خدمات پشتیبانی

راهنمای خرید: انتخاب سنسورهای سطح برای مایعاتی با کف و بخار

مایعات مثل یکدیگر نیستند. سطح برخی از مایعات به راحتی قابل تشخیص است اما برخی از مایعات، کف یا بخارهایی دارند که ممکن است برای سنسورهای سطح التراسونیک مشکلاتی ایجاد کند. در این به بررسی و انتخاب سنسورهای سطح برای مایعاتی با کف و بخار می پردازیم.

محصولات سنسور فشار

چطور کف و بخار مشکل‌ساز می شوند

سنسورهای التراسونیک از امواج صوتی برای اندازه‌گیری سطح مایع استفاده می‌کنند. کف غلیظ می‌تواند موج صوتی را جذب کند و در نتیجه به خوانشی اشتباه یا عدم خوانش منجر شود. با آنکه برخی سنسورهای التراسونیک فیلترها و تنظیماتی متنوع دارند تا از این خوانش‌های اشتباه پرهیز شود، با این حال کف کار خود را می‌کند و معمولا پیروز می‌شود.

بخاری که از مایعات بلند می‌شود، همچنین برای سنسورهای غیرتماسی (non-contact) نیز می‌تواند مشکل ایجاد کند. بخار باعث ایجاد چگالی‌های متنوع هوا می‌شود و در نتیجه موج صوتی با عبور از لایه‌های متنوع تغییر می‌کند. دقت سنسور کم می‌شود، یا شاید حتی سنسور هیچ خوانشی انجام ندهد.
برای این کاربردها در شرایط سخت مشابه این، یک سنسور تماسی، بهترین نتایج را ارائه می‌کند. دو نوع مختلف سنسورهای تماسی وجود دارد که به راحتی این شرایط سخت در این کاربردها را پوشش می‌دهند:

 

انتخاب اول: ترانسمیتر های پیوسته‌ی شناور سطح

تکنولوژی زنجیر مقاومتی از رید سوییچ‌های داخلی استفاده می‌کند که محل شناور روی پایه سنسور را می‌خوانند. یک سنسور زنجیر مقاومتی، خوانشی مطمئن و دقیق از سطح مایع ارائه می‌کند. سنسورهای Magnetostrictive (مغناطوکشسان) هم شناور را روی پایه می‌خوانند تا خوانش دقیق و قابل اطمینان ارائه کنند، البته دقیق‌تر هستند.

  تاییدیه FDA چیست؟ (چه تجهیزاتی این تاییدیه را دارند؟)

سنسورهای سطح مغناطوکشسان

نکته‌ی کلیدی در مورد تمام این سنسورها این است که باید چگالی ویژه مایع را بدانید. با دانستن چگالی ویژه، می‌توانید شناور مناسب و درست کاربرد را انتخاب کنید. شناور از کف عبور می کند و روی مایع شناور می‌شود. شناورها همچنین تحت تاثیر بخار قرار نمی‌گیرند.

ترانسدیوسرهای غوطه‌ور فشار

یک ترانسدیوسر غوطه‌ور فشار نیز انتخابی مناسب است. این سنسورها غرق شده و به انتهای مخزن یا محفظه می‌روند و فشار وارد شده توسط حجم مایع اندازه‌گیری می‌شود. که به خوانش سطح منتج می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر بدهید.x
()
x