خدمات پشتیبانی

پنج کاربرد سنسور نوری (فتوالکتریک)

سنسورهای نوری از نور قرمز مرئی یا نور فروسرخ تشخیص داده شده توسط گیرنده برای تعیین فاصله‌ی یک شی و وقفه‌ای در نور ساطع شده، استفاده می‌کنند. این سنسورها برای استفاده در اتوماسیون بسیار عالی هستند و برای کاربردهایی بسیار، تشخیص سریع و غیر تماسی را فراهم می‌آورند.
سنسورهای فتوالکتریک یا نوری در چند سبک، نوع و ابعاد تولید می‌شوند و قابلیت سازگاری با نیازهای صنعت برای هر کاربردی را دارند. این تکنولوژی جدید را می‌توان در بسیاری از کاربردها در صنعت و اتوماسیون استفاده کرد و سرعت، دقت و قابلیت اطمینانی را ارائه می‌کنند که از آنها انتظار می‌رود. کاربرد سنسور نوری متعدد است ما در این نوشته به ۵ مورد آن اشاره می کنیم.

محصولات سنسور نوری

کاربرد سنسور نوری در خودروسازیسنسور نوری در خودروسازی

در هنگام ساخت بدنه‌ی یک خودرو، هر قطعه باید با دقت از ابتدا به انتهای خط تولید حرکت کند. غلتک‌ها باید بدون هیچگونه خطا در زمان‌بندی، جلوی هر جایگاه سرعت بگیرند، سرعت‌شان را کاهش بدهند یا متوقف شوند تا جوش داده شوند و پرچ و چسب بشوند. مدل های با فیلتر پلاریزاسیون را می‌توان برای تنظیم سرعت غلتک‌ها در این کاربرد استفاده کرد تا مطمئن شویم وقتی پرتوهای سنسور توسط آن غلتک‌ها مسدود می‌شوند، سرعت‌شان کاهش پیدا می‌کند یا متوقف می‌شوند. مواد و متریال‌های براق و مواد با سطح بازتابنده تاثیری روی سنسورها ندارند، برای همین برای فرآیندهای صنعتی ایده‌آل هستند.

جابجایی و حمل متریال و موادکاربرد سنسور نوری در انبار

در تکنولوژی خودکار انبارداری، جرثقیل استکر (روی هم قرار ده) و کوپلر داده نوری با انتقال داده‌ به صورت بی‌سیم، ذخیره، انبار کردن و جابجایی کالاها در انبارها را آسان‌تر می‌کنند. این کوپلر داده با اطمیان پذیری و بهره‌وری بالا روشی بی‌سیم برای رشد و برقراری ارتباط با اشیا در حال جابجایی داخل مراکز ذخیره‌سازی انبار است.

  چگونه سنسور ها اجسام نیمه شفاف را تشخیص می دهند؟

 

 

 

کاربرد سنسورهای فتوالکتریک در مهندسی ماشینکاربرد سنسورهای فتوالکتریک در مهندسی ماشین

دیگر کاربرد سنسور نوری در پارک‌های تفریحی است که عملکردی ایمن و قابل اطمینان را تضمین می‌کنند. سنسورهای نوری آینه دار (retroreflective) با فیلترهای پلاریزاسیون می‌توانند موقعیت واگن‌ها در صورت بودن بر روی خط ریل ترن هوایی یا خارج بودن از آن تشخیص بدهند. یک واگن را می‌توان بعد از تشخیص به راحتی از خط ریل خارج کرد. این کار تضمین می‌کند تا در حین قرار دادن یا خارج کردن واگن، خطایی رخ ندهد.

 

 

غذا و نوشیدنیغذا و نوشیدنی

دستگاه‌های قراردهنده‌ی درب بطری‌ها باید هر بطری را در موقعیت درست قرار بدهند. با سنسور یک طرفه، حتی کوچک‌ترین خطاها در قراردهی بطری‌ها ثبت می‌شوند و قبل از اینکه حادثه‌ای رخ بدهد دستگاه را متوقف می‌کنند. این کار دقتی بالا را فراهم می‌آورد و در زمان و پول صرفه‌جویی می‌شود.

 

 

درب‌ها، دروازه‌ها و آسانسورهادرب اتوبوس

اتوبوس‌ها درب‌های خودکار دارند که با رد شدن مردم از زیر سنسور تعبیه‌شده، باز و بسته می‌شوند. سنسورها باید دید کاملی از جلوی درگاه را داشته باشند تا اجازه بدهند که مردم وارد اتوبوس شده یا از آن خارج شوند. اسکنر فعال فروسرخ تمام بخش پله و درب را اسکن می‌کند تا تضمین شود افراد ایستاده در جلوی درب یا افراد در حال نزدیک شدن به درب، تشخیص داده می‌شوند.

 

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x