خدمات پشتیبانی

کنترلر رطوبت چیست؟ چه کاربردی دارد؟

کنترلر رطوبت :

کنترلر رطوبت در خانه : کل سیستم های کنترل رطوبت خانه می توانند تقریباً به اندازه سیستم گرمایشی و سرمایشی برای راحتی خانه شما کار کنند. مرطوب کننده ها در زمستان هوای خشک شما را مرطوب می کنند.در حالی که رطوبت گیرها در تابستان هوای مرطوب شما را خشک می کنند.

محصولات ابزار دقیق

سطح رطوبت منزل  چه میزان است؟

سطح رطوبت خوبی که باید در خانه داشته باشید بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است. در این سطح ، رطوبت زیادی در هوا وجود ندارد و شما را ناراحت می کند. همچنین رطوبت زیادی در هوا وجود ندارد و پوست شما را خشک میکند.

چگونه رطوبت در خانه خود را اندازه گیری می کنید؟

چندین نوع مختلف ابزار کنترل رطوبت  وجود دارد که می توان برای خواندن سطح رطوبت در یک اتاق یا خانه استفاده کرد. برخی از آنها دستگاه های ساده ای هستند که خواننده های دماسنج / رطوبت ترکیبی هستند.دقیق ترین دستگاه اندازه گیری رطوبت سنج دیجیتال است . اینها دقیقاً در حدود ۲٫۵٪ به علاوه منهای رطوبت نسبی واقعی هستند.

سیستم های کنترل رطوبت چگونه کار می کنند؟

کل سیستم های کنترل رطوبت در خانه تقریباً به اندازه سیستم گرمایش و سرمایش می توانند خانه شما را تهویه کنند. مرطوب کننده ها در زمستان هوای خشک شما را مرطوب می کنند. در حالی که رطوبت گیرها در تابستان هوای مرطوب شما را خشک می کنند.

بیشتر بخوانید : منیفولد چیست؟چه کاربردی در صنایع دارد؟

بیشتر بخوانید : چیلر و هر آنچه راجب آنها باید بدانید.

بیشتر بخوانید : سنسور اکسیژن (بررسی تخصصی)

در حقیقت  دو نوع اصلی  رطوبت ساز خانه وجود دارد:

۱-مرطوب کننده تبخیری : این نوع رطوبت ساز با استفاده از فن سیستم یا فن داخلی که باعث خشک شدن هوا از طریق یک پد مرطوب می شود ،رطوبت را به هوا می افزاید. هوای مرطوب از طریق کانال کوره به سراسر خانه منتقل می شود. نصب این نوع رطوبت ساز توسط یک متخصص آموزش دیده نسبتاً آسان است که قیمت مناسب آنها را حفظ می کند.
۲-مرطوب کننده بخار : مانند بخار ساز کار می کند آب را گرم می کند تا بخار ایجاد کند ، سپس از طریق یک لوله پراکندگی واقع در مجرای هوا به هوا اضافه می شود.

نصب سیستم کنترل خودکار رطوبت

به راحتی می توانید یک سیستم کنترل رطوبت اتوماتیک بخرید و آن را در خانه خود نصب کنید. برخی از موارد مهم که باید در نظر گرفت عبارتند از:

مکان حسگر

شامل یک سنسور از راه دور است ، مهم است که محل نصب را در نظر بگیرید. از آنجا که باعث می شود فن بتواند ناحیه ای را که در آن قرار دارد تهویه کند .سنسور باید از مکانهایی که می توانند سیگنالهای دروغین به آن بفرستند دور باشد و در صورت عدم نیاز به کار ، فن را روشن می کند.
مکانهایی که باید سنسور را از آنها دور کرد شامل درها ، پنجره ها ، وسایل گرمایشی ، اجاق گازها ، آکواریوم ها و هر چیز دیگری است که می تواند حسگر را به اشتباه تحریک کند. برای عملکرد صحیح باید در وسط دیوار قرار گیرد.
وقتی اتاقی را که در آن سیستم را نصب می کنید اندازه گیری کردید ، سعی کنید سنسور و فن را تا حد ممکن مرکزی نگه دارید. با این حال سنسور و فن به فاصله بین آنها احتیاج دارند. فاصله فن نباید از فاصله سنسور چند فوت فاصله داشته باشد وگرنه می تواند بر میزان قرائت دریافتی تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید : تابلو برق (بررسی تخصصی)

بیشتر بخوانید : کمپرسور (بررسی تخصصی)

بیشتر بخوانید : انکودر چیست و چه کاری انجام میدهد؟

سنسورهای بی سیم

برخی از سنسورهای موجود در حال حاضر از نظر بی سیم طراحی شده اند. با این کار دیگر نیازی به اتصال آنها یا اتصال سیم بین حسگر و فن نیست. در این حالت ، سنسور برای عملکرد نیاز به کنترل دقیق و همچنین موقعیت دقیق دارد.

