خدمات پشتیبانی

ویکا در صنعت غذا و نوشیدنی

در این مطلب نگاهی مختصر به مباحث مهم در خصوص صنعت غذا و نوشیدنی خواهیم داشت.

برای مثال ابزار بهداشتی در صنعت غذا و نوشیدنی بسیار اهمیت دارد.

در ادامه در خصوص نقش این ابزار در رعایت نکات استانداردهای بهداشتی و ایمنی بیشتر توضیح می دهیم.

اهمیت ابزار بهداشتی در صنعت غذا و نوشیدنی

در صنعت تولید غذا، ایمنی و بهداشت آن یکی از مهم‌ترین مسائل برای مصرف‌کنندگان است. در بخش تولید در حوزه صنعت غذا و نوشیدنی ، طراحی بهداشتی اجزا و قطعات مورد استفاده در کارخانه‌ ها که در تماس مستقیم با محصولات قرار می‌گیرند، یک پیش‌نیاز به شدت حیاتی برای پیش‌گیری از آلودگی میکروبیولوژیکی و همچنین اطمینان از کیفیت محصول است. به عنوان بخشی از مفهوم کلی بهداشت در یک کارخانه، ابزار اندازه‌گیری مورد استفاده باید نیازمندی‌ های خاصی را محقق کنند؛ همچون جنس مواد به کار رفته، کیفیت سطوح، ایمنی و بهداشت فرآیند، مهندسی اتصالات و تمیز کردن و پاکسازی در سطح فرآیند CIP.

معرفی استانداردهای بهداشتی و ایمنی

ابزارهای اندازه‌گیری ویکا (WIKA) با رعایت استاندارد های بین‌المللی تولید می‌شوند. این ابزارها، سختگیرانه‌ ترین نیازمندی‌ ها را نیز محقق می‌کند، همچون:

  • سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)
  • گروه مهندسی و طراحی بهداشت اروپا (EHEDG)
  • استانداردهای بهداشتی سازمان ۳-A
  • ATEX (دستورالعمل ۹۴/۹/EC)

برای اثبات پایبند بودن به مفاهیم HACCP، ما یک برنامه‌ ی جامع گواهی داریم. برای آزمودن و آزمایش ابزارها از نظر مدیریت کیفی، مجموعه‌ی گسترده‌ای از ابزار کالیبراسیون و خدمات کالیبراسیون نیز ارائه می‌شود.

اتصالات فرآیند

ویکا مجموعه‌ ی گسترده‌ای از ابزار اندازه‌گیری را ارائه می‌کند که اتصالات فرآیند آن‌ها، منحصر به هر تولیدکننده است و معمولا در صنایعی مثل این صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد: اتصال صنعت شیر DIN 11851، اتصالات گیره‌ای به DIN 32676، گیره ISO 2852 و ASME BPE، اتصالات ضدعفونی به DIN 11864، NEUMO و VARIVENT برای کاربردهای استریل و ضدعفونی.

  فلوسوئیچ چیست؟ (بررسی کامل انواع مختلف)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x