خدمات پشتیبانی

سنسور القایی سطح پر شدن فلز ذوب شده را تشخیص می دهد؟

تشخیص سطح  فلزات ذوب شده با سنسور القائی

یک تامین کننده نیروگاه گرمایش القائی یک سیستم برای خنک کردن سوویچ های مجاورتی القائی در یک لوله سرامیکی ایجاد کرده است. این سیستم اجازه می دهد سنسورهای تجاری رایج در کاربردهای شدید و دمای بالا استفاده شوند. در این کاربرد سیستم خنک کننده، سری ۷۰۰ کنترینکس از بقیه سنسور ها بهتر عمل کرد.

مزایا برای مشتری

– بهترین عملکرد در SCS (سیستم خنک کننده سنسور)
– فواصل طولانی اجرا که برای فلزهای مختلف یکی است
– عدم حساسیت به خاک انباشته شده و شک های مکانیکی

مزایای خاص دستگاه

– محفظه و سطح حسی فلزی ضد زنگ V2A
– کلاس محافظتی IP68-IP69
– فاصله حسی تا ۴۰ میلی متر
– فاکتور ۱ در کیفیت برای فولاد و آلومینیوم

کاربرد برای مشتری

در همکاری با موسسات هوانوردی و فضایی، یک سیستم خنک کننده سنسور ایجاد شد که سنسور را در خود جای می داد که از همان مواد سرامیکی در آن استفاده شد که برای عایق کردن فضاپیما که آن را هنگام بازگشت به جو زمین در مقابل دمای بالا حفظ می کند. مهندسین در دانشگاه اشتوتگارت شبیه ساز دو یا سه بعدی با استفاده از برنامه مولتی فیزیک COMSOL ساختند. یک نمونه اولیه سیستم خنک کننده سنسور سپس براساس این شبیه سازی ها ساخته شد. نمونه اولیه SCS یک کاربرد ریخته گری را به نمایش می گذارد، که سطح پر شدن فلز ذوب شده را در یک کوره القائی کنترل شده فشار بهبود می دهد. تشخیص جریان جاری بدون برخورد بر روی محدوده ایی از فلزهای ذوب شده (برای مثال مس، آلومینیوم، فولاد) با استفاده از همان فاصله حسی برای تمام فلزها انجام شده است. سنسورهای تجاری رایج که برای SCS انتخاب شده اند باید قابلیت اطمینان را در محیط هایی تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد به نمایش بگذارند، در مقابل خاک متراکم و شوک های مکانیکی حساس نباشند، و به آسانی با کنترلرها و تاسیسات موجود تطبیق پیدا کنند.

راه حل برای مشتری

یک سنسور از خانواده شدید از رنج فول ایناکس (سری ۷۰۰)، نوع DW-AD-713-M30 در این کاربرد بخوبی عمل کرد. این سنسور تمام فلزی است، محفظه فولاد ضد زنگ (به همراه سطح حسی فولادی) و کلاس محافظتی IP68-IP69K آن را برای چنین محیط های خشنی مناسب می سازد. با فاصله حسی تا ۴۰ میلی متر و فاکتور ۱ برای فولاد و آلومینیوم، این سنسور نیازها برای این کاربرد را برطرف می کند. در مرحله ابتدائی تست، قطعه خنک شونده با آب مجهز به چندین سنسور دمایی بود و در لوله کوره تا ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد گرما را تحمل می کرد. این تست، شبیه سازی کامپیوتری مدل سیستم خنک کننده را تایید می کند. با بهبود ایزوله سازی سنسور، جبران دمایی تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد برای سنسور ممکن می شد. خنک سازی اضافه هوا در لوله توسط دستگاه تبادل هوا بدست می آید.

 

  نظارت بر کارکردها در لیفتراک
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x