خدمات پشتیبانی

مورد عجیب پرشر سوئیچ های فشار ویکا با درجه حفاظت IP65 و IP67

یکی از مشخصات مهم در اکثر ابزار اندازه‌گیری صنعتی و به خصوص در سنسورهای فشار، درجه حفاظت یا کد آی‌پی است. در این زمینه، به طور منظم گفته می‌شود که در دیتاشیت‌های شرکت ویکا برای پرشر سوئیچ های فشار ویکا PSD-4 و PSD-30 و PSD-31 و PSA-31 خطای تایپی وجود دارد. در دیتاشیت‌های این پرشر سوئیچ های فشار ویکا اعلام شده که دارای هر دو درجه حفاظت IP65 و IP67 هستند. و بله، این دیتاشیت‌ها کاملا درست می‌گویند.

سنسور فشار ویکا

توضیح این مسئله بسیار ساده است. دلیل این است که این دو نوع درجه حفاظت و در نتیجه آزمون‌های هر یک از آن‌ها، کاملا با هم متفاوت هستند. درجه حفاظتی که تصور می‌شود حفاظت «بالاتری» داشته باشد (IP67)، همزمان درجه حفاظت «پایین‌تر» (IP65) را پوشش نمی‌دهد. این دو درجه حفاظت، دو نوع حفاظت متفاوت با مشخصاتی متفاوت هستند.

IP65--IP67

نکات کلی درجه حفاظت IP65 و IP67

برای برطرف کردن «رمز و راز» مرتبط با این دو نوع درجه حفاظت، یک توضیح فنی را به شما ارائه می‌کنیم: بر اساس استاندارد IEC 60529، اولین رقم، «میزان حفاظت در برابر ذرات جامد خارجی» و دومین رقم، «میزان حفاظت در برابر نفوذ آب» را مشخص می‌کند. انواع مختلف درجه حفاظت، ممکن است شامل تجهیزات «ضد گرد و غبار» (IP6x)، مقاوم در برابر «جت آب» (IPx5) و مقاوم در برابر «غوطه‌وری موقت» (IPx7) باشد. تمام ابزارها و تجهیزاتی که در برابر غوطه‌وری مقاوم هستند، الزاما در برابر جت آب مقاوم نیستند و برعکس، تمام ابزارها و تجهیزاتی که در برابر جت آب مقاوم هستند، در برابر غوطه‌وری مقاوم نیستند. این تفاوتی کوچک است اما ممکن است در برخی کاربردها، تفاوتی مهم باشد.

  زمان آن رسیده که از سوییچ‌های الکترونیکی سطح مایع دانفوس استفاده کنید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x