خدمات پشتیبانی

چگونه موقعیت کاتودها را با سنسور تثبیت کنیم؟

سنسورهای خاص برای تثبیت موقعیت کاتودها در جو خشن تولید روی

آلیاژ روی توسط الکترولیز تولید می شود، که در طول آن بخارات اسیدی بوجود می آید. این محیط خشن به شدت طول زندگی سنسورهایی که برای تثبیت موقعیت کاتودها در عملیات الکترولیز استفاده می شوند را محدود می کند. با استفاده از نوع مخصوصی از فولاد برای محفظه سنسور، عمر طولانی سنسور تضمین می شود.

مزایای تثبیت کاتود ها  توسط سنسور ها برای مشتری

– عمر بالای سنسور
– کاهش هزینه تعمیرات و جابجایی
– قابلیت اطمینان عالی

مزایای خاص دستگاه

– فاصله حسی بالا
– فاکتور ۱ در فولاد و آلومینیوم
– مقاومت در محیط خشن بخاطر محفظه تمام فلزی (فولاد ۱٫۴۵۳۹)

بیشتر بخوانید : انکودر چیست و چه کاری انجام میدهد؟

کاربرد برای مشتری

تولید آلیاژ روی در یک حمام الکترولیت انجام می شود که از ۱۰۶ سلول الکترولیزی تشکیل شده است. کاتودها هر ۲۴ تا ۴۸ ساعت از الکترولیت بیرون آورده می شوند و به طور خودکار به ماشین هایی که آن ها را از روی انباشته شده پاک می کنند برده می شوند. بعد از بورس کشیدن و شستن، سیستم انتقال کاتدها را به حمام باز می گرداند.
یک فرآیند فرو برنده و بیرون کشنده برای عملیاتی روان ضروری است. با این حال، این فرآیند بخاراتی تند و اسیدی از سولفور و فلورین ایجاد می کند- که یک جو خشن کاری برای هر دو انتقال دهنده کاتود و سنسور القایی که بر موقعیت آن نظارت می کند دارد. در ابتدا مشتری از سنسور پلاستیکی استفاده می کرد، اما بخارات باعث تجزیه آن ها شد. سنسورهای دارای فولاد ضد زنگ V2A بعد از دو یا سه ماه شکننده شدند. حتی سنسورهای صنعت غذای درجه بالا V4A که در مقابل تمیزکاری شدید مقاوم هستند، متخلخل شدند و شروع به تجزیه شدن کردند، و ریسکی برای فرآیند الکترولیز شدند.

راه حل برای مشتری

جای دیگر در کارخانه، اتصالات که بر روی نوع خاصی از فولاد مقاوم در برابر خوردگی استفاده می شوند. این فولاد برای فرآیندهای شیمیایی و سولفاریزاسیون لوله گاز بر اساس DIN 1.4539 مناسب است. بعد از همکاری با مشتری به صورت آزمایشی، کنترینکس ورژنی از سنسور فول ایناکس با محفظه تمام فولادی با درجه ۱٫۴۵۳۹(سری ۷۰۰) تولید کرد. برای جلوگیری از نشستن مواد شیمیایی، یک براکت پلاستیکی تقویت شده بر روی سنسور روی انتقال دهنده نصب شده است. پس از ماه ها، بعد از اینکه بسیاری سنسورها تجزیه می شدند، این سنسورهای خاص هنوز کاملا فعال هستند. سنسورها ویژگی های خود را حفظ کرده اند و مثل روز اول به نظر می آیند.
محفظه تمام فلزی سری ۷۰۰ سطح حسی را از برخوردهای مکانیکی حفظ و در مقابل گازها و مایع مهرموم می کند. با فاصله حسی سه برابر سنسورهای عادی مجاورتی، یک فاصله ایمن از قسمت های در حال حرکت تضمین می شود، که باعث کاهش برخورد و افزایش قابلیت اطمینان می شود.

 

  سنسور نشت و هر آنچه در مورد آن باید بدانید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x