خدمات پشتیبانی

اندازه گیری سرعت فرسایش در یاتاقان با سنسور القایی

سنسورهای القایی مستحکم با خروجی آنالوگ، سرعت فرسایش را در یاتاقان ساده اندازه گیری می کنند

Straddle carrierها، دستگاه های مخصوص حمل کانتینر، در محیط های سخت بندری کار می کنند و نیازمند تعمیر و نگهداری مکرر هستند. برای اندازه گیری کهنگی و فرسایش در قطعات با ریسک بالای خرابی قبل از موعد، متصدیان آن از سنسورهای القایی محکم (سنسورهای القایی مستحکم با خروجی آنالوگ)  استفاده می کنند. نظارت مکرر، کارکرد وسیله را به حداکثر می رساند و هزینه های نگهداری را کاهش می دهد.

 

سنسورهای القایی مستحکم با خروجی آنالوگ

بیشتر بخوانید : سنسورها چه تاثیری روی زندگی روزمره ی ما دارند؟

مزایا برای مشتری

  •  بکار گیری حداکثری وسیله با محدودیت های کمتر در عملیات
  •  نشان دادن شرایط کاری و سرعت فرسایش
  •  کاهش هزینه های نگهداری با حداقل توقف های کاری
  •  اجرای مطمئن در شرایط و محیط کاری سخت

ویژگی مورد نیاز برای انتخاب کالا

  • سنسور القایی آنالوگ با فاصله سنس۴۰ میلی متری
  •  سایز فیزیکی کوچک (با طول کمتر از ۵۰ میلی متر)
  •  دقت فوق العاده و وضوح میکرونی
  •  سنسور پیشنهادی برای این کاربرد : DW-AS-519-M30-320

بیشتر بخوانید : سنسور فشار چیست؟ – چگونه بهترین سنسور فشار را انتخاب کنیم؟

کاربرد برای مشتری

تعدادی از Straddle carrier ها در بندر شلوغ کانتینری خدمات رسانی می کنند و در تمام ساعات در محیطی خشن کار می کنند بنابراین تعمیر و نگهداری مکرر در این مکان احتیاج است، اما برنامه های تعمیر و نگهداری سنتی همیشه بهینه نیستند. مداخلات طبق شرایط، خطر خرابی ها را به حداقل می رساند در حالیکه هر روز محدودیت های کمتری بر کار ایجاد می کند. این کار همچنین هزینه ها را وقتی نیاز است به انجام می رساند.

وقتی یک حمل کننده از روی یک کانتینر می گذرد، یک سیم مرکزی پایین می آید و بر چهار گوشه کانتینر قفل می شود. یاتاقان های ساده پلاستیکی بر روی پایه های حمل کننده کانتینر ، وقتی کانتینر بلند می شود آن را هدایت می کند و آلودگی قابل توجهی از خاک و خرده آهن ها به وجود می آورد . مطابق با این شرایط یاتاقان ها در طول سال به سرعت کهنه می شوند.

یک سیستم نظارت کننده بر شرایط باید ضخامت یاتاقان را به دقت و به صورت مکرر در زمان واقعی و وضوح میکرونی اندازه گیری کند. سنسور ها باید در محیطی سخت با درجه حفاظتی IP67 کار کنند. طول سنسور نباید از ۷۰ میلی متر بیشتر باشد و یک فاصله سنس حداقل ۳۰ میلی متری داشته باشند.

 

  مقاومت در مقابل تمیز کاری با فشار آب بالا با سنسور القایی

سنسورهای القایی مستحکم با خروجی آنالوگ 1

بیشتر بخوانید : تشخیص موقعیت اسپیندل با سنسور القائی مینیاتوری

راه حل برای مشتری

سنسورهای القایی کنترینکس  با خروجی آنالوگ (سنسورهای القایی مستحکم با خروجی آنالوگ) با فناوری فاصله سنس بیشتر برای این کاربرد ایده آل هستند. این دستگاه ها با قطر M30 ، درجه حفاظتی IP67 و بدنه فلزی، ولتاژ آنالوگ (۰ تا ۱۰ ولت) یا خروجی جریان (۴ تا ۲۰ میلی آمپر ارائه می دهند. سنسورها کمتر از ۵۰ میلی متر طول دارند و فاصله سنس ۴۰ میلی متری دارند که به آسانی از نیازهای مورد نظر نیز فراتر می روند.

یک صفحه فولادی پشت یاتاقان پلاستیکی قرار گرفته است تا سطح حساس سنسور بتواند در تماس با سطح پشتی بلبرینگ قرار بگیرد. وقتی که کانتینر از مقابل سطح روبرویی یاتاقان رد می شود، سنسور فاصله تا دیوار فلزی کانتینر را اندازه می گیرد پس بنابراین ضخامت یاتاقان هم بدست می آید. اطلاعات به صورت لحظه ای با دقت فوق العاده و وضوح میکرونی جمع آوری می شوند. سپس اطلاعات به کامپیوترهای نصب شده بر روی هر حمل کننده منتقل می شوند؛ ارتباط توسط کابلی منعطف با کانکتور جداشدنی M12 برقرار می شود. در فواصل زمانی متعدد ، حمل کننده ها اطلاعات را بصورت وایرلس به پردازش کننده مرکزی برای تحلیل جزیی تر انتقال می دهند.

خروجی ارائه شده نشانه واضحی از شرایط و سرعت فرسایش هر یاتاقان را می دهد و هر یاتاقانی که نیاز به تعمیر داشته باشد را شناسایی می کند. در نتیجه، متصدیان بندر وسیله ایی برای توسعه مزایای تجاری واقعی با حذف در معرض خطر قرار دادن فرآیند های کاری روزانه در اختیار دارند.

 

  پنج کاربرد برای سنسورهای القایی کاهشی ضریب ۱

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور فشار ، ترانسمیتر فشار ، پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x