خدمات پشتیبانی

کدام ترمومتر به همراه کپیلاری به کار می رود؟

ترمومتر (دماسنج) بای متال (Bimetal) یا گازی (gas-actuated) – سوال مهم در مورد ترمومتر عقربه ایی مناسب برای فرآیند مرتبط، تنها در یک مورد بدون مقایسه قابل پاسخ دادن است: ترمومتر گازی می‌تواند با یک کپیلاری ترکیب شود.

محصولات ابزار دقیق

ترمومتر به همراه کپیلاری

در واکنش به یک تغییر دما، هر دو نوع ترمومتر عقربه ایی منطبق با اصل انبساط عمل می‌کنند. اما چرخش هلیکس (پیچه) در دماسنج‌های بای متال فقط می‌توانند مستقیما واکنش نشان بدهند و بدون «حرکت اضافه» (detour) در نمایش.
اما یک ترمومتر گازی همچنین مناسب انتقال مقدار اندازه‌گیری شده از طریق کپیلاری است، به خاطر پر بودن آن با هلیوم. قطر یک کپیلاری مناسب این کار فقط ۲ میلی‌متر است و قطر داخلی آن ۰٫۱ تا ۰٫۲ میلی‌متر است.

عملکرد ترمومتر گازی

ترمومتر گازی به کمک انبساط گاز هلیوم در داخل کپیلاری دمای کاربرد را نشان می دهد.

یک ترمومتر به همراه کپیلاری ، کاربران را در موقعیتی قرار می‌دهد که بتوانند دمای فرآیند را اندازه‌گیری کنند، حتی در نقاطی که در دسترس نیستند. با استفاده از یک لامپ تماسی (contact bulb) در خطوط لوله کوچک‌تر هم می‌توان آن را اندازه‌گیری کرد. یک مزیت دیگر، اتصال فواصل بزرگ‌تر است.

به این شکل، دماسنج‌ها می‌توانند به شکل مرکزی در پنل تجهیز، جعبه سوییچ یا کنترل پنل تعبیه شوند.

مشخصات چیدمان اندازه‌گیری

ترمومتر و کپیلاری

ترمومتر و کپیلاری

در مورد مشخصات دماسنج گازی با کپیلاری، بازه مقیاس، طول کپیلاری و نوع اتصال پروب باید مشخص باشد. با طول کاپیلاری تا سقف ۶۰ متر، کلاس ۱ دقت برای ابزارهای مرتبط تضمین می‌شود (منطبق با EN 13190). فشار الزامی پرشونده برای یک دماسنج عقربه ایی با کپیلاری، از ۲۵ بار (اسپن بزرگ) تا ۱۸۰ بار (اسپن کوچک) متغیر است.

  نظارت بر فیلتر : جزئی مهم از کارکرد با مصرف انرژی بهینه

چنین چیدمانی از اندازه‌گیری را می‌توان بدون هیچ مشکلی در یک کارخانه یا مرکز نصب کرد. از طرفی، کاربران باید حداقل شعاع خمیدگی را در نظر بگیرند تا اطمینان حاصل شود که کاپیلاری پیچ نخورد و هلیوم بتواند منبسط شود. به علاوه، ما توصیه می‌کنیم محافظت مارپیچی فولاد ضد زنگ در برابر ضربات مکانیکی را در نظر بگیرید.

یکی دیگر از نگرانی ها در مورد ترمومترها زمان پاسخگویی آن هاست که در مقاله نکته مهم در انتخاب ترمومتر‌ مکانیکی به این موضوع پرداخته ایم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x