در کنار نوار نقاله نصب شده است ، حضور هر بسته از کارتن ها را حس می کند و به سیستم کنترل آن طرف کارخانه سیگنال می فرستد تا این کارتون را به مجموع بیفزاید.

مزایا برای مشتری

– شمارش کالا بدون تماس با آن
– بهبود دقت اطلاعات بخاطر تشخیص بدون اشتباه بسته ها
– افزایش بهره وری مبتنی بر صدای هشدار که برای تعمیر و نگهداری سنسور به صدا در می آید
– تشخیص کارتن ها با ابعاد مختلف بدون تغییر مکان سنسور

ویژگی مورد نیاز برای انتخاب کالا

– فاصله سنس حداکثری ۳۰۰۰۰ میلی متری
– اتصال IO-Link بر روی ورژن های PNP بدون هزینه اضافی
– خروجی دوگانه به همراه هشدار دهنده
– براکت های چند کاره، با طراحی سفارشی برای نصب آسان

بیشتر بخوانید : سنسور دما چیست؟ چه کاربرد و مزایایی دارند؟

کاربرد برای مشتری

درکارخانه های تولید سریع کالاهای مصرف کننده و بسته بندی خودکار، شمارش و تشخیص کالا عملیاتی معمول است. تولید کارتن نیز از این مورد مستثنا نیست؛ در تولیدات با حجم بالا، تولید کننده ها کارتن های مقوایی را دسته بندی می کنند، که به نوبت برای بسته بندی و پالت بندی برده می شوند.
کارتن ها در دسته های یک شکل برای بسته بندی از راه می رسند. یک ماشین بسته بندی هر دسته را سلفون پیچ و سپس تحت حرارت مادون قرمز قرار می¬دهد. زمانی که سلفون ها حرارت می-بینند، یک پک مهر و موم شده کارتن را شکل می دهد. سپس پک ها برای پالت بندی فرستاده می¬شوند.
متصدیان کارخانه باید بازده تولید را برای هر خط نظارت کنند. روش های دستی برای بسته بندی تا حدودی غیرممکن و هزینه بر هستند. یک سیستم غیر تماسی بسیار مطمئن برای تشخیص حضور در هرخط و همچنین بروز کردن تعداد آیتم هایی که در سیستم کنترل کارخانه قرار دارد لازم است. عملکرد از راه دور چیز مطلوبی است چون همه خط های بسته بندی به راحتی قابل دسترس نیستند.

راه حل برای مشتری

سنسورهای نوری مینیاتوری دوطرفه از خانواده C23 کنترینکس برای این کاربرد  (شمارش کارتن با سنسور نوری ) مناسب هستند. این سنسورهای دوتایی با هم تراز کننده اختیاری، فاصله سنس حداکثری ۳۰۰۰۰ میلی متری دارند. هر سنسور از یک فرستنده و گیرنده جدا که هرکدام در یک محفظه پلاستیکی ۲۰*۳۰*۱۰ به سیستم کنترل از طریق کانکشن کابلی یا یک کانکشن سوکتی M12 مهر و موم شده ، وصل است.
درست بعد از هر محفظه حرارت (اجاق) ، یک سنسور با فرستنده و گیرنده بر روی هر طرف نوار نقاله نصب می شود. بسته به فضای موجود، براکت هایی که به طور سفارشی طراحی شده اند اجازه می دهند سنسورها در موقعیت درست قرار بگیرند.

 

  نظارت بر کارکردها در لیفتراک

. یک سنسور نوری دوطرفه (فوتوالکتریک) با فاصله سنس طولانی که در کنار نوار نقاله نصب شده است ، حضور هر بسته از کارتن ها را حس می کند و به سیستم کنترل آن طرف کارخانه سیگنال می فرستد تا این کارتون را به مجموع بیفزاید.

همچنان که هر کارتن پرتو نور را قطع میکند ، سنسور حضور آن را تشخیص می دهد و سیگنالی را به سیستم کنترل برای افزایش تعداد می فرستد. خروجی های PNP یا NPN 3 سیمه یا ۴ سیمه ارتباط با کنترلر های صنعتی مدرن را تضمین می کنند. یک خروجی دوم (هشدار) نیز قرار داده شده تا در صورتی که حساسیت کم شده باشد ، برای تعمیر و نگهداری قبل از کاهش کارایی هشدار دهد.
خانواده C23 اشیاء متحرک سریع را به طور قابل اطمینانی تشخیص و همچنین انتخاب فرکانس سوییچینگ با IO-Link را ممکن می¬سازد. فناوری IO-Link که یک پروتکل استاندارد نقطه به نقطه است بدون هزینه اضافی بر روی ورژن های PNP موجود است.

بیشتر بخوانید : بوستر پمپ چیست؟ – نحوه ی نصب و استفاده از انواع بوستر پمپ (بررسی کامل)

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور , سنسور اکسیژن, سنسور فشار ، سنسور آتونیکس , ترانسمیتر فشار, ترانسمیتر فشار ویکا ، سنسور القایی , پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x