خدمات پشتیبانی

نظارت بر سطح فاضلاب با سری ۴۶X کلر

 

چرخند بدنام «جنوآ لو» (Genoa low)، که به آن چرخند V(5)-track هم می‌گویند، از زمان ظهور خود، باعث بارش باران در سطحی فاجعه‌بار می‌شود. این سیستم فشار پایین سراسر منطقه مدیترانه، نزدیک خلیج جنوآ را شامل می‌شود. وقتی که این چرخند روی مدیترانه حرکت می‌کند، از هوای مرطوب پر شده و قدرتمندتر می‌شود و به جهت شمال غربی، آلپ شرقی، می‌رود. بسته به اینکه از چه مسیری حرکت کند، بخش جلویی می‌تواند باعث بارش باران شدید، گسترده و طولانی‌مدت در بخش‌های شرقی و جنوب شرقی در آلمان، لهستان و جمهوری چک شود.

تقریبا تمام فجایع سیل و سیلاب در سال‌های اخیر را که در رودهای اودر، الب و دانوب رخ داده است، می‌توان به چرخند جنوآ لو مرتبط دانست. به طور مثال در سال ۲۰۱۰، حوضه آبریز رود اودر، از نظر شدت، دومین فاجعه سیل را از دهه ۱۹۴۰ تاکنون تجربه کرد. از پانزدهم می تا بیستم می سال ۲۰۱۷، حجم به شدت زیادی از باران در حوضه آبریز رود اودر بارید و میزان جمع شدن آب باران حتی به ۱۸۰ میلی‌متر در هر متر مربع رسید. از نظر شدت، این دومین نرخ بالای میزان بارش باران از زمانی است که خدمات هواشناسی شروع به ثبت این داده‌ها کرده‌اند (۲۱۰۰ متر مکعب در هر ثانیه) که در مرز کشورهای چک و لهستان ثبت شد.

لهستان از جمله کشورهایی در جهان است که بیش از همه، سیل و سیلاب‌های شدید را تجربه کرده و در چند سال اخیر، مبالغ هنگفتی پول را برای اندازه‌گیری و محافظت در برابر سیل، سرمایه‌گذاری کرده است. متاسفانه، لهستان هنوز هم با چالش‌هایی بزرگ روبروست، چون به دلیل تغییرات اقلیمی زمین، بارش شدید باران همچنان رو به افزایش است. توسعه و نظارت بر سیستم‌های فاضلاب در لهستان حیاتی است و از سال ۲۰۰۷ تاکنون، بیش از پنج هزار ترانسمیتر از سری ۴۶X کلر برای کاربردهای مرتبط با فاضلاب در لهستان نصب شده است. بیشتر این ترانسمیترها عموما در ایستگاه ای پمپاژ نوساز یا بازسازی شده نصب شده‌اند. این ایستگاه های پمپاژ، فاضلاب را به سیستم‌هایی پمپ می‌کنند که به آن‌ها «حلقه‌های بک‌فلو» (backflow loop) گفته می‌شود که یک سطح بالاتر از سوراخ‌های فاضلاب رو به پایین در سیستم فاضلاب قرار دارند. در نتیجه در زمان بارش شدید باران، از این حالت جلوگیری می‌شود که فاضلاب دوباره به داخل ساختمان‌ها برگردد و به جاری شدن سیل در زیرزمین‌ها و طبقات پایین ساختمان‌ها منجر شود.

  کاربرد ترانسمیتر فشار کلر در فضا

ترانسمیترهای فشار که برای اندازه‌گیری فشار پایین طراحی شده‌اند، به عنوان سنسورهای اصلی برای نظارت بر سطح فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند و سوییچ‌های شناور، به عنوان عنصر کنترلی ثانویه استفاده می‌شوند. مزیت اصلی سری ۴۶X کلر، دیافراگم AL2O3 است که لایه‌ای از طلا دارد و در برابر مواد شیمیایی مقاوم است و همچنین نسبت به یک دیافراگم استیل، در برابر آسیب‌های مکانیکی نیز، مقاومت بیشتری دارد. سیستم‌های الکترونیکی دیجیتال مدرن، امکان مقیاس‌پذیری آزاد خروجی ۴ تا ۲۰ میلی‌آمپر را دارند و همچنین می‌توان این واحدها را در یک شبکه‌ی ارتباطی MODBUS نیز به کار گرفت. علاوه بر این، صفحه نمایش سری ۴۶X در چنین کاربردهایی با این شرایط سخت محیطی، در سطحی فوق‌العاده پایدار و قابل اطمینان است.

ترانسمیتر متناسب با این کاربرد سری ۴۶X

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x