خدمات پشتیبانی

سنسورها در تلاش برای توسعه زندگی مدرن انسانها

۲۰ سال آینده را تصور کن ! شاید  دیگه برای زندگی روزمره رباط ها به ما خیلی کمک کنند ولی چطوری ؟

 

داستان ما بازم مربوط میشه به سنسور ها، سنسور ها همیشه در تلاش هستن که زندگی مارو بریزن به هم!

البته ناگفته نمونه که تلاش سنسور ها همیشه باعث پیشرفت زندگی روزمره ما شده.برخی از ایده‌هایی که در حال تبدیل به واقعیت هستند، شگفت انگیزند. این ایده‌ها بی‌شک روش زندگی، کار، و تعامل ما با محیط را تغییر خواهند داد.

از جمله‌ی این ایده‌ها ، برنامه‌هایی برای اتصال همه‌ی تجهیزات به یک سیستم و اشتراک‌گذاری اطلاعات به شکلی که پیش از این مشاهده نشده است، می باشد. 

(IoT (Internet of Things

 

تقریبا همه‌ی تجهیزات و گجت‌  ما را به منظور آسان‌تر و موثرتر کردن زندگی، به هم متصل می‌کند.
در هسته‌ی راه‌اندازی اکثر نقاط این تکنولوژی، سنسورها قرار دارند. تعداد اندکی از افراد از نقش اساسی سنسورها در عملکرد قسمت بزرگی از تکنولوژی نوین مطلع هستند. این نقش زمانی نمایان می‌شود که کارهای بیش‌تری اتوماسیون سازی شوند و تجهیزات بیش‌تری به برقراری ارتباط با هم نیاز پیدا کنند.تنها نمونه‌ای از انقلابی است که سنسورها در دنیا ایجاد می‌کنند.

در ادامه با هم بخوانیم که سنسور ها با دنیای ما چه میکنند :

 

عطسه تمام می شود!

اگر دچار حساسیت شوید، سنسورها شما را از علائم آن رهایی می‌بخشند. به زودی در شهرها اطلاعات از طریق سنسورها و دستگاه های موبایل گردآوری خواهد شد. از این اطلاعات می‌توان برای مطلع کردن مردم از مشکلات محیطی در مکان های خاص استفاده کرد،مشکلاتی از قبیل مه و دود، مواد شیمیایی، گرده، و یا ذرات دیگر. این امر فواید زیادی برای سلامتی عموم دارد.

بیشتر بخوانید : سنسورها چه تاثیری روی زندگی روزمره ی ما دارند؟

مزرعه های شهری بیشتر با سنسور ها

مزرعه های شهری مکان‌های تفریحی بسیار خوبی هستند اما به زودی می‌توان از آن‌ها برای پرورش مقادیر چشمگیری از محصولات غذایی نیز استفاده کرد. کشورهایی مثل سنگاپور برای مبارزه با توسعه بیش از حد شهری و تاثیر آن بر منابع غذایی، در حال سرمایه‌گذاری سنگین روی مزارع شهری هستند.

ساختمان‌هایی مرتفع با هدف قرار دادن لایه‌هایی از گیاهان که به صورت اتوماتیک تغذیه می‌شوند، نور می‌گیرند و آبیاری می‌شوند، ساخته می‌شوند.

سنسورهای متصل شده به پهبادها، به منظور تشخیص قسمتهایی که به تغذیه، تقویت یا کود بیش‌تری احتیاج دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پدیده، اتفاق بسیارخوبی برای تولید، مدیریت و کارآیی در کشاورزی محسوب می‌شود.

دیگر نیازی به تابلوهای راهنمایی رانندگی نخواهد بود !

