خدمات پشتیبانی

تبدیل خوانش عمق غیر ونتد و فشار بارومتریک، به عمق واقعی

تبدیل خوانش عمق غیر ونتد و فشار بارومتریک، به عمق واقعی

من داده‌های سطح خوانده شده توسط یک ترانسمیتر غیر ونتد یک مخزن آب و همچنین داده‌های فشار بارومتریک در همین موقعیت را دارم. ارتفاع خوانده شده ۵۰۰ متر است، چطور عمق واقعی را تعیین کنم؟

با کم کردن فشار هوای اتمسفریک واقعی از داده ی سطح با مرجع مطلق، می توان عمق واقعی را محاسبه کرد.

معمولا یک ترانسمیتر فشار غیر ونتد عمق دارای بازه‌ی مطلق است، اما این مورد باید با بررسی خوانش فشار توسط ترانسمیتر در عمق صفر تایید شود.

این مقدار باید حدود ۱۰ متر آب یا یک بار باشد، تا نشان دهد که این ترانسمیتر واقعا مرجعی مطلق دارد.
اگر این خوانش نزدیک به صفر باشد، احتمالا ترانسمیتر دارای مرجع سیلد گیج است.

این به آن معنی است که ترانسمیتر، یک افست صفر ثابت دارد که معمولا معادل یک بار است. این آفست باید دقیق مشخص شود، و این کار به این صورت انجام می شود که خوانش عمق صفر را از فشار هوای اتمسفریک واقعی کم کرده و نتیجه را به تمام خوانش‌های عمق غیر ونتد اضافه کنیم.

برای مثال، اگر خوانش فشار در عمق صفر، منفی ۵۰ میلی بار و فشار اتمسفریک برابر با ۹۸۰ میلی بار باشد، باید مقدار ۱۰۳۰ میلی بار را به تمام داده‌های عمق اضافه کرد تا به خوانش‌های مطلق تبدیل شوند.

اگر فشار بارومتریک، بدون هیچ تنظیم هواشناسی برای ارتفاع، فشار واقعی در موقعیت باشد، می‌توانید به سادگی این خوانش را از خوانش سطح با مرجع مطلق کم کنید. اما اطمینان حاصل کنید که تمام محاسبات در یک واحد فشار یکسان انجام شده است.

  کاربرد ترانسمیتر فشار کلر در فضا

اگر فشار بارومتریک را از خدمات هواشناسی و یا با استفاده از یک بارومتر به دست آورده‌اید، احتمالا این فشارها به ارتفاع سطح دریا ارجاع دارند و شما باید از یک فرمول بارومتریک برای محاسبه‌ی فشار تصحیح شده برای ارتفاع مکان خود نسبت به سطح دریا استفاده کنید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x