خدمات پشتیبانی

اهمیت اندازه‌گیری دقیق فشار و دما در تولید پنیر

اندازه‌گیری دقیق دما و فشار در فرآیند تولید پنیر بسیار حیاتی است. در این مقاله، ما در مورد ضرورت اندازه‌گیری دقیق و صحیح دما و فشار صحبت می‌کنیم، به ویژه در تجهیزات انتقال دهنده مجرای آب نمک پنیر.

 

محصولات سنسور فشار

 

یک مرور خلاصه از فرآیند تولید پنیر داشته باشیم: در حالت کلی، سیستم‌های کنترلی به شکل کامل خودکار و اتوماتیک هستند و اپراتورهای کارخانه بر آن‌ها نظارت می‌کنند.

سوییچ‌های فشار و دما با ترموول‌های Tri-Clamp مورد استفاده، در این سیستم‌ها تعبیه شده‌اند تا بر فرآیند نظارت کرده و آن را اندازه‌گیری کنند و روند کارها به شکل صحیح پیش برود.

در ابتدا، شیر تخمیری وارد می‌شود، جا می‌افتد و ته‌نشین می‌شود تا زمانی که به ثباتی ژل‌مانند برسد، بعد تحریک کننده ها این ماده را به شیر لخته تبدیل می‌کنند.

این شیر لخته‌ها پخته و ته‌نشین می‌شوند و وِی (Whey یا آب‌پنیر) آن خارج می‌شود – این یک فرآیند حیاتی است که شامل زمان‌بندی دقیق برای دستیابی به سطح مورد نظر ترکیب‌بندی است.

تولید پنیر

 

نقش ترانسمیتر دما

سپس شیر لخته‌ها از طریق یک DMC (نوار نقاله خروج وِی) توزیع می‌شوند که به آهستگی به فرم حصیر درمی‌آیند، که به کوکر – استرچر (cooker-stretcher) منتقل می‌شوند که شیر لخته را گرم می‌کند و مایع اضافه را دور می‌ریزد.

ترانسمیترهای دقیق دما حیاتی هستند تا اطمینان حاصل شود که شیر لخته تا سطح دقیقی حرارت ببیند.

سپس نمک اضافه می‌شود و پنیر به شکل حالت مایع داخل لوله جریان پیدا می‌کند تا به یک قیف برسد که پنیر را وارد قالب بلوک‌زن چرخشی می‌کند که بلوک‌هایی را با وزن‌های گوناگون ایجاد می‌کند.

  سنسور سطح بی دی سنسور مدل LMP 307- یک سنسور همه کاره

سپس پنیر از سیستم شورانداختن چندسطحی عبور می‌کند. در این فرآیند شورانداختن پنیر، یک سری از مخازن باریک از جنس فولاد ضد زنگ، سلول‌های شورانداختن را پوشش می‌دهند که بلوک‌های پنیر با تسمه نقاله از داخل آن‌ها از طریق مجرای ورودی و خروجی عبور می‌کنند.

تسمه نقاله قرار گرفته روی این سلول‌ها از طریق یک تسمه با استفاده از یک موتور الکتریکی قابل برداشتن است.

آب نمک نمودن پنیر

نقش سنسور فشار

سنسورهای فشار و سطح، بخشی مهم از یک سیستم شورانداز است تا اطمینان حاصل شود که پنیر داخل مجرای ورودی و خروجی با بهره‌وری مناسب حرکت می‌کند.

کنترل‌های روی تسمه، در تعامل با پنیر ورودی است تا ردیف‌های بلوک‌های پنیر وارد آب نمک شوند.

مجرای تغذیه، جریانی از بلوک‌های پنیر را به سلول‌های شوراندازی هدایت می‌کنند و وقتی که سطحی پایین‌تر از سلسله‌ی بلوک‌ها پر شود، سطح بعدی پر می‌شود تا زمانی که مخزن کاملا پر شود.

وقتی که کار شور انداختن کامل شد، شیب تسمه نقاله یکی یکی افزایش پیدا می‌کند تا پنیر گروه به گروه به مجرای خروجی هدایت شود.

وقتی که پنیر از سیستم شوراندازی خارج شود، بلوک‌ها آب‌کشی می‌شوند و به اتاق بسته‌بندی هدایت می‌شوند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x