خدمات پشتیبانی

آیا لوازم جانبی ابزار اندازه‌گیری روی دقت و درستی تاثیرگذار هستند؟

پاسخ ساده به این سوال این است که بیشتر آن‌ها تاثیرگذار نیستند.

تاثیر محدود کننده های دبی بر دقت و درستی

محدودکننده های دبی همچون دمپنرهای پالسه، اسنابرها، پیچ‌های تراتل، شیرهای سوزنی و به ویژه کاپیلاری احتمالا روی زمان پاسخ در ثبت یک خوانش فشار تاثیرگذار هستند اما دقت و درستی ابزار را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

هر چقدر محدودکنندگی دبی بیشتری اعمال شود، زمان پاسخ مورد انتظار بیشتر می‌شود. اما در نهایت، آهسته شدن زمان پاسخ نتیجه‌ی مطلوبی است که با استفاده از محدودکننده‌ی دبی به دست می‌آید.

با آهسته کردن زمان پاسخ، شما به طور موثر تاثیر پالسه شدن فشار را کاهش می دهید.

تاثیر دیافراگم سیل ها بر دقت و درستی

اما دیافراگم‌سیل‌ها می‌توانند روی دقت/صحت تاثیرگذار باشند. سیل‌ها نیازمند فشار بیشتر برای جابجایی سیال خود هستند، که می‌تواند روی دقت و صحت اندازه‌گیری فشار شما تاثیرگذار باشد.

جابجایی و نرخ فنر دیافراگم باید به حد کافی باشد تا مکانیسم سنسینگ ابزار را محقق کند. چون دیافراگم یک نرخ فنر محدودی دارد، نیازمند مقداری فشار است تا بتواند سیال مورد نیاز را جابجا کرده تا المان فشار کار کند.

این تاثیر روی دقت و درستی در ابزارهایی بالاتر است که المان‌هایی دارند که نیازمند جابجایی بیشتر سیال است، با دیافراگم‌هایی که نرخ فنر بالاتری دارند و همچنین برای ابزارهایی که بازه فشار پایین‌تری دارند. بهترین کار این است که ابزار را با سیل متصل به آن، کالیبره مجدد کنید.

دیافراگم سیل‌های پر شده با مایع شاید همچنین یک خطای قابل تشخیص در اندازه‌گیری فشار به دلیل نوسانات دمایی ایجاد کنند که به انبساط یا انقباض سیال پرشونده منجر می‌شود.

  محافظت در مقابل فشار لحظه ایی با اسنابر فشار

لازم است که سیل و ابزار را در سرویس فرآیند و دمای محیطی کالیبره کنید تا دقت و صحت تضمین شود و همچنین هر قطعه‌ای را که در معرض المان‌ها/دمای بیرون است را باید عایق کنید.

ابزار فشار قابل اطمینان و با کیفیت، ساخته شده با مشخصات فنی کد ASME کمک می‌کند که مطمئن شوید دقیق‌ترین خوانش ممکن را از اندازه‌گیری فشار خود به دست آورید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x