نصب و راه اندازی

بسته به تنظیماتی که انجام می دهید .ممکن است نیاز به نصب حرفه ای یک متخصص مانند برق باشد. آنها در صورت لزوم قادر خواهند بود تجهیزات جدید را قلاب کرده و سیم ها را درون دیوارها قرار دهند.

بررسی سیستم های کنترل خودکار رطوبت ساز

۱-سنسور رطوبت و کنترل فن Leviton IPHS5-1LW

سنسور رطوبت و کنترل فن Leviton IPHS5-1LW

سنسور کنترلر رطوبت و کنترل فن Leviton IPHS5-1LW

 

  ویژگی های نمایشگر یک نشانگر دیجیتال

این سیستم که به طور خاص برای رطوبت حمام طراحی شده است .در هرجایی که رطوبت اضافی وجود داشته باشد به خوبی کار خواهد کرد. این سنسور با ریزپردازنده و فناوری سنجش دیجیتال کار می کند که نظارت و مدیریت مداوم رطوبت اتاق را فراهم می کند.
این یک تایمر داخلی دارد که “حداقل زمان روشن” فن را فعال می کند و می تواند برای ۱۰ ، ۲۰ ، ۳۰ یا ۴۵ دقیقه کار کند. همچنین می توانید حساسیت سنسور را با یک گزینه تنظیم تغییر دهید تا از تحریک کاذب فن جلوگیری کند. سنسور را می توان در یک جعبه خروجی دیواری استاندارد نصب کرد.

بیشتر بخوانید : سنسور نوری چیست؟راهنمای فاصله ی نصب مناسب

بیشتر بخوانید : سنسور فشار چیست؟ – چگونه بهترین سنسور فشار را انتخاب کنیم؟

بیشتر بخوانید : بوستر پمپ چیست؟ – نحوه ی نصب و استفاده از انواع بوستر پمپ (بررسی کامل)

۲-WILLHI WH1436H کنترلر رطوبت هوا

WILLHI WH1436H کنترل کننده رطوبت هوا

WILLHI WH1436H کنترلر رطوبت هوا

این واحد تعویض سنسور رطوبت خاص برای کاربردهای تخصصی از جمله برای حیوانات خانگی ،  ابزار و گلخانه های داخلی مفید است. این یک طراحی کاربر پسند دارد که در آن می توانید سطوح را هنگامی که می خواهید فن روشن شود و هنگامی که می خواهید خاموش شود تنظیم کنید.
این محصول فقط قسمت کنترل رطوبت سیستم کنترل رطوبت خودکار است. اما از ویژگی های بسیاری برای تقویت آن سیستم برخوردار است. کاری که شما باید انجام دهید اتصال این به رطوبت ساز است .سپس این واحد برای حفظ تنظیمات دلخواه شما را به طور دقیق کنترل می کند.

۳-پنکه حمام چند جریان پاناسونیک FV-0511VKS2 WhisperGreen

سنسور کنترل کننده رطوبت چیست؟

پنکه حمام چند جریان پاناسونیک FV-0511VKS2 WhisperGreen

این  مدل می تواند یکی از بهترین فن های استخراج کننده حمام با کنترل رطوبت هوا باشد.
این بسته شامل یک پنکه سقفی مجهز به یک سنسور می شود که حرکت و تراکم را تشخیص می دهد و دارای تاخیر قابل تنظیم در زمان خاموش است. سوئیچ مورد نیاز نیست زیرا فن به عنوان یک واحد کار می کند.این فن خروجی کنترل شده با رطوبت در صورت لزوم به طور خودکار روشن و خود به خود خاموش می شود.

سازنده  ی این مدل می گوید این یک طراحی خوب برای استفاده در حمام ، لباسشویی ، زیرزمین و همچنین گاراژ است .

بهترین محلول کنترل رطوبت کدام است؟

چندین راه حل مختلف وجود دارد . از جمله نصب فن استخراج کنترل شده با رطوبت ، سنسور رطوبت ، رطوبت ساز یا رطوبت گیر برای از بین بردن رطوبت اضافی. این یکی از مهمترین تجهیزات نصب شده در خانه شما خواهد بود زیرا می تواند به محافظت از وسایل و سلامتی شما کمک کند.

امیدواریم این مقاله مفید واقع شود لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید : سنسور شتاب سنج چیست؟ (کاربرد های کمتر شناخته شده از فرمول شتاب)

بیشتر بخوانید :آسانسور (بررسی تخصصی)

بیشتر بخوانید : سنسور خازنی چیست؟ -۷ گام ساده برای شناخت سنسور های خازنی

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور , سنسور اکسیژن, سنسور فشار ، سنسور آتونیکس , ترانسمیتر فشار, ترانسمیتر فشار ویکا ، سنسور القایی , پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گودرز
گودرز
1 سال قبل

سلام اگر میشه در مورد انواع سنسورها هم اطلاعات بزارید .

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x