از جایی به جای دیگر رفتن می تواند سخت باشد، اما پیشرفت تکنولوژی به هر طریقی که رفت وآمد کنید این کار را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. سنسورها اجزا اصلی خودروهای بدون راننده خواهند بود، ضمنا نیاز خودرو به تعمیر را نیز به شما اطلاع خواهند داد. با کمک سنسورها نیازی به تابلوهای راهنما نخواهید داشت چرا که سنسورها اطلاعات به روز ترافیک را از طریق دستگاه موبایل و یا سیستم‌های راهیاب ماهواره‌ای نصب شده، به شما اطلاع خواهند داد. ا گر ماشین نداشته باشید نیز سنسورها برای انتخاب بهترین روش حمل و نقل به شما کمک می کنند. سنسورها با استفاده از اطلاعات زنده، بهترین روش حمل و نقل، قیمت آن و مدت زمان سفر را به شما اطلاع می‌دهند. 

نگهداری شما در منزل خودتان

سنسورها می‌توانند برای نگهداری سالمندان به مدت طولانی‌تر در منزل خود، نقش مهمی ایفا کنند.  سنسورهای حرکت، که تغییر در جنبش و حرکت، اشکال، گرما و غیره را مدیریت می‌کنند، قادرند بروز مشکل برای افراد در منزل را شناسایی کنند. اگر کسی زیر تابه/قابلمه را روشن گذاشته و به اتاق دیگری برود، سنسور آن را تشخیص داده و زنگ هشداری را به صدا در می‌آورد. اگر شخص واکنش نشان ندهد سنسور قادر است اجاق را خاموش کند. این نوع تکنولوژی از فاجعه و اتفاق جلوگیری می‌کند، فشار کار خانه را کمتر کرده و نیز طول عمر افراد را بالاتر می‌برد.

چقدر زباله!

خوب، دیگر زباله ای در کار نیست. بعد از تجمع افراد در مکان‌های خاص برای فستیوال، مهمانی یا دورهمی‌های بزرگ، سطل‌های زباله لبریز از زباله می‌شوند. با وجود سنسورها می‌توان ظرفیت سطل‌ها را مانیتور کرد.  بدین ترتیب، پاکبان‌ها متوجه می‌شوند هر سطل زباله در چه زمانی نیاز به تخلیه دارد. این امر فواید بسیاری از نظر سلامتی و بهداشت برای جوامع محلی و عموم دارد. و ضمنا هیچ زمان تصویر ناخوشایند سطل زباله‌های لبریز از زباله تکرار نخواهد شد.

چیزی به شما پیشنهاد می شود که مدنظر شماست

تکنولوژی پوشش در حال همه گیر شدن است. نگاهی به گوگل گلس Google Glass داشته باشید.  نسل بعدی سنسورها برای پیشرفت این تکنولوژی بسیار مهم بوده، و با کمک سیستم‌های GPS موجود، انواع داده را ثبت می‌کنند.  در حالی که شما درون مرکز خریدی قدم می‌زنید، فروشگاه‌ها می‌توانند از طریق شبکه های Wi- Fi به وسایل الکترونیکی شما متصل شوند و پیشنهادات مناسب سبک سلیقه شما ارائه دهند. این پیشنهادات بر اساس تاریخچه خرید شما، آیتم‌هایی که قبلا جست و جو کرده‌اید، و یا هر اطلاعات دیگری که در دستگاه خود به اشتراک گذاشته‌اید می‌باشند.

سخن آخر :

اتوماسیون صنعتی صنعت تک، یک مجموعه تخصصی آموزش ، معرفی و فروش تجهیزات اندازه گیری فشار از جمله سنسور فشار ، ترانسمیتر فشار ، پرشر سوئیچ (پرشر سوئیچ دانفوس)و گیج فشار است که به مشتریان خود کمک می کند به راحتی سنسور یا ترانسمیتر مناسب خود را شناسایی و در صورت نیاز خرید کنند. شما همواره می توانید جهت مشاوره و یا راهنمایی با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۲۵۷۸ تماس بگیرید.

 

  سنسور اکسیژن و هرآنچه در مورد نقش حیاتی آن باید بدانید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x