خدمات پشتیبانی

استفاده از ترانسمیترهای فشار غوطه ور یا پیچ‌شدنی برای اندازه‌گیری سطح مایع

اولین گام در انتخاب یک ترانسمیتر فشار برای اندازه‌گیری سطح مایع، انتخاب این است که سنسور را غوطه‌ور کنید یا به شکل خارجی نصب کنید. برای استفاده از ترانسمیترهای فشار غوطه ور یا پیچ‌شدنی برای اندازه‌گیری سطح مایع باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه می آید.

ترانسمیتر فشار غوطه ور یا پیچ شدنی

نصب ترانسمیتر فشار سطح مایع به شکل خارجی تقریبا در ارجحیت است چون یک ترانسمیتر فشار پیچ‌شدنی معمولا ارزان‌تر از ترانسمیتری است که غوطه‌ور می‌شود و سرویس کردن آن ساده‌تر است.

محصولات سنسور فشار

اگر ترانسمیتر فشار سطح مایع را به شکل خارجی نصب می‌کنید، باید دقت کنید که آن را روی لوله‌هایی که امکان عبور مایع با شدت جریان بالا و یا وارد شدن فشار پمپ به آن وجود دارد، نصب نکنید.  چرا که چنین مواردی ممکن است با خوانش فشار هیدرواستاتیک تداخل ایجاد کنند.

ترانسمیترهای فشار ضدآب (غوطه ور یا هیدرواستاتیک) زمانی استفاده می‌شوند که از خارج امکان دسترسی به نقطه‌ای که می‌خواهید سطح مایع را آنجا اندازه‌گیری کنید، وجود نداشته باشد. به طور مثال، هیچ روشی وجود ندارد که بدون آنکه ابتدا زمین پیرامون مخزن نگهداری آبی که درون زمین قرار گرفته است را بکنیم، بتوان یک ترانسمیتر فشار را بیرون آن نصب کرد. بنابراین از نظر اقتصادی، یک ترانسمیتر فشار ضد آب بهترین راه حل است.

معمولا یک تولیدکننده به شکل شفاف در مشخصات فنی اعلام می‌کند که یک ترانسمیتر فشار، امکان غوطه‌وری دارد یا خیر. در اروپا، سیستمی برای درجه‌بندی سطح آب‌بندی وجود دارد که به آن درجه‌بندی حفاظت در برابر نفوذ یا درجه‌بندی IP گفته می‌شود.

برای غوطه‌وری، ترانسمیتر فشار باید با درجه‌بندی IP68 مهر و موم شده باشد.

اگر در مشخصات فنی به شکل شفاف ذکر نشده است، باید از تولیدکننده بخواهید که شفاف‌سازی کند که تا چه عمق و مدت زمانی می‌توان آن را غوطه‌ور کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x