خدمات پشتیبانی

چطور از یک سنسور فشار با خروجی 4 تا 20 میلی‌ آمپر ، سیگنال خروجی 0 تا 10 ولت بگیریم؟

من یک سنسور فشار با خروجی ۴ تا ۲۰ میلی‌ آمپر دارم، آیا راهی وجود دارد که خروجی جریان را به سیگنال خروجی ۰ تا ۱۰ ولت تبدیل کنم تا بتوانم از کارت جمع‌آوری اطلاعات ورودی ولتاژ استفاده کنم؟

عموما سنسور فشار با خروجی ۴ تا ۲۰ میلی‌ آمپر به شکل مدار جریانی ۲ سیم پیکربندی می‌شود و با این نوع مدار سیگنال، این امکان وجود دارد که بدون تحت تاثیر قرار دادن سیگنال جریانی، به مدار، مقاومت اضافه کرد.

محصولات ابزار دقیق

در یک فشار خاص، سنسورهای فشار، مستقل از آنکه چه مقاومتی به شکل سری به مدار متصل شده است، مثل یک منبع ثابت جریان عمل می‌کنند. اگر یک مقاومت ۵۰۰ اُهمی به شکل سری در حلقه جریان اضافه شود، این امکان وجود دارد که در دو سر مقاومت، افت ولتاژ ایجاد شود که بسته به مقدار جریان خروجی (از ۴ تا ۲۰ میلی‌ آمپر)، از ۲ تا ۱۰ ولت متغیر است.

بنابراین با اتصال سیم‌های ورودی به دو سر مقاومت می‌توان سیگنال خروجی ۲ تا ۱۰ ولتی به کارت جمع‌آوری داده ارسال کرد.

یک سنسور فشار ۴ تا ۲۰ میلی‌ آمپر ، یک حد بالا و پایین مقاومت بار دارد که نباید از آن عبور کرد. این دو حد بسته به نوع محصول و ولتاژ منبع تغذیه متغیر است. این محدودیت‌های مقاومت معمولا روی دیتاشیت محصولات اعلام می‌شود.

در نظر گرفتن این مساله مهم است چون با ایجاد یک سیگنال ۲ تا ۱۰ ولت، شما حداکثر ۱۰ ولت مازاد به مدار اضافه کرده‌اید که از منبع تغذیه، تغذیه خواهد کرد. در نتیجه نیاز است اطمینان حاصل کنید که بدون عبور از حداکثر ولتاژ تغذیه برای مدار، ولتاژ کافی برای تغذیه سنسور فشار ۴ تا ۲۰ میلی‌ آمپر باقی مانده باشد.

  آموزش سیم بندی سنسورهای فشار هاگلر با خروجی جریانی و ولتاژی